2020-07-06, 22:38
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Då hon är misstänkt för grovt rattfylleri (gränsen går vid 1,0 och hon blåste 1,35) lär det väckas åtal - då blir namnet offentligt.
Citera
2020-07-06, 23:12
Medlem
Pressbyragubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
ok nu då

Kvinna
80åring
Dramatenskådespelare
Lever
arbetat med de största svenska artisterna
synts i många produktioner inom tv, film och teater
stockholm

uteslut
gifta (?)
gaggiga
Jag kan komma på två kandidater som inte nämnts i tråden, men som passar in på ovanstående.

1. LG, 82 år, Danvikshemsvägen i Nacka, frilansande skådespelare, bland annat vid Dramaten, vänsterprofil, känd från många film- och TV-produktioner samt spex och revy

2. MS, 79 år, Dalgårdsvägen i Enskededalen, utbildad vid Dramatens elevskola och uppträtt i 10 olika uppsättningar där samt ett i antal populära TV-produktioner

Hemskt med dåligt väder på semestern, lite skamligt att man ägnar sig åt sådant här detektivarbete i brist på bättre sysselsättning.
Citera
2020-07-07, 01:09
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Den kända skådespelerskan blev osams med sin pojkvän under en blöt snapslunch.
Skådespelerskan i 80-årsåldern har varit anställd på Dramaten. Hon har arbetat med de största svenska artisterna och synts i många produktioner inom tv, film och teater.

Någon som vet vem det vara?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/3Jrgv0/skadespelerska-tog-bilen-efter-snapslunch--atalas
Siw Malmqvist är min gissning. Hon pratar precis så dessutom. Japp, det är förmodligen Siwan, 83.
Senast redigerad av Mangelina 2020-07-07 kl. 01:12.
Citera
2020-07-07, 02:36
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressbyragubben
Jag kan komma på två kandidater som inte nämnts i tråden, men som passar in på ovanstående.

1. LG, 82 år, Danvikshemsvägen i Nacka, frilansande skådespelare, bland annat vid Dramaten, vänsterprofil, känd från många film- och TV-produktioner samt spex och revy

2. MS, 79 år, Dalgårdsvägen i Enskededalen, utbildad vid Dramatens elevskola och uppträtt i 10 olika uppsättningar där samt ett i antal populära TV-produktioner

Hemskt med dåligt väder på semestern, lite skamligt att man ägnar sig åt sådant här detektivarbete i brist på bättre sysselsättning.

Lena äger ingen bil..Inte Monica heller..som inte varit anställd av Dramaten vad jag förstår.

Jag är mer inne på en annan Monica (N) eller Eva Britt (S).
Senast redigerad av cece123 2020-07-07 kl. 02:44.
Citera
2020-07-07, 05:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Siw Malmqvist är min gissning. Hon pratar precis så dessutom. Japp, det är förmodligen Siwan, 83.
Hon har väl knappast varit anställd av Dramaten?
Citera
2020-07-07, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina

Dramaten? Vad har hon spelat där?

Hon bor ju i stan dessutom....
Citera
2020-07-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Finns ingen artikel på stoppapressarna om detta och Towa Carson just nu. Hade det varit hon så hade man väl skrivit "känd schlagersångerska, känd från Melodifestivalen o.s.v." Säkert inte hon.

Skulle förvåna mig också, då hon bor utanför Eskilstuna.
Citera
2020-07-07, 08:28
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drajjan
Agneta Ekmanner är 80 år och bor på Östermalm men hon är gift. Men har varit mycket engagerad av Dramaten.
Hon är inte skådespelare, onödigt att dumpa namn i rråden som inte stämmer överens med vad vi vet.
Citera
2020-07-07, 09:05
Medlem
HerrGickhans avatar
Hon vill behålla körkortet och motiverar det bra:

– Jag krockade aldrig eller gjorde någon illa men var visst uppe på trottoaren med bilen på något konstigt sätt. Jag märkte inte det.

Citera
2020-07-07, 09:07
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Kollade lite vad som menas med "besökte hon en man i Stockholmsområdet" och det verkar som Stockholmsområdet är lika med Storstockholm och då blir de geografiska möjligheterna stora om hon hade drygt 2 mil hem. Hon skulle alltså bo från noll till drygt 2 mil från den röda linjen om jag förstår syftningen rätt.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Storstockholm

Nu är det ju en AB journalist så det kan nog betyda vad som helst och det går nog bara att utesluta personer beroende på vart de bor. I alla fall alla i Stockholms innerstad utgår rimligen.
Citera
2020-07-07, 10:13
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Hon är inte skådespelare, onödigt att dumpa namn i rråden som inte stämmer överens med vad vi vet.

Vad konstigt. Agneta Ekmanner har alltså gestaltat roller i ett 70-tal filmer och ett antal teateruppsättningar, bl a på Dramaten och Stadsteatern. Vad kallas en sådan person om inte skådespelare?
Citera
2020-07-07, 10:22
Medlem
Seiko-2003s avatar
Jag gissar på den där charmanta damen som även var tandläkare..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in