2020-07-05, 21:11
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Jag tror det fanns en interiörbild där från sloraveien. Det var det jag for efter. Kan ha fel dock.

Du får lägga upp den om du skulle hitta den....
Kan faktisk ikke huske noen offentliggjorte interiørbilder fra Sloraveien 4.
Lonnrot, du får utlove finnerlønn!
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-05 kl. 21:14.
Citera
2020-07-05, 21:15
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettsko72
Det reg.nummret är inte en BMW.
MODELLINFO
Fabrikat. HONDA
Modell. CR-V (IV) 2WD Diesel
Type. 1.6 I-DTEC
Årsmodeller. 2014-2015

Jo det är visst en BMW x3, det är på den norska https://regnr.info/ sida
man ska söka och det är någon med norsk mobil som skal skicka SMS till
2380 för att få fram nuvarande ägare och tidigare ägare.

Du har väl sökt på svensk sida och det funkar ju inte.
Citera
2020-07-05, 21:18
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Det reg.nummret är inte en BMW.
MODELLINFO
Fabrikat. HONDA
Modell. CR-V (IV) 2WD Diesel
Type. 1.6 I-DTEC
Årsmodeller. 2014-2015

Här är delvis kopia från
https://regnr.info/

AY235** (**04)

Personbil
Bmw X3 Xdrive20d
Se lignende registreringsnumre
Rødfarget dieseldrevet personbil solgt ny i Norge og førstegangsregistrert i 2014. Skiftet eier sist 12 oktober 2018.
16 juni 2020 (oppdater nå)

Status
Førstegangsregistrert 28 januar 2014
Siste eierskifte 12 oktober 2018
Sist EU-godkjent 12 mars 2020
Neste EU-kontroll 30 april 2022
Vraket Nei
Avregistrert Nei

Bokstavene AY tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Moss trafikkstasjon.
Senast redigerad av Theforeigner 2020-07-05 kl. 21:20.
Citera
2020-07-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Jeg går ut fra at det er funnet spor som tyder på kvelning på eller i nærheten av badet oppe, og da må hun i så fall ha blitt dyttet ned trappa.

Man bærer ikke et tungt lik ned en trapp, og det er for risikabelt å dra liket etter seg også.
De har vel spesifikt sagt at slepesporene er på badet i første etasje ved yttergangsdøra, så mener du hun ble kvelt oppe også dyttet ned, for så å faket slepesporene på badet i første etasje?
Citera
2020-07-05, 21:24
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Jag tror det här handlar om förstagångs kriminella som ligger bakom. Så har det gått snett redan från början, med att AEH avled i huset. Möjligen svimmat av i huset och sen avlidit av skadorna i GMs händer. Man har alltså ingen utpressnings möjlighet längre. Kan inte visa fram bevis på att hon lever.
Min teori är:
Det med telefonen kan tyda på att hon blivit överraskad på väg upp eller ned för trappan, fått sig en snyting och bokstavligen flugit ner för trappan. Kanske till och med fått ett slag med ett hårt objekt, där av DNA på väggen in till trappan.
Har ett svagt minne om att polisen hittat DNA på ett objekt. Om ja läst det på FB eller i en mediaartikel kommer jag inte ihåg. Kan någon bekräfta den uppgiften?

Jeg mener å ha lest at noen av blodsporene fra TH ble funnet på AEH's gjenstander også. nærmere bestemt hennes tøfler/innesko, i tillegg til blodspor på badet.

Jeg syns selvfølgelig det er interessant hvorfor hans blod skal finnes på hennes innesko, men samtdig så har vi både opplysninger om at TH ikke hadde noen synlige skader, og i tillegg så er det vanskelig å angripe noe som helst blodspor fra TH i hans eget hjem, til og med om det er funnet på AEHs gjenstander.
Citera
2020-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
REGNR AY235** (**=04)
Bilen blev registret första gången i 2014 i Moss som ligger rakt (ca 30km ) syd om Ås.
Ås är där vittnen såg den röda BMW x3
Denna røda BMW x3 såldes 12 Oktober 2018 (19 dagar innan AEH försvann)

Någon som kan få fram ägaren av bilen ?
Att skicka SMS för att få fram ägaren funkar inte för mig iom jag inte har norsk telefon.
Var snäll att använda ** om ni postar ägarnas namn.

Eies av Bj*rn A*ild S*lheim på Nesodden (som ikke er langt fra Ås)
Citera
2020-07-05, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
I andre etg, rett utenfor badet, så er det vegg-vegg teppe på gulvet,etter hva jeg vet. Så kommer det ganske umiddelbart en flislagt trapp, ganske bratt. denne går ned i dagligstuen, også flislagt, litt mørke brune fliser (terracotta), flekker synes ganske godt på denne type flis. Man må gjennom dagligstuen og ut til entreen, den er også flislagt på samme måte, en dør skiller dem. Hvis de ville unngå vinduer med noe som helst innsyn, så kan de ha gått veien om tv-stuen, der er det vegg-vegg teppe. Denne har også dør rett inn til entreen. Fra entreen går det vel en dør direkte inn til garasjen, man trenger ikke gå ut ytterdøren.
Jeg tenker at kidnapperne kan ha fått litt hastverk, etter at alarmselskapet var der, det kan gå ganske raskt å få skiftet/oppgradert et alarmsystem, i tillegg skulle de på hytta. Jeg tenker mest på disse tettskrevne arkene på dårlig språk, de virker så hastig laget...
Er denne dagligstuen på motsatt side av huset (i forhold til hovedinngangen), der man kan se bokhyller gjennom vinduet?
Denne stuen?
Det ser ut til å være en tv-stue el.l. på baksiden av huset. Man kan se bokreoler med bøker el.l. her:
(på det bildet som kommer når denne teksten kommer DET TREDJE ADVENTSLYSET )
https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/

Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei, trappen som er i entreen går bare ned til kjeller. Trapp til 2. etasje er lenger inn i huset.
Takk! Vet du om den stuen i 1. etasje der trapp fra 2. etasje kommer ned til 1. etasje er der som jeg spurte Adrtrt om?

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Trappan är mer än jag vågar svara på. Kan gå upp direkt åt vänster eller kanske rakt upp rakt fram från entrén. Det senare känns mer logiskt för nedgången till undervåningen blir då mer centralt placerad. Kjökkenstuen/ farstu/förstuga (eller vad det skulle kunna bli på svenska) är nog i burspråket där ja.

Har för mig jag har sett interiörbilder på Th där denna ev. avbildas.
Takk! Jeg tok feil av hvor trappen fra 2. til 1. etasje er. Se Adrtrts innlegg i øverste sitat. (Jeg er usikker på om den samme entreen fortsetter rett frem fra ytterdøren og helt til den stuen (?) som er på motsatt side av huset? Kanskje noen her kan gi detaljer om dette?)

Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Tack, du är en guldgruva med alla dina tidningsklipp.

Då är det några meter mellan trappan och toaletten. Om man som offer kommer på fötterna efter ett sånt fall och är jagad, så väljer man väl ytterdörren som flyktväg och inte toaletten? Bara en tanke.

Jag har svårt att se ett scenario där hon först faller i trappan och sen blir strypt på toaletten.
Jeg er enig i at det er logisk å velge ytterdøren som fluktvei. Kanskje det var 2 GM i huset, og den ene sperret ytterdøren samtidig som den andre kom etter AE på vei ned trappen fra 2. etasje?
Eller kanskje AE ble så skadet etter det eventuelle fallet i trappen, slik at hun ikke greide å gå eller løpe?
Jeg tok feil av hvor trappen fra 2. til 1. etasje er. Se Adrtrts innlegg i øverste sitat.

Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Opprinnelig postet 27 02 2019.
Adrtrt bekreftet i et annet innlegg at han hadde vært inne i Sloraveien 4.
Beskrivelsen av planløsningen / hvordan det ser ut inne i huset er altså ikke spekulasjon.
Takk for at du fant informasjon om trappen m.m.!
Citat:
Ursprungligen postat av sjakkmatt
Gi meg litt mer info, så kan jeg tegne plantegning
Se Adrtrts innlegg i øverste sitat med mer informasjon om huset.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 21:30.
Citera
2020-07-05, 21:29
Medlem
DNA från TH avsatt (på något/på en plats?) och på ett sätt som kan knytas till försvinnandet av AEH säger en del.
Uppgifter finns från polis att bostaden är/kan vara? mordplats och att mycket pekar på att AEH inte lever.
TH saknar alibi delar av dagen (timmar?)
Tid och datum för brottet/mordet är inte helt fastställt.
TH samt övrig familj samarbetar inte tillfredsställande med polis i utredningen
Turbulent förhållande
Prat från AEH om skilsmässa (flera år tillbaka i tid)?

Om TH ligger bakom detta så tror jag att han är ensam om mord, planering, bortförande, men kan ha fått hjälp med något av någon person som han litar på till 100% - ingen i familjen.
Han skulle aldrig tillåta en annan person ansvara för gärningen eller planeringen då han enkom litar på sig själv. Han vill inte kunna bli utsatt för framtida påtryckningar och/eller utpressningssituationer av en medbrottsling. Har han gjort detta har han garanterat, till stor del, varit ensam om det.

Jag misstänker att han åkt till arbetet, men lämnat den ganska snart efter att ha visat upp sig inför en del arbetskamrater. Detta i och med att han periodvis saknar alibi.

Om utomstående kidnappare ligger bakom så talar ”trusselbrevet” för att, det handlar om unga personer med dåligt ordförråd (utlänningar)? samt ett illa planlagt brev som dels är onödigt långt, dels dåligt formulerat.
Brevet kan dock vara skrivet så med anledning av att rikta misstankar mot ett specifikt håll (om TH författat det).
Oavsett hur det nu ligger till så finns det en hel del omständigheter i bostaden, utanför bostaden, vid Futurum samt i närområdet som tål att granskas närmare av utredningen. Det handlar om olika personer, bilar och annat som kan ha med AEH att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg fant ikke noe om DNA fra AE på en gjenstand, men biologiske spor fra AE på en gjenstand:

Dette er blant funnene krimteknikerne gjorde i boligen like etter forsvinningen:
DNA fra Tom Hagen ble funnet i huset, avsatt på en måte som angivelig gjør at det kan knyttes til forsvinningen.
Biologiske spor fra Anne-Elisabeth Hagen funnet på en gjenstand som angivelig har betydning for saken.
Små blodmengder fra Anne-Elisabeth Hagen på åstedet. VG har tidligere skrevet at dette er et av flere spor politiet mener kan kaste lys over hva som skjedde.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Jo8x18/de-ukjente-funnene-bak-paagripelsen
Citera
2020-07-05, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Här är delvis kopia från

AY235** (**04)

Personbil
Bmw X3 Xdrive20d
Se lignende registreringsnumre
Rødfarget dieseldrevet personbil solgt ny i Norge og førstegangsregistrert i 2014. Skiftet eier sist 12 oktober 2018.
16 juni 2020 (oppdater nå)

Status
Førstegangsregistrert 28 januar 2014
Siste eierskifte 12 oktober 2018
Sist EU-godkjent 12 mars 2020
Neste EU-kontroll 30 april 2022
Vraket Nei
Avregistrert Nei

Bokstavene AY tilsier at kjøretøyet
er førstegangsregistrert ved Moss trafikkstasjon.
Söker jag på regnr.info bara på AY235 får jag fram en BMW 320i Coupe, inte X3.
Söker jag på samma AY... men med 40 i slutet får jag fram en Honda CR-V

Så vet i f., var du hittat att det ska vara en BMW X3?
Citera
2020-07-05, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Jeg mener å ha lest at noen av blodsporene fra TH ble funnet på AEH's gjenstander også. nærmere bestemt hennes tøfler/innesko, i tillegg til blodspor på badet.

Jeg syns selvfølgelig det er interessant hvorfor hans blod skal finnes på hennes innesko, men samtdig så har vi både opplysninger om at TH ikke hadde noen synlige skader, og i tillegg så er det vanskelig å angripe noe som helst blodspor fra TH i hans eget hjem, til og med om det er funnet på AEHs gjenstander.
det er funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på badet. Politiet har også funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på dørkarmen til ytterdøren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham på sandaler tilhørende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-05 kl. 21:33.
Citera
2020-07-05, 21:33
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
. Politiet har også funnet mindre mengder blod fra Tom Hagen på dørkarmen til ytterdøren, som er like ved badet. I tillegg er det gjort funn av DNA fra ham på sandaler tilhørende Anne-Elisabeth. De ble funnet et annet sted i huset.
https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html

Ja, det var slik det var, blodspor to steder (på det lille badet og ved ytterdøren) og dna-spor på hennes sandaler.
Citera
2020-07-05, 21:36
Medlem
Citat:
Söker jag på regnr.info bara på AY235 får jag fram en BMW 320i Coupe, inte X3.
Söker jag på samma AY... men med 40 i slutet får jag fram en Honda CR-V

Så vet i f., var du hittat att det ska vara en BMW X3?

Slutter på 04, ikke 40, Det er en en X3, Jeg skrev hvem som eier den litt lenger opp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in