2020-07-05, 17:12
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Han kommunicerar med sina egna spelare på engelska, så det är inga konstigheter. Ingen fattar annars.

Vilket nederlag. När danske Allan Hebo-Larsen tränade Kalmar FF på 1980-talet behövdes ingen engelska. Och så sent som häromåret intervjuades MFF:s danske tränare Allan Kuhn alltid på danska/svenska.
Citera
2020-07-05, 17:14
Medlem
Två överraskande resultat idag. Falkenberg får med sig en pinne och Elfsborg vinner
Citera
2020-07-05, 17:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Skrattretande att DPlay intervjuar Jon Dahl Tomasson på engelska!
Jag pratar alltid engelska när jag är i Danmark, vilket förut var någon gång per år på jobb och även varit därnere på semester.
Kanske lättare för er halvdanskar men för oss i Norrland så förstår vi knappt vad ni därnere säger så danskan är fan omöjlig.
Citera
2020-07-05, 17:29
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Jag pratar alltid engelska när jag är i Danmark, vilket förut var någon gång per år på jobb och även varit därnere på semester.
Kanske lättare för er halvdanskar men för oss i Norrland så förstår vi knappt vad ni därnere säger så danskan är fan omöjlig.

Det är mer fel på er som inte förstår en svensk dialekt än Daniel Anderssons sportchefsprestation.
Citera
2020-07-05, 17:59
Moderator
vfs avatar
MFF är fan i mig pinsamt beroende av att AC spelar, utan honom är dom inte så bra

Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det är mer fel på er som inte förstår en svensk dialekt än Daniel Anderssons sportchefsprestation.

Sedan han värvade MP har jag sett honom som tämligen värdelös och det gör jag fortfarande.
Citera
2020-07-05, 18:16
Medlem
Sooks avatar
Så en fråga.

Är det charmigt med offsidemål eller borde vi kanske införa VAR i allsvenskan.

Appropå örebros mål mot sirius.
Citera
2020-07-05, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Skrattretande att DPlay intervjuar Jon Dahl Tomasson på engelska!
Jag tycker tvärtom att det är bra. Jag vet många svenskar som har svårt med att förstå danska.

Även om Dplay och JDT skulle klara av att ha intervjun på danska.
Citera
2020-07-05, 18:58
Medlem
Varför får inte MFF till det? Är det DA felet ligger hos? De har Sveriges bästa ekonomi, men truppen känns inte balanserad, och anfallet känns inte som ett man vinner guld med.
Citera
2020-07-05, 19:06
Medlem
Brottar-Bertils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Han kommunicerar med sina egna spelare på engelska, så det är inga konstigheter. Ingen fattar annars.

Fast nu var det ju inte spelarna det handlade om. Med tanke på hur många utlänningar det är i de flesta lagen numera så är det inte så konstigt att han pratar engelska med spelargruppen. Förr i tiden hade både tränare och spelare oftast lite längre tidshorisonter och gjorde sig faktiskt besväret att lära sig tala svenska. En del brassar, t. ex. Det gör väl ingen numera. Fast att Thomasson skulle tala engelska med skåningarna i Malmö låter märkligt. De borde inte ha några problem med danskan men det kanske är "skåningar" som har problem med svenskan också.
Citera
2020-07-05, 19:27
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

I Stockholm lär de unga kafébiträdena gå över till engelska när de hör att en kund är från Skåne. Verkar vara dåligt ställt med språkkunskaperna nuförtiden.
Citera
2020-07-05, 19:27
Avslutad
Konstig match mellan Häcken och Hammarby. På något sätt känns segern både rättvis och orättvis samtidigt. Över hela matchen kanske vi skapar lika många farliga lägen men eftersom Hammarbys lägen kom under en relativt kort del av matchen så blev det ett sådant otroligt tryck just då.

Hursomhelst var det kul att se Paulinho på Bravida igen, vilken lirare!

Häcken har för övrigt lättare för storlag som Hammarby än mindre lag som Falkenberg, Sirius och Örebro.
Senast redigerad av trazke 2020-07-05 kl. 19:39.
Citera
2020-07-05, 19:41
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hursomhelst var det kul att se Paulinho på Bravida igen, vilken lirare

Haha, vad du ska njuta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto