Citat:
Ursprungligen postat av
farbror_barbro
Ett litet inlägg i din diskussion med Basfakta:
Samtalet med HO, kort eller långt, omöjliggör alla rimliga scenarion där SE har kännedom om att LOP är i antågande och planerar att mörda OP. Att han i det läget snackar semester med HO... nej. Vad vi alltså har är en SE som kommer ut på Sveavägen och av en slump ser LOP och där och då bestämmer sig för att mörda OP. Sedan har vi den lilla detaljen med att ha en 357:a i fickan just denna kväll. Möjligt? Ja. Troligt? Inte alls.
Det finns ett litet fönster för SE att komma ut på Sveavägen och mörda OP. Men det är ett otroligt osannolikt scenario. Då vill i vart fall undertecknad ha någon form av bevisning som pekar på SE, men vi har precis noll av detta. Bara det vanliga mantrat: ingen såg SE på MP. Men det är inte ett bevis vi skulle acceptera i något annat sammanhang!
Jag är ute efter ograverade fakta och vittnesuppgifter och vill rensa bort alla slutledningar som bygger på antaganden (speciellt sådana som är felaktiga vilket "Basfakta" kan ha gjort sig skyldig då han antog en massa saker baserat på att AK skulle ha bytt om och SEDAN pratat med SE enligt vad jag skrev i förra inlägget)
Jag har inte ett SYFTE att visa på att SE mördade Palme ...
Jag har inte låst mig vid SE men vill inte heller att man avfärdar honom på felaktiga grunder ...
När jag läste om förhören så tyckte jag mig se att när SE kommer ned till vakterna så är det endast tre personer där ...
Stig Engström, Henry Olofsson och Anette Kohut ...
Den enda av de tre som jag tycker de facto påstår att SE är har ett längre samtal med HO & AK är just HO.
AK säger ju bara :
"nu när jag tänker efter mer och mer då kommer jag ihåg det, att vi önskade honom trevlig semester och allting"
(läs mitt förra inlägg och korrigera mig gärna om jag har fel, jag är inte ute efter att ha rätt utan efter vad som ÄR rätt - dvs sanningen)
En del här på forumet säger att SE kunde skaffa sig alibi genom att hänvisa till det samtalet, men det gäller ju bara om samtalet faktiskt ägt rum och var längre än bara en kort semesterhälsning .... annars skulle han ju ljuga och då kunna motbevisas av vakterna ...
Jag undrar nu om man verkligen kan förutsätta att det var ett samtal som var längre än låt säga en halv till en minut och i så fall ger det ju inte SE något alibi ...
Jag tycker inte att man kan det baserat på förhören jag räknade upp i mitt förra inlägg...