Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
Jag har absolut diskuterat väskans storlek kontra möjligheten att knöla ner en Magnum i den, men då i syfte att finna ett svar på frågan kan han ha haft den där, inte för att etablera att han faktiskt hade den där. Det är olika saker. Två saker kan ju vara sanna samtidigt, som i ja, den skulle ha fått plats i väskan men han hade den ändå i fickan.
Jag har börjat förstå dig nu. Det tog nog 20-30 A4-sidor från dig men rätta mig om jag har missat något.
SE ljög om sin utstämplingstid (flyttade fram), han ljög även om sitt semestersamtal med väktarna (undvek att ta upp).
Båda, hade kunnat friskriva honom som GM- då han anlänt för sent till brottsplatsen
Han gick sedan ut och knäppte OP, sprang en lova runt Stockholm, och på sin rundtur insåga att han nog hade lämnat sin gärningsmannaprofil kvar på mordplatsen. Han beslutar sig för att sudda ut den. Han springer tillbaka till mordplatsen. Han går tillbaka till väktarna.
Så, då var den saken ur världen. Nej, inte riktigt, han behöver få ut sin nuna i tidningar och Tv också. Blanda om korten. Färdigt. Nej, dess värre, han har ju sin handledsväska.
Handledsväskan var inte till för att bära omkring sin skjutklara revolver i, den var med på hans utflykt ändå, av misstag, och det var det han kom på under sin joggingrunda i centrum, att alla på mordplatsen hade sett hans lilla väska. Dags att ta sig tillbaka till kollegerna, dumpa den framför dem; se, jag har en sån här, ifall polisen undrar imorgon. Det ligger inget vapen i den, det har jag i fickan. Jag hann inte hem till morsan, trots att jag sprang snabbt i mina ungdomsdar.
Allt fungerade som en smäck i 34år tills dess att listige KP och Krispycreem antog scenen.
Sedan dess gäller bara vittnesmål som passar in i uppsättningen.
Och nej, jag ångrar mig.Svara inte, jag orkar inte bemöta det.