2020-07-06, 07:38
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Mulig, alt blir spekulasjoner, men hvis badet lå ved utgangsdøren, skulle man tro hun heller ville komme seg ut av huset?

Eller kjente hun GM og tenkte som hun sikkert hadde gjort før, at hvis hun låste seg inne på badet, så kunne hun overtale han til å roe seg ned?

Det er vanskelig å si hvordan man kommer til å tenke når man havner i en krisesituasjon, man handler ofte helt irrasjonelt, spesielt hvis man er i sjokk av enten frykt eller skade.

Jeg tenker det kommer an på hvor langt bak henne GM var, om han var rett i hælene på henne ville badet med dør kanskje virke tryggere og som en bedre sjanse, enn å risikere å bli tatt igjen omtrent umiddelbart om hun skulle forsøke seg på en sprint over gårdsplassen.

Bare en tanke.
Citera
2020-07-06, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Enig den vurderingen. GHH passer på alle punkter, men har vært for aktiv i media.

At han har vært aktiv i media, er ingen garanti for uskyld. Mange eksempler på at gjerningspersoner har snakket seg inn i saker. Siste kjente eksempel, er Skandiamannen i Palme-saken.
Citera
2020-07-06, 08:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er vanskelig å si hvordan man kommer til å tenke når man havner i en krisesituasjon, man handler ofte helt irrasjonelt, spesielt hvis man er i sjokk av enten frykt eller skade.

Jeg tenker det kommer an på hvor langt bak henne GM var, om han var rett i hælene på henne ville badet med dør kanskje virke tryggere og som en bedre sjanse, enn å risikere å bli tatt igjen omtrent umiddelbart om hun skulle forsøke seg på en sprint over gårdsplassen.

Bare en tanke.
Ja, har hun dessuten skadet seg i fallet, greide hun kanskje bare så vidt å slepe seg inn på badet.
Citera
2020-07-06, 08:18
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iditarod
At han har vært aktiv i media, er ingen garanti for uskyld. Mange eksempler på at gjerningspersoner har snakket seg inn i saker. Siste kjente eksempel, er Skandiamannen i Palme-saken.

Det er et godt poeng, og noe som man har sett mange eksempler på i kriminalsaker, de henger gjerne rundt saken, og så viser det seg til slutt at de er involvert.

Men da snakker vi gjerne om serieforbrytere og seriøst forstyrrede personer, sånn på Ted Bundy-nivå.

(Ted Bundy, som jobbet på en selvmords-hotline, og som selv spøkte med kollegaene sine at det kunne være han, når det ble etterlyst en mann ved navn Ted som kjørte en lys gul WV boble, samme som han selv kjørte)
Senast redigerad av Niffy 2020-07-06 kl. 08:26.
Citera
2020-07-06, 08:32
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jeg vet ikke, men jeg vet hvem du snakker om, han som ble bedt om å si at han hadde truffet VE 31. oktober, når det egentlig var 1. november. På Kvitfjell tror jeg til og med det var snakk om.
Så har vi i tillegg denne usikkerheten rundt VE og leiebilen.

Vad var det VE hette nu igen? (Maska).
Det är inte han i styrelsen som hjälper till med ektepakter (BB) och inte kompisen som var över på fika (GHH). Utan han som skjutsar till rätten o hade nån hyrbil. Är han känd för nåt mer?
Citera
2020-07-06, 08:40
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vad var det VE hette nu igen? (Maska).
Det är inte han i styrelsen som hjälper till med ektepakter (BB) och inte kompisen som var över på fika (GHH). Utan han som skjutsar till rätten o hade nån hyrbil. Är han känd för nåt mer?

V*gard *bb*stad, jeg har tatt bort alle e'ene.

Jeg er ikke så kjent med alt dette rundt styremedlemskap og slikt, men han er TH's nevø (en av søsterenes sønn) og vistnok hans nåværende "høyre hånd", etter GHH som ga seg, angivelig fordi TH ble for vanskelig å jobbe med til slutt.

Det er også en masse annet surr med han, at han jobbet for TH før, så begynte for seg selv, så gikk han tilbake til TH i 2018, så har vi det med kontakter til en militærskole i øst-europa, pluss dette med at han hadde bedt noen om å lyve om hvilken dag de hadde et møte med han, og noe usikkerhet om en leiebil som også dreier seg om dagene 31 okt - 1. nov.

Edit: Og ja, selvfølgelig også han som kjørte TH til gjennomlesningen av avhøret, med sin blå e-golf, det avhøret som TH ble sendt hjem fra fordi han ikke var helt i form.
Senast redigerad av Niffy 2020-07-06 kl. 08:54.
Citera
2020-07-06, 09:31
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jeg er ikke så kjent med alt dette rundt styremedlemskap og slikt, men han er TH's nevø (en av søsterenes sønn) og vistnok hans nåværende "høyre hånd", etter GHH som ga seg, angivelig fordi TH ble for vanskelig å jobbe med til slutt.

Det er også en masse annet surr med han, at han jobbet for TH før, så begynte for seg selv, så gikk han tilbake til TH i 2018, så har vi det med kontakter til en militærskole i øst-europa, pluss dette med at han hadde bedt noen om å lyve om hvilken dag de hadde et møte med han, og noe usikkerhet om en leiebil som også dreier seg om dagene 31 okt - 1. nov.

Edit: Og ja, selvfølgelig også han som kjørte TH til gjennomlesningen av avhøret, med sin blå e-golf, det avhøret som TH ble sendt hjem fra fordi han ikke var helt i form.

Tack. Då vet jag bättre. Nevø alltså.
Om han är brorson och har ”återkommit” 2018 och kör TH till förhör så kan man va rätt lugn för att han inte är inblandad värst. Som grundhypotes. Utan mer tvärt om. Vad personer vet o fattar är förstås en sak, och kriminell inblandning en annan. Men det här är nog nån som framhävs just för att deras samvete är vitt. I alla händelser är de som flyger helt under polisens o omgivningens radar intressantare.

Det hindrar inte att de kanske måst ställa upp på nån marginell måte vid nåt paniktillfälle när ngt annat slagit fel, men medhjälp i någon djupare mening är svårt att tro.

På ett plan gör släktskapet med MGM (men kanske ingen egen offentlig position som kan skadas mer av förbindelsen) personen schematiskt brukbar och obrukbar som medhjälpare i ungefär samma grad.

BB och GHH, eller personer med liknande koppling till MGM, sitter svårare till då. Banden är starka, går långt tillbaka, de har ngt att förlora, och i bb:s fall inte bara pengar utan även allt annat. Det gör dem också olämpliga, men av ungefär samma skäl kan de då ha saknat möjlighet att stå utanför. Men där sådana här herrar syns, finns ofta de som inte gör det.

Likväl. I det här fallet, med sån fallhöjd, och givet vad vi vet, så talar mycket för, tycker jag, att GM inte dräggar ner andra personer med problem som fr.a. är hans egna. Dessutom hade han kunnat få lite goda råd om han hade luftat saker med nån. Så verkar ju inte vara fallet.

Men det behöver ju ändå inte betyda att han är helt själv.
Citera
2020-07-06, 09:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Til orientering er det oppført 4 forskjellige personer med dette navnet.
Greit å vite hvilken av dem som er rett mann før man evt. skal ut å "fiske" informasjon.
Forstår jeg det rett, bor "vår mann" på L*ngh*s, men dersom man søker
på 1881.no, står han ikke oppført med forretningsforbindelser eller
koblinger til næringsdrift.

Ser han har et firma som ble opprettet i 2017, som står oppført med -1000 NOK i resultat 2019.
Han er også oppført som styremedlem i St*ft*ls*n F*t*r*m.
Citera
2020-07-06, 09:44
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Til orientering er det oppført 4 forskjellige personer med dette navnet.
Greit å vite hvilken av dem som er rett mann før man evt. skal ut å "fiske" informasjon.
Forstår jeg det rett, bor "vår mann" på L*ngh*s, men dersom man søker
på 1881.no, står han ikke oppført med forretningsforbindelser eller
koblinger til næringsdrift.

Ser han har et firma som ble opprettet i 2017, som står oppført med -1000 NOK i resultat 2019.
Han er også oppført som styremedlem i St*ft*ls*n F*t*r*m.

Jeg vet ikke mer enn at det er han som sitter på en MC eller firehjuling på profilbildet sitt på FB, det er tidligere bekreftet å være han, men nå er profilen hans privat.
Citera
2020-07-06, 09:48
Medlem
Citat:
Stemmer det at det er et gult skilt og en hvit hund på det bildet?

Ja, stemmer
Citera
2020-07-06, 09:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg vet ikke mer enn at det er han som sitter på en MC eller firehjuling på profilbildet sitt på FB, det er tidligere bekreftet å være han, men nå er profilen hans privat.

Ja, han er jo fb-venn med AEH (profilen hennes er åpen).

Men tenkte bare nevne det, siden minst én av de andre
VE'ene er involvert i finans o.l. Kjipt hvis folk som leser
denne tråden begynner å plage folk via SoMe-profiler.
Citera
2020-07-06, 09:59
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ja, han er jo fb-venn med AEH (profilen hennes er åpen).

Men tenkte bare nevne det, siden minst én av de andre
VE'ene er involvert i finans o.l. Kjipt hvis folk som leser
denne tråden begynner å plage folk via SoMe-profiler.

Navnet hans har vært oppe sånn ca. 10 000 ganger før, det er en grunn til at fb-profilens hans nå plutselig er privat..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in