2020-07-07, 14:40
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Hjälp mig att förstå. Gör Bengtsson små uppmuntrande blinkningar till oss, eller inbillar jag mig?

Det här t ex känns mångtydigt...

”Och allt känns nog en aning överhettat, visst – men likväl blir det mycket fint ibland ändå.”

Och så den här. Betyder det att hennes lögner är genomskådade...?

”Programmets främsta passager har med hennes far, Dawit Isaak, att göra.”

Till sist denna glimrande juvel...

”Att Isaak den äldre är mycket fäst vid fil och ost är för övrigt en förtjusande detalj.”

Om jag läser detta rätt, är det inte sorgligt att Bengtsson inte vågade skriva vad han tyckte i MSM.
Det är helt klart mångbottnat och skrivet för dem som kan läsa Stackaren är ju journalist och får därför jobba inom fastslaget ramverk. Tycker han gör det rätt bra.
Citera
2020-07-07, 14:56
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Det är helt klart mångbottnat och skrivet för dem som kan läsa Stackaren är ju journalist och får därför jobba inom fastslaget ramverk. Tycker han gör det rätt bra.

Ja, väl balanserat. Såg nyligen Jens Ganman och Navid Modiri prata journalistik och Ganman ville vara tydlig med att han känner åtskilliga journalister värda sitt salt som inte vågar vara öppna. De finns. Och deras tid är snart här. Kommer vi att prata om det här i framtiden som vi idag pratar om när bögarna vågade komma ut? Och väl där - hur kommer vi se på SRs val av sommarpratare?
Citera
2020-07-07, 14:58
Medlem
Ja jag lider med Betlehem Isaak, upplevde någon liknande förra året.

Var i Danmark på semester, då kom en kille fram till mig på stan och sa att mina gardiner i vardagsrummet var fula och misshandlade mig.
Citera
2020-07-07, 15:13
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Hjälp mig att förstå. Gör Bengtsson små uppmuntrande blinkningar till oss, eller inbillar jag mig?

Det här t ex känns mångtydigt...

”Och allt känns nog en aning överhettat, visst – men likväl blir det mycket fint ibland ändå.”

Och så den här. Betyder det att hennes lögner är genomskådade...?

”Programmets främsta passager har med hennes far, Dawit Isaak, att göra.”

Till sist denna glimrande juvel...

”Att Isaak den äldre är mycket fäst vid fil och ost är för övrigt en förtjusande detalj.”

Om jag läser detta rätt, är det inte sorgligt att Bengtsson inte vågade skriva vad han tyckte i MSM.

Haha, häpp och ujujuj. Snyggt kamouflerat, men Bengtsson vet.

*kan Bengtsson komma till kontoret, vi behöver ta ett snack*
Citera
2020-07-07, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Strukturell rasism annars hade hon varit VD för Volvo
Vi vet att alla invandrare hade varit vd för Volvo, miljonärer och högutbildade om bara inte den strukturella rasismen funnits, dvs den vite mannen.
Citera
2020-07-07, 15:14
Medlem
jag har utomeuropeiskt ursprung och har aldrig blivit behandlad på det sättet
Citera
2020-07-07, 15:25
Medlem
Går någon ens på den här skiten.
Alla svarta i Sverige letar nu saker men hittar ingenting och tvingar sig själva att fejka historier.

Att polisen skulle säga "För att du är neger".. haha snälla går någon på den skiten?
Citera
2020-07-07, 15:47
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ja, väl balanserat. Såg nyligen Jens Ganman och Navid Modiri prata journalistik och Ganman ville vara tydlig med att han känner åtskilliga journalister värda sitt salt som inte vågar vara öppna. De finns. Och deras tid är snart här. Kommer vi att prata om det här i framtiden som vi idag pratar om när bögarna vågade komma ut? Och väl där - hur kommer vi se på SRs val av sommarpratare?

Ja, recensenten antydde att han trodde att hennes historier var kryddade, dock utan att uttryckligen beskylla henne och tillräckligt vagt för att själv undvika angrepp.

Att fullkomligt oskyldig bli inblandad i två krogbråk med antydd rasistisk grund och månghövdat ingripande från poliser respektive ordningsvakter låter minst sagt märkligt, särskilt ingripandet på Avenyen där hon skulle blivit brutalt utkastad ur polispiketen på marken och den därtill hörande solskenshistorien där hon några veckor senare på sitt hemtjänstjobb mötte den utputtande polisen på besök till sin åldriga mor. Den twisten hade till och med manusredaktören för en tänkt svensk pk-film känt sig tvungen att stryka för trovärdighetens skull.

Även scenen där hon blev konfronterad kl. 6.30 utanför Nordstan har inslag som, bortsett från det påstådda bemötandet av polisen, känns tillfixade. Hon påstod sig jobba tillfälligt några månader hemma i Göteborg efter avbrutna studier i Lund. Det rimliga torde vara att hon då bor hos någon släkting. De bor i nordöstra stadsdelar (syskon och enda rimligt tänkbara moder). Tar man sig därifrån kollektivt till Centralstationen skulle det innebära en lång omväg att passera Nordstan.

Även tiden 6.30 känns besynnerlig. Hon påstår sig vara dåligt förberedd för dagens lektioner som hon ska hålla (givetvis missar hon inte att påpeka att hon vikarierade för en långtidssjukskriven stackare). Antagligen därför uppe med tuppen. Men skolorna, även med tänkt marginal för en pendeltågsresa, öppnar inte hur tidigt som helst.

Varför möjligen inte tala sanning om sådana uppenbara trivialiteter? Kanske för att göra historien lite färgrikare. Samtidigt gör det att trovärdigheten i övrigt blir lidande.
Citera
2020-07-07, 15:49
Medlem
DoungAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoungA
Någon som vet vad hon fått strafföreläggande för?
https://mrkoll.se/person/i-Danait-Isaak-hushall/mUxaDYuquerAulaTuerAuerAuerAcYfrkyqRaQkyqRaQDYuqcY fr
Citerar mig själv. Nån som vet?
Citera
2020-07-07, 15:49
Medlem
dumboears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det här var ju för fan mindre trovärdigt än den påstådda slöjryckningen mitt på Södermalm för ett par år sedan - där det mitt på ljusa dagen enligt slöjan poppade fram fem styck tvättäkta skinnbulor med rakat hår, gröna bombarjackor och camoflagebyxor fårn igenstans - för att rycka av henne slöjan, hånskrattade och sa att "Jimmie ska ta henne" - för att sedan försvinna lika snabbt och spårlöst som de kom.
Och givetvis heeeelt utan vittnen överhuvudtaget.

Minns också somaliern som några skinnbulor skulle ha hällt mjölk över för att hon skulle bli vit...

Man börjar ju tröttna på alla påhittade historier som ska "bevisa" rasismen. Fan, varenda video på poliser/vakter som begår övergrepp börjar ju i 99 fall av 100 med att "offret" på nåt sätt börjar tjaffsa.

Rätt eller fel, hur jävla svårt är det att bara hålla sig lugn och ta ev. fajt i domstolen, rapportera fanskapet i efterhand, istället för att eskalera situationen och ge dem en ursäkt?
Citera
2020-07-07, 15:52
Medlem
Felstavarens avatar
Det här får mig att tänka på Jussie Smolletts story som också kändes uppenbart fake från start.
Dr Phil satt f.öv. och diskuterade det med Joe Rogan i ett sevärt avsnitt, klipp från diskussionen nedan.

https://www.youtube.com/watch?v=5BpfomSBz8c

Det jag fastnade för var hans påstående om att personer som ljuger om övergrepp tenderar att motivera sina handlingar med att det ju är så här det går till i verkligheten egentligen, även om jag kanske ljuger om vad som hände just den här gången.

Resonerar man så lär ju tendenser i omvärlden likt BLM kunna påverka en ganska starkt.

Det här känns lika fake som Jussie Smollett och jag får tillägga att jag givetvis också hoppas att jag har rätt.
Citera
2020-07-07, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Om de nu ska ljuga och hitta på historier, varför överdriva så in i helvete?
Det har med deras låga intelligens att göra. Tro inget annat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in