2020-07-06, 13:36
Medlem
Var med om en olycka på jobbet i augusti förra året, tvingades sy tillbaka senor osv, rätt allvarlig olycka, iaf så anmäldes de till försäkringsbolag osv fick väl runt 15k i sveda och värk och skulle höra av mig 18 månader efter olyckan för ytterligare ersättning om jag hade några men kvar.

Nu nästan 1 år senare ska jag opereras igen pga att nerver har växt fast i ärrvävnaden pratade då med försäkringsbolaget igen och skulle få ut mer pengar pga sveda värk men de lät också på henne som att jag ska behöva vänta ytterligare 18 månader nu? Någon som har varit med om nått liknande?
Citera
2020-07-06, 20:40
Medlem
Kennethkvartings avatar
Jag kommer inte ihåg exakt hur allt gick till och i vilken kronologisk ordning osv. men jag var också med om en arbetsplatsolycka för ca två år sedan.

Man var tvungen att sy ihop en sena och jag blev sjukskriven 100% i sex veckor. När de sex veckorna hade gått kunde jag lyckligtvis återgå i arbete utan några besvär eller nedsättning över huvud taget.

Jag fick sjuklön som vanligt plus att jag fick ersättning för sveda och värk och för att ersätta mellanskillnaden mellan vanlig lön och sjuklön från AFA, som jag minns det fick jag ersättningen nästan på en gång, alltså typ i samband med löneutbetalning i två omgångar under den tiden jag var sjukskriven.

Sedan efter ca 18 månader hörde AFA av sig för att se om jag hade bestående besvär, men eftersom jag inte har det avslutades ärendet.

Eftersom du har kvar besvär blir det väl en annan femma, men där tar min erfarenhet slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in