2020-07-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hösten verkar bli mysig, mask på för alla förnekare. Puta madre.

Jag gillar ditt bevis!

”Kan inte uteslutas”
Citera
2020-07-07, 22:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jippie! Bravo Trump :-)
Haha ja han om någon är det som kan gör något sådant.
Citera
2020-07-07, 22:06
Medlem
Citat:
Järvanegrerna, är det övermänniskorna du hyllar? Så vitt jag vet är nogozonerna de säkraste områdena i Sthlm?
Var de veka som dog här också.
Men nu är det slut på dem för denna gången.
Citera
2020-07-07, 22:09
Medlem
Det värsta verka vara över för sverige såvida det inte kommer en andravåg, men då det ser ut att komma ett vaccin innan årets slut så kanske det inte spelar så stor roll. Men det förändra inte att sverige har skött detta otroligt dåligt. Jag tycker inte det är fel att vi inte hade en lockdown, det tycker jag var helt rätt. Men vi borde ha gjort mer för våra äldre, men vi gjorde i princip inget. Vi skulle bland annat ha isolerat äldreboendena.

Lockdown är och förblir en dålig ide för ett sådant här virus. Vissa länder har lyckats, men om det har så mkt med lockdownsen i sig är osäkert, då många har misslyckat med det också.
Citera
2020-07-07, 22:10
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Jag gillar ditt bevis!

”Kan inte uteslutas”
Exakt, kan inte uteslutas. Det lämnar dörren på glänt på ett sätt som ”kan uteslutas” ej gör.
Citera
2020-07-07, 22:11
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Funderar på en sak. I början av pandemin var det många som satte sig själva i karantän. Både här i Sverige, men även i andra länder såsom USA.

Bland annat lär det varit många förmögna amerikaner som flydde Manhattan under mars/april månad och flydde till isolerade villor m.m. Har dessa valt att återvända nu, eller avvaktar de ett tag till tror ni?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rAJMrA/sa-rustar-den-rika-eliten-for-en-coronaepidemi

Skulle gissa på att de förmögna och kända kommer att behålla en egenvald karantän eftersom de på alla sätt vill skydda sig från COVID-19.

Sedan kan ju dessa sitta i karantän eftersom de ändå tjänar pengar oavsett.

Nu väntar alla dessa förmögna och kända på ett vaccin.
Citera
2020-07-07, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det värsta verka vara över för sverige såvida det inte kommer en andravåg, men då det ser ut att komma ett vaccin innan årets slut så kanske det inte spelar så stor roll. Men det förändra inte att sverige har skött detta otroligt dåligt. Jag tycker inte det är fel att vi inte hade en lockdown, det tycker jag var helt rätt. Men vi borde ha gjort mer för våra äldre, men vi gjorde i princip inget. Vi skulle bland annat ha isolerat äldreboendena.

Lockdown är och förblir en dålig ide för ett sådant här virus. Vissa länder har lyckats, men om det har så mkt med lockdownsen i sig är osäkert, då många har misslyckat med det också.

Helt rätt tycker jag också.
Nu när smittan sprider sig på Balkan så har flera länder gått ut och sagt att det inte blir något mer lockdown oavsett hur mycket spridning ökar.

Enda felet Sverige gjorde va att inte isolera anhöriga och närstående till smittade, det skulle ha bromsat rejält ner smittan
Citera
2020-07-07, 22:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18

En lockdown i kombination med stängda gränser, redan då i slutet av januari/början på februari, hade först och främst KÖPT TID. Då hade man hunnit fundera över hur man skulle skydda våra svaga grupper, bland annat på äldreboendena (t.ex. se över personalsituationen så att fler anställdes på heltid och man i stället slutade anlita timvikarier, skaffade fram skyddsutrustning och handsprit, gjorde ordentliga utbildningar med obligatoriska prov angående hygienrutinerna för alla anställda, o.s.v.).

Man skulle ha hunnit skaffa fram det som behövdes för testning, så att det fanns på plats. (Testa - isolera - smittspåra.) Skyddsutrustning även till sjukhusen såklart, och allt som behövs för lungsjuka (respiratorer, narkosmedel...). Kurser för vårdanställda på alla möjliga nivåer, så att de kunde ta över varandras uppgifter när många måste flyttas till IVA. Man hade hunnit ta del av behandlingsmetoder och erfarenheter från utlandet, i stället för att famla i blindo de första veckorna, o.s.v..

Varje DAG som det hade gått att fördröja smittspridningens början, hade ju varit en vinst! Och sparat liv.
Citera
2020-07-07, 22:19
Medlem
vinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Den egentliga frågan är väl varför smittan mattades av så mycket. Vi umgås mycket mer på sommaren och värmen verkar inte vara en faktor om man tittar på t.ex Brasilien.

Jag tror starkt att det finns ett massivt antal som hade viruset men inga symptom. Kan ju vara så att en stor majoritet inte märker av det.

Tips - kolla vad som dödar virus. Då finner du bl.a att UvB/UvC strålning och ozon tar död på alla viruspartiklar vid vissa värden. Om du då jämför dessa 2 detaljer finner du att sommaren har högsta UvB strålning (från solen) samt högsta ozon-halter i luften, dessa peakar alltid på sommaren.

I år har Skåne haft större ozon-halter vid marknivå än mellan-Sverige, och Skåne har klarat sig bättre gällande Covid-smitta, är det bara en slump.....

Om du har haft Covid-smittade i ett rum, tar du död på det luftburna viruset direkt om du startar upp en ozongenerator i rummet under några minuter, samma generator används för att få bort dålig lukt och bl.a mögel, finns annonser överallt om dessa burkar. Däremot ohälsosamt att vara i samma rum som en påslagen ozongenerator.

När hösten kommer och både UvB/UvC-nivåerna samt ozon-nivåerna går ner får viruset bättre chans att sprida sig igen, peak är +8,7 grader-då smittar den som bäst. Så om vi ser till alla idioter som nu gillar att trängas på olika ställen, är det garanterat att dom torskar i höst, för dom kommer att köra med ursäkten att det gick så bra i somras, utan att ha kollat hur virus egentligen fungerar.

I alla år har vi haft olika förkylningsvirus varje höst-vinter-vår, dessa brukar försvinna runt maj månad, för att sen dyka upp i sept/oktober igen, det blir likadant i höst, men då heter skiten Covid-19 med en ny mutation, så det lär bli en del lediga lägenheter på Södermalm....
Och vaccinationer kan du ta med en grävskopa salt, de bästa so far de senaste åren har haft en verkansgrad runt 40%, förutsatt att skiten inte har muterat, och Islänningarna har redan mätt upp över hundra mutationer hos sig.
Senast redigerad av vinland 2020-07-07 kl. 22:23.
Citera
2020-07-07, 22:20
Medlem
Citat:
Jag kan faktiskt se det framför mig, hur de står där och påstår att de minsann alltid varit för munskydd. Speciellt Tegnell, den råttan... Han har inga problem med att vända på en femöring...

Hittills har han blivit anklagad för att INTE kunna vända ens på en fotbollsplan. Så himla rigid och stirrig som han är. Han kan aldrig ändra sig den envise jäveln..

Men nu säger du tvärtom.

Inte lätt att förstå sig på alarmister..
Citera
2020-07-07, 22:22
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hittills har han blivit anklagad för att INTE kunna vända ens på en fotbollsplan. Så himla rigid och stirrig som han är. Han kan aldrig ändra sig den envise jäveln..

Men nu säger du tvärtom.

Inte lätt att förstå sig på alarmister..
Du är alldeles för slö i svängarna. Han ändrar sig hela tiden beroende på frågeställningen, den röda tråden är att han aldrig har (och aldrig haft) fel, det är bara alla andra som inte förstått svaren. Jag skulle inte bli ett dugg förvånad om Mengele förespråkar munskydd i höst.
Citera
2020-07-07, 22:29
Medlem
https://www.nytimes.com/2020/07/07/business/sweden-economy-coronavirus.html?action=click&module=Top%20Stories &pgtype=Homepage

Om Sveriges totala misslyckande i New York Times. Ingen vinst ekonomiskt och oetisk strategi som offrat tusentals.
#bytStrategiNu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in