Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Blodspor fra TH i hans eget hjem, eller hans DNA på AEH's gjenstander betyr i utgangspunktet ingenting, den tid det ikke kan dateres, så det er interessant, men foreløpig ikke særlig nyttig i bevissammenheng. (spesielt ikke uten flere detaljer rundt disse funnene, som vi ikke har tilgang på)
Om MGM har tassat runt i AEs tofflor så kan man förstå om
han föll i trappan. Nåt säger mig att han har lite större fötter än en henne. Han kanske gick ut dem...
Om än lite uppseendeväckande i kontexten där han är misstänkt för att ha fingerat en brottsplats i hemmet (och mördat henne) så bevisar det väl inget alls i sig självt. Polisen känner nog på sig detta. Om det leder vidare visar väl sig.
Men det kan ju vara så att polisen även har andra tekniska spår som ger en fingervisning om att något särskilt avtryck (eller en serie avtryck) måste ha satts av MGM (pga av större tryck eller hur skorna satts i och lyfts). Och kanske också exv att han måste ha varit den siste som använde dem.
Sen då, den kanske springande punkten ändå: om de famösa sprox-spåren inte återger spår under ett verkligt överfall, utan är ditsatta senare, när AE inte länge finns i byggnaden, så kan man ju tänka sig att det även borde finnas spår efter AE intill sproxspåren — spår som då måste ha fingerats de också. Av någon... Här passar ju barfota eller strumplästen illa om personen som äger fötterna redan fraktats bort. Då ligger ju tofflorna närmast på tur sen.
Har jag rätt eller har jag rätt?
Lyckas polisen inte fälla MGM för det här brottet skulle jag rekommendera Norge att överväga införa punktskatter på maskerader och maskeradkläder. På så sätt kunde man få tillbaka en del pengar.