2020-07-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Herregud, det är väl precis det du gör! Du kan ju inte anta att folk är immuna innan du har belägg för det i form av faktiska tester gjorda på i en bred skala.

Nu har du nog misstagit mig för att ha påstått någonting - jag antar varken det ena eller det andra eftersom varken du eller jag har kunskap eller fakta för vad som är rätt. Men att se glaset som halvfullt är en populär väg att gå för många aktiva skribenter i denna tråd
Citera
2020-07-07, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Arbetslösheten ökar i Sverige. Flockimmunitet kan vi glömma. De som smittades bildar antikroppar för kortare perioder (3 månader). Andra länder lättar upp sina restriktioner och många av dem testar, spårar och isolerar samtidigt. Då minskar man smittningstakten och öppnar upp ekonomin steg för steg.

I Sverige härjar viruset fritt, ingen masstestning har skett. Vi spårar inte viruset heller. För mig är Sveriges "strategi" undermålig. Jag är snarare bekymrad över att andra länder kommer att undvika oss som pesten. Det finns många länder som UK, Grekland eller Finland som inte välkomnar svenskar Vilken planet lever du i?

Arbetslösheten ökar i ALLA länder. Möjligtvis inte i Kina där några miljoner har fått nya jobb inom munskyddstillverkningken..

Australien har precis satt 5 MILJONER människor i karantän de närmaste 6 veckorna.

Jag tror inte att Australien varken testar eller spårar: fem miljoner människor - plus de dessa har varit i kontakt med. Never..
Citera
2020-07-07, 17:41
Medlem
"Viking Line slutar sälja kryssningar till svenskar – gäller rutten Åbo-Stockholm"
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/07/viking-line-slutar-salja-kryssningar-till-svenskar-galler-rutten-abo-stockholm

Nordens tattare blir utstötta överallt.
Senast redigerad av KarlXVII 2020-07-07 kl. 17:43.
Citera
2020-07-07, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Viking Line slutar sälja kryssningar till svenskar – gäller rutten Åbo-Stockholm"
https://svenska.yle.fi/artikel/2020/07/07/viking-line-slutar-salja-kryssningar-till-svenskar-galler-rutten-abo-stockholm

Nordens tattare blir utfrysta överallt.
VERKLIGEN tufft för ett resandefolk
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misterunited
Nu har du nog misstagit mig för att ha påstått någonting - jag antar varken det ena eller det andra eftersom varken du eller jag har kunskap eller fakta för vad som är rätt. Men att se glaset som halvfullt är en populär väg att gå för många aktiva skribenter i denna tråd

Men herregud, det är ingen jävla fotbollsmatch. Folks liv och hälsa ligger i vågskålen. Du är ett av problemen med dagens samhälle och jag tror att världen skulle bli bättre om folk som du gick bort i det naturliga urvalet.
Citera
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testonio
Finns numera hur många artiklar som helst där man kan se att antikroppar försvinner relativt fort.

https://www.standard.co.uk/news/health/coronavirus-antibodies-last-weeks-herd-immunity-a4490671.html

I en spansk studie där 70000 personer ingick såg man att 14% inte hade antikroppar efter två månader.

Lägg därtill att närvaron av antikroppar inte på något sätt garanterar immunitet så är ännu färre än antikroppspositiva immuna.

Lägg därtill att T-cells immunitet i dagsläget vad gäller Covid endast är lösa spekulationer så finns bara en slutsats:

Munskydd på!
Väldigt mycket might och may i den artikeln.

with a growing body of evidence that largely symptom-free coronavirus sufferers may not amass lasting antibodies, although other elements of the immune system may still protect them.

Pratas ju dessutom om de med lätta symptom.
Citera
2020-07-07, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Har Bolsonaro några bakomliggande tro? Positivt test i dubbel bemärkelse. Ledare som själv får viruset kanske tar det på större allvar.

"Testsvaret klart: Bolsonaro har fått covid-19
Brasiliens president Jair Bolsonaro har fått tillbaka testsvaret – han har fått coronaviruset, rapporterar flera amerikanska medier."
Beror på hur allvarliga hans symptom blir. Om han drabbas lätt så kommer han ju bara bli ännu mer övertygad om att saken är en bluff.
Citera
2020-07-07, 17:51
Medlem
Eurypteridas avatar
Eftersom en del minkätare blir provocerade av att viruset smittar från minkfarmer tar vi en till nyhet om virusminkar. Minst två ytterligare djurfarmer i Nederländerna där människor har smittats av minkar.

Coronavirus found on two more mink farms, 19,000 animals destroyed

Animals on two more mink farms have been infected with coronavirus, bringing the total to 20. A total of 19,000 mink were destroyed on Monday. Altogether more than 600,000 mink have been killed since the start of the outbreak. Mink farming in the Netherlands is being phased out by 2024 but the government has rejected recent calls from MPs to speed up the process.In at least two instances mink are known to have transmitted the virus to humans.

https://www.dutchnews.nl/news/2020/07/coronavirus-found-on-two-more-mink-farms-19000-animals-destroyed/
Senast redigerad av Eurypterida 2020-07-07 kl. 17:53.
Citera
2020-07-07, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Detta var du 30e april, alltså över två månader sen. Det är snarare dig som ingen tar på allvar längre. Varför är du så bitter över att dödsfsllen förmodligen nu är på runt 10 per dag?

En stor besvikelse? När man har förväntat sig hundratusentals döingar och det blir bara en tummetott..
Citera
2020-07-07, 17:52
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ingen har fått Covid-19 en andra gång så va fan tramsar du om 3 månader antikroppar?? Sinnesslöa alarmist

https://fortune.com/2020/05/19/coronavirus-twice-infectious-contagious/

Läs på ditt sinnesslöa får.
Citera
2020-07-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
En stor besvikelse? När man har förväntat sig hundratusentals döingar och det blir bara en tummetott..

Borde man inte bli glad över det? Den här tråden skriker bitterhet. Somliga har väl förstått och vågar inte visa sig här mer (TonyDR).
Citera
2020-07-07, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Eftersom en del minkätare blir provocerade av att viruset smittar från minkfarmer tar vi en till nyhet om virusminkar. Minst två ytterligare djurfarmer i Nederländerna där människor har smittats av minkar.

Coronavirus found on two more mink farms, 19,000 animals destroyed

Animals on two more mink farms have been infected with coronavirus, bringing the total to 20. A total of 19,000 mink were destroyed on Monday. Altogether more than 600,000 mink have been killed since the start of the outbreak. Mink farming in the Netherlands is being phased out by 2024 but the government has rejected recent calls from MPs to speed up the process.In at least two instances mink are known to have transmitted the virus to humans.

Kan man inte använda deras pälsar eller måste man förstöra hela djuret med päls och allt?

Låter ju som otrolig slöseri..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in