2020-07-07, 15:02
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Kan du inte berätta om ALLT som pekar på att det blir en andra våg?

Den sprids nu under semestern när folk reser omkring?
Citera
2020-07-07, 15:03
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Vi lär dessvärre få en andra våg. Allt pekar på det.

Detta allt skulle jag vilja veta vad det är, gissar att det är något du dragit ur arslet eller läst på Flashback
Citera
2020-07-07, 15:03
Medlem
Citat:
Ändå har Sverige klarat sig sämre rent ekonomiskt än snittet i Europa. Finns inget som tyder på immunitet i Sverige. Är väl inte ens 10% av befolkningen som har antikroppar.
Lögn, senaste prognosen från idag från EU säger att Sverige får det tredje lägsta fallet i BNP i hela EU.

"De minsta fallen blir i Polen -4,6 procent, Danmark -5,2 procent och Sverige -5,3 procent."

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/07/07/eu-prognos-emu-bnp-revideras-ned-till-87-2020.html

Danmark klarar sig bra då läkemedelsindustrin är deras största sektor. Sverige klarar sig bättre än bla Tyskland.
Citera
2020-07-07, 15:04
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hras
I Sverige? Vem? Det är väl inte den utrikiska sportbollsnegern du syftar på?

Häromveckan en 21 årig student i USA samt en 40 årig fitnesssnubbe. Jag är 42.

Citat:
Ursprungligen postat av Hras
Varför har inte du en mask på dig i detta scenario?

Jag bor på landet i Spanien men ja, jag har mask. Man får inte gå och handla utan mask här. Du får inte gå in i butikerna, vakterna slänger ut dig om du går in utan.
Citera
2020-07-07, 15:10
Medlem
Citat:
Vi lär dessvärre få en andra våg. Allt pekar på det.

Säg något som pekar på det!
Vad exakt är ”allt”?
Citera
2020-07-07, 15:11
Medlem
https://threadreaderapp.com/thread/1277632502069252096.html

Varför dör det så många finnar? De dör ju inte i Corona....
Citera
2020-07-07, 15:12
Medlem
erwynns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bankkonsulten
Lögn, senaste prognosen från idag från EU säger att Sverige får det tredje lägsta fallet i BNP i hela EU.

"De minsta fallen blir i Polen -4,6 procent, Danmark -5,2 procent och Sverige -5,3 procent."

https://www.avanza.se/placera/telegram/2020/07/07/eu-prognos-emu-bnp-revideras-ned-till-87-2020.html

Danmark klarar sig bra då läkemedelsindustrin är deras största sektor. Sverige klarar sig bättre än bla Tyskland.
Intressant. Tack.
Citera
2020-07-07, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det spelar ingen roll vem som är riskgrupp och inte. Vi har sett unga friska 21 åringar dö och många har permanenta skador även efter milda fall.

Jag kan förklara precis hur jag känner: om du smittar mig så jag får någon form av permanenta skador av något som vi kunnat undvika genom att du haft mask på dig så krossar jag skallen på dig på asfalten och går därifrån. Fattar du?

Citat:
Häromveckan en 21 årig student i USA samt en 40 årig fitnesssnubbe. Jag är 42.

Jag bor på landet i Spanien men ja, jag har mask. Man får inte gå och handla utan mask här. Du får inte gå in i butikerna, vakterna slänger ut dig om du går in utan.

Citat:
Jo, det föreligger risk för permanenta skador för samtliga, även vid milda fall. Ex. myokardit som är ett kroniskt tillstånd som för mig skulle omöjliggöra en hälsosam livsstil. Om du orskar myokardit för mig kommer jag garanterat krossa knäskålarna på dig.

Helt seriöst tycker jag du ska bli på landet i Spanien.
Där blir löper du förhoppningsvis mindre risk att smittas av Covid-19 samt du att inte utsätter andra för ditt minst sagt instabila psyke.
Citera
2020-07-07, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Om vi säger att de i riskgruppen är generellt 70+ så har jag nog faktiskt hört fler i den åldern uttrycka sig i stil med "jag har levt ett bra liv, är gammal och tänker inte låta mig hunsas av vad myndigheterna säger. Vill jag gå ut så går jag ut." än som inte går ut.
Känner eller vet faktiskt ingen som inte alls gått ut.
Detta har förstärkts när man ser till de som befinner sig som kunder i dagligvarhandlen, mängden äldre har inte drastiskt sjunkit i alla fall.

Men nu var det ju inte det jag frågade om.
Undrade bara efter källa på att det förekommit massmord på äldreboende och att 10.000-tals svenskar ej vågar träffa folk.
För du kan väl backa upp detta med misstanke och brott samt undersökningar?

2 i min familj och känner 3 till som suttit isolerade i 4 månader, vi är knappast unika.
Om man löper stor risk att dö om man blir smittad av ett virus, tror du man är så dum så att man går ut då?
Citera
2020-07-07, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
2 i min familj och känner 3 till som suttit isolerade i 4 månader, vi är knappast unika.
Om man löper stor risk att dö om man blir smittad av ett virus, tror du man är så dum så att man går ut då?

Så med andra ord har du ingen trovärdig källa på att det förekommit massmord på äldreboende och att 10.000-tals svenskar ej vågar träffa folk?
Du baserar på 5 personer som inte vågar gå ut?
Citera
2020-07-07, 15:29
Medlem
Nu är det över, dags att besöka farmor och farfar.
Citera
2020-07-07, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barfotaindianen
Så med andra ord har du ingen trovärdig källa på att det förekommit massmord på äldreboende och att 10.000-tals svenskar ej vågar träffa folk?
Du baserar på 5 personer som inte vågar gå ut?

Att det förekommit massmord på äldreboenden har vi alla kunnat konstatera, testa att följ med lite i media och på olika Facebook grupper.

Sen, finns det ingen statistik på hur många som sitter i hemma karantän, men finns grupper på Facebook som skriver om detta och jag lever i den verkligheten.

För övrigt har jag stött på idioter som dig många gånger på nätet, det spelar ingen roll hur mycket fakta jag kan presentera, du kommer ändå aldrig acceptera nån annans verklighet än din egen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in