Köpte Telia 31,50 11 eller 12/6. nu lagt ut en säljorder på 37 kr.
Ny ledning - jättebra att det blev gjort, dock är mycket nu upp till bevis
Bort med TurkCell - bra att bli av med det ormboet, bara problem och huvudvärk
Q2 rapporten kan bli fin, knappast att telekom påverkas av Corona Pandemona.
Ligger inte med ett FB-kuk belopp på Telia, utan gick in med 10k.
Rätt eller fel att ha säljkurs 37 kr? Vid en allmän bull-trend i juli (ha-ha..)
och en fin Q2 rapport kanske den vill upp och testa 40 kr?
Vad tror ni som har mycket mer erfarenhet än mig?
Vad tror vi om Investor ? Känns inte som att aktiekursen kan spegla den verkliga makten det bolaget har och Trump och Kina är mer eller mindre i öppen konflikt med Investor styrda bolag, så jag la en säljorder på 512 kr precis som sträcker sig 10 dgr fram.... ett par bra dagar på OMX så säljs den, kommer säkert vara där och höja den till 515 kr eller lite till om jag ser att det trendar upp, men n'r jag gör så och kroknäsan kommer fram så brukar jag inte få skitet sålt istället.
Minns inte inköpskurs, men säljer jag för 512 kr har jag gjort ca 8-10 %. Nöjd med det, för osäkert just nu. Kan jag hålla ett snitt på depån på 5-10% upp varje månad (svingar) så är jag nöjd.
Gjorde ett djävulskt missköp och köpte Klamydia, förlåt Clemondo Group till 2,84 kr tidigare. Årets sämsta, dummaste och mest ogenomtänkta köp.
ÖH dom gör handsprit ÖH köp ÖH Corona alla behöver det, skolboksexempel på hur en aktie inte ska handlas. Tog förlusten och sålde på 2,15. Hade jag haft is i magen hade jag kunnat få iväg den högre någon vecka efter men hellre bort med den ruttna frukten direkt.
Köpte Tele2 idag för 120 kr. M, mja, nja, jo, ja. Varför inte. Knappast något stort parti jag köpte direkt, men både Kinnevik och Tele2 har legat så förbannat dyrt sista tiden enl. mig. Sedan kan-ske att det är rätt värderat, men... det återstår att se.