2020-07-06, 17:56
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Datterens brev er sikkert genuint nok. Det er nok prinsipielt TH og H*lden som har
forholdt seg til kryptokommunikasjonen. Tipper H*lden har fått vite om "feilsendingen"
og videreformidlet det til TH m. familie. Jeg tenker at det enten er en reell tabbe, eller
så kan det være en "decoy" for å sjekke om det skaper reaksjoner fra f.eks. TH.
I såfall kan hans reaksjon overfor øvrig familie vært av en slik art at de følte
politiet ikke var 100% til å stole på - og i så måte ville det jo sikkert øke deres
lojalitet - i felles mistenksomhet til onkel blå.

Ikke umulig at de har bestemt seg for å holde ham under oppsikt fra dag 1, men at
de har vært varsomme. Hele familien fikk jo politibeskyttelse omgående, men denne
beskyttelsen kan også ha hatt motsatt hensikt - tilsyn eller overvåking.

De har vel uansett ikke hatt hjemmel til å etterforske en som per dato ikke var
formelt mistenkt - og at de derfor har vært nødt til å bruke finter og triks, litt
sånn som de "skremmer" med sirenen når de kjører i strøk med narkodealing.

Jo men spørsmålet er jo hvor tidlig dette er, på meg kan det virke som dette er en informasjon som HHB2 fikk før SH kom inn i bildet og om dette er tilfellet så er det vell bare den/de med ansvaret for krypto som kan vite det...
Citera
2020-07-06, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, som jeg skriver i posten »hvis det stemmer» så kan det tyde på vold i nære relasjoner. Det med problemer og ett turbulent ekteskap samt skilsmisse diskusjoner har TH selv forklart seg om. I tillegg har flere vitner som også er nære venninner av AEH i avhør kommet frem med opplysninger om en mulig skilsmisse.

TH sier i avhør at de feiret bryllupsdagen sin, men AEH er frustrert og lei seg i en samtale med sin venninne om at TH hadde glemt denne dagen. Politiet har også funnet skilsmissepapirer i boligen under ransaking.

Som det står i VG artikkelen under:
TURBULENT EKTESKAP
Politiet fikk tidlig informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap.

Ofte kan dette ordet turbulent være en indikasjon på at ekteskapet kan ha inneholdt psykisk, fysisk vold eller begge deler

Det står mange norske artikler om dette med skilsmisse og turbulens i forholdet på nett.(Google)

Legger ved 2 til deg👌

https://www.vg.no/i/Jo8x18

https://www.nrk.no/norge/politiets-hovedteori-i-lorenskog-saken_-motivet-var-ekteskapsproblemer-1.15029661

Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?
Citera
2020-07-06, 18:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77
Hadde man blitt lei seg for glemt bryllupsdag hvis man levde i et turbulent ekteskap med psykisk og fysisk mishandling?

Ja, ikke umulig på noen måte det..
de fleste som lever i forhold som ikke er bra er jo flinke til å "stikke hue i sanden"/"leke struts" så da kan jo såklart sånne ting være vonde for dem som fra utsiden ses på som bagateller eller klare tegn på at forholdet burde være over...
Citera
2020-07-06, 18:07
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Han tyckte nog att det var skönt att ha en fru som styrde upp familjerelationerna, och han hade säkert sett henne fortsätta göra det även vid en skilsmässa. Nu måste han komma ihåg alla födelsedagar o allt det där på egen hand. Det finns människor som kan skilja sig och förbli vänner. Särskilt om man varit sammen i 50 år.
Tenker at med TH's bakgrunn i at hans mor Ra*kel døde da han var ung - kan gi seperasjonsangst - kan tyde på at han var temmelig avhengig av AEH.
Hvis AEH ville skilles, kan det hende at han rett og slett ikke godtok det. (spekulasjon)
Citera
2020-07-06, 18:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Datterens brev er sikkert genuint nok. Det er nok prinsipielt TH og H*lden som har
forholdt seg til kryptokommunikasjonen. Tipper H*lden har fått vite om "feilsendingen"
og videreformidlet det til TH m. familie. Jeg tenker at det enten er en reell tabbe, eller
så kan det være en "decoy" for å sjekke om det skaper reaksjoner fra f.eks. TH.
I såfall kan hans reaksjon overfor øvrig familie vært av en slik art at de følte
politiet ikke var 100% til å stole på - og i så måte ville det jo sikkert øke deres
lojalitet - i felles mistenksomhet til onkel blå.

Lurer på om den lojaliteten er like sterk når hele korthuset eventuelt omsider raser sammen.

Ikke umulig at de har bestemt seg for å holde ham under oppsikt fra dag 1, men at
de har vært varsomme. Hele familien fikk jo politibeskyttelse omgående, men denne
beskyttelsen kan også ha hatt motsatt hensikt - tilsyn eller overvåking.

De har vel uansett ikke hatt hjemmel til å etterforske en som per dato ikke var
formelt mistenkt - og at de derfor har vært nødt til å bruke finter og triks, litt
sånn som de "skremmer" med sirenen når de kjører i strøk med narkodealing.

ja lojaliteten kan rase fort om presset blir for stort

Jeg tror dette hvar fisking fra politiet som ga raskt napp og en indisie på at det hvar mere å finne i en av de teoriene dem hadde fra start...
Citera
2020-07-06, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Truthseeker77

Selvfølgelig er svaret ja.
Citera
2020-07-06, 18:13
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Noe jeg har lurt på lenge er hvor fikk familien vite at politiet hadde sendt melding til eventuelle kidnappere ? noen som hvet?
HHB2 skriver jo i følge dagbladet i klagebrevet : " Overraskelsen var derfor stor når vi så finner ut at politiet selv har sendt et beløp via kryptovaluta til motparten og dermed framstått som Tom! Vi blir selvfølgelig veldig opprørt. Hva innebærer det? "
( link: https://www.dagbladet.no/nyheter/hagen-datteras-rop-om-hjelp/72548199 )
om ingen har noe som tilsier at familien fikk vite dette på en naturlig måte så er det vell kansje derfor politiet sendte en kode som ikke hvar fra listen til "kidnapperne" men lignet litt i farta...
Kan være greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

https://www.tv2.no/nyheter/11480054/

Selv har jeg særlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange på tråden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nære familie. Jeg er ikke så sikker på det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som står i brevet, hadde jeg også mistet tilliten til politiet. Oppfatter altså brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet «beviser» at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstår dette.

Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er altså mer der at jeg tolker brevet på annen måte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over å ha blitt ført bak lyset av politiet.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-06 kl. 18:16.
Citera
2020-07-06, 18:18
Medlem
Citat:
Ja, ikke umulig på noen måte det..
de fleste som lever i forhold som ikke er bra er jo flinke til å "stikke hue i sanden"/"leke struts" så da kan jo såklart sånne ting være vonde for dem som fra utsiden ses på som bagateller eller klare tegn på at forholdet burde være over...

Ser den.

Hvis man i tillegg hadde bestemt seg for å skille seg er det kanskje mindre sannsynlig. (?)
Citera
2020-07-06, 18:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan være greit med original kilden ser HH2s ikke avsendte, men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet, er inntatt:

Selv har jeg særlig merket meg pkt 1 og pkt.4 i brevet. Mange på tråden tolket brevet som at TH har manipulert hele sin nære familie. Jeg er ikke så sikker på det. Dersom jeg i HH2 og HH1s sted hadde opplevd det som står i brevet, hadde jeg også mistet tilliten til politiet. Oppfatter altså brevet som genuint.

Dere som har redegjort for at brevet «beviser» at TH er psykopat med manipulerende kontroll over alle 3 voksne barn (Orderud, Kornblomst m fl) trenger ikke skrive at jeg er idiot som ikke forstår dette.
Jeg har oppfattet hvordan dere tolker brevet, men er altså mer der at jeg tolker brevet på annen måte - som genuint uttrykk for voksne personers frustrasjon over å ha blitt ført bak lyset av politiet.
Og hvordan tolker du opplysningen om det negative kallenavnet på AE? Det var ikke eksistensen som var ille, men at politiet angivelig fortalte feilaktig hvem som hadde brakt dette på banen.
Citera
2020-07-06, 18:22
Medlem
Legokatts avatar
Sakens kjerne mener jeg er:

AEH ville skilles
(skilsmissepapirer med kun hennes underskrift)

Gjerrig ektemann som manglet en form for empati, samt trusler (kanskje drapstrusler) hvis AEH prøvde å gå fra han

Enten så stoppet TH dette, eller så klarte AEH å flykte
Citera
2020-07-06, 18:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jo men spørsmålet er jo hvor tidlig dette er, på meg kan det virke som dette er en informasjon som HHB2 fikk før SH kom inn i bildet og om dette er tilfellet så er det vell bare den/de med ansvaret for krypto som kan vite det...

SH var vel bistandsadvokat fra starten, mener jeg å huske. Uansett om det er SH
eller andre som har formidlet beskjeden til TH om den "illegitime" transaksjonen så
har vel reaksjonen blitt den samme. SH var uansett ikke blitt forsvarer da, så hendelsen
ble vel formelt sett på som en "glipp", fremfor at det skulle tolkes som et "angrep" -
skjønt, om TH er skyldig har han kanskje tenkt i den retningen - og spisset reaksjonen
sin for å sikre familielojaliteten. Det virker som om han er interessert i å ha kontroll
på situasjonen.
Citera
2020-07-06, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kan være greit med original kilden der HH2s ikke avsendte - men offentliggjorte brev ad familiens kontakt med politiet - er inntatt:

Jeg tror et flertall tolker det brevet slik du gjør. Bare ikke et flertall av dem som er her inne å skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in