2020-07-05, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Narglrthe
Sen är det inte schyst mot barnen

Hur kul är det att få en "pappa" som kunde vara en "farfar" är 20 år äldre än de flesta andra pappor?

Finns många 50-åriga pappor med småbarn, speciellt i storstadsregionerna. Så DET är inget att bekymra sig över, att någon skulle tro han är farfar. Ser dessutom ut att vara yngre än 50+ (på Instabilderna.)
Citera
2020-07-05, 12:43
Medlem
Min uppfattning: En "ny östermalmare". En sådan som är med i Muf under ungdomen för att det ska man va, längtar efter att "sätta bo" på Lidingö och ägna sig åt konforma Svensson-grejer fast på en premiumnivå. Man skall vara entreprenör för att man skall vara entreprenör för det har de sagt på Muf att man ska vara. Ett varumärke. Spruta ut ungar och åka på semester till sådana där platser där man ska vara på semester om är någon. Detta skall även dokumenteras i så stor utsträckning som möjligt för att kunna publicera på det härliga internet inför människor som är konforma men inte bor på Östermalm utan i Falun eller Örebro.

Paul känns mer som en "gammal östermalmare" med kulturellt kapital och möjligen gammalt ekonomiskt sådant. Rätt kontakter, inget behov av att hävda sig. Ägnar sig åt sådant som intresserar honom. Besöker Båstad för att man gillar stället sedan gammalt och känner folk där och inte för att det är status på Instagram.

Om Isabella har lyckats intressera både Paul och tidigare Erik Selin känns det som att det måste finnas något i hennes personlighet som inte kommer fram, trots att hon levt hela sitt liv på nätet. Fascinerande.
Citera
2020-07-05, 13:14
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Min uppfattning: En "ny östermalmare". En sådan som är med i Muf under ungdomen för att det ska man va, längtar efter att "sätta bo" på Lidingö och ägna sig åt konforma Svensson-grejer fast på en premiumnivå. Man skall vara entreprenör för att man skall vara entreprenör för det har de sagt på Muf att man ska vara. Ett varumärke. Spruta ut ungar och åka på semester till sådana där platser där man ska vara på semester om är någon. Detta skall även dokumenteras i så stor utsträckning som möjligt för att kunna publicera på det härliga internet inför människor som är konforma men inte bor på Östermalm utan i Falun eller Örebro.

Paul känns mer som en "gammal östermalmare" med kulturellt kapital och möjligen gammalt ekonomiskt sådant. Rätt kontakter, inget behov av att hävda sig. Ägnar sig åt sådant som intresserar honom. Besöker Båstad för att man gillar stället sedan gammalt och känner folk där och inte för att det är status på Instagram.

Om Isabella har lyckats intressera både Paul och tidigare Erik Selin känns det som att det måste finnas något i hennes personlighet som inte kommer fram, trots att hon levt hela sitt liv på nätet. Fascinerande.

Allvarligt talat. Gubbar i den åldern blir lätt förblindade om kvinnor under 30 visar intresse för dem. Hennes intellekt är inte så viktigt de första månaderna, och sen tar det slut. För Bella känns det roligt att få anses som ung och attraktiv, det är därför hon dras till gubbsen.
Citera
2020-07-05, 14:58
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Allvarligt talat. Gubbar i den åldern blir lätt förblindade om kvinnor under 30 visar intresse för dem. Hennes intellekt är inte så viktigt de första månaderna, och sen tar det slut. För Bella känns det roligt att få anses som ung och attraktiv, det är därför hon dras till gubbsen.

Det var knappast den enda anledningen till att Bella intresserade sig för Erik Selin.
Senast redigerad av trottwell 2020-07-05 kl. 15:02.
Citera
2020-07-05, 16:03
Medlem
Magictrixs avatar
I den senaste podden snackar de om att Paul är räddningen för Blondinens vulkaniska vulva. Undrar om det betyder att Blondinen är en fontänorgasmare?

Hon börjar se alltmer tantig ut, samt att hon snabbt blir större när hon slarvar med träningen. Efter 30 räcker det inte med att träna ett par gånger i veckan längre. Med de nya vinsäckarna till tuttar kommer hon snart se ut som en bedagad Anita Ekberg. Det kan ju vara mediciner också? Viss psykofarmaka binder vatten duktigt i kroppen.

Paul verkar ju ha ägnat halva livet åt att dyka i hav och plåta bubblor. Jag tror inte att Blondinen kommer hinna gå på sin första dykkurs innan hon har tröttnat på bubblorna. Synd att hon drar in barnen så snabbt i sina relationer bara. Vad säger pappan? Har han ingen talan?
Citera
2020-07-05, 16:18
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
Visst blir många 50+ män smickrande av intresse från en över 20 år yngre kvinna. Självfallet.
Bellsan har dessutom en viss figur och yttre stil som appellerar till mycket äldre män.
Men det jag gissar är hemligheten är att hon så totalt anpassar sig och sin person efter mannen hon för tillfället träffar. Hon identifierar sig med mannen och blir deras drömkvinna och tillägnar dig deras intressen, livsstil osv. Nästan som en symbios.
.
Så här beskriver hon det i bloggen:
Citat:
Man säger ju att det är bra att träffa en partner som är sin egen motsats, men Paul och jag är identiska. Kreativa med oändlig energi, livsglädje alltid nyfikna, för oss är skapandet vårt syre.
Så här säger Paul:
Citat:
– Då åkte jag in till stan med båten och plockade upp Pingis och Isabella. Isabella tittade väl då och tänkte ”nej, nu kommer en sådan där hopplös dryg stekare” och jag tänkte ”bloggerskan med silverbestick”. Men det var inte så, hon är så enkel och inte alls den personen jag trodde. Det finns ingen snobbism, hon är en jätteenkel person. Det var det jag inte trodde, så jag blev paff.
https://www.expressen.se/noje/lowengrips-kupp-med-nya-karleken/

Citat:
– Jag blev överraskad av att Isabella är så ödmjuk och jordnära. Hon har en sådan härligt positiv energi och skön humor. Intelligent, kreativ och beläst, vad mer kan man önska?, säger Paul Sundvik.

https://www.expressen.se/noje/paul-sundviks-ord-om-lowengrip-overraskad/

Citat:
Jag blev överraskad av att Isabella är så ödmjuk och jordnära. Jag hade väntat mig en självupptagen tjej med selfiesticken framme 24/7. I stället är det jag som får tjata på att ta bilder på henne. Hon har en sådan härligt positiv energi och skön humor.
----------
Vi som många andra tillbringar sommaren i Sverige, jag reste ofta utomlands tidigare, men sommaren i Skandinavien är något speciellt för mig. Isabella och jag är adrenalinjunkies.
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RRvB8a/lowengrips-karlek-om-relationen-var-lite-nojig

Visst är det förälskelsen som talar, men jag tycker ändå att citaten är värda att notera.
Den här gången verkar Bellsan ha hittat någon som ser hennes kändisskap som en möjlig språngbräda för den egna karriären. Det ska bli intressant att se vad det blir av Paul Sundviks skapande. Blir det någon tillverkning av hans glas? Kommer de tu att bilda bolag ihop?
Citera
2020-07-05, 16:27
Medlem
Den 8 maj 2020 var det en artikel med rubriken "Jag förlorade allt". Nästan allt sägs det en bit in i intervjun.

https://www.svd.se/isabella-lowengrip-jag-forlorade-allt

Samtidigt

En månad senare den 8 juni 2020 lydde rubriken "Jag förlorade en miljon om dagen." Med tillägget "nu behöver Isabella Löwengrip aldrig mer arbeta"

https://www.svd.se/lowengrip-varje-manad-forsvann-en-miljon-kronor

Hon har varit så nära personlig konkurs hon kunde komma. Alla anställd avskedade, huset sålt och en mycket brådstörtad flytt med sina två barn i förskoleåldern. Ett tag var det så illa att hon bara hade 10-15 tusen kronor på kontot. Men så vändetydligen allt och nu har hon tillräckligt för att bo i en ny villa med barnen och inte behöva arbeta för sin och barnens försörjning.

Nu kan hon ägna sitt liv åt dating och utflykter och cykelturer eller båtturer. Hon behövde bara åka in en vända till psykiatriska akutkliniken och få elchocks-behandling! Sen en vända in på banken (sin bank) och ha ett samtal om hur hon skulle placera alla sina miljoner. Men har hon betalat sina skulder? Är det någon som hunnit se hennes årsredovisning?

Är något av vad hon säger sant?
Citera
2020-07-05, 16:59
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Den 8 maj 2020 var det en artikel med rubriken "Jag förlorade allt". Nästan allt sägs det en bit in i intervjun.

https://www.svd.se/isabella-lowengrip-jag-forlorade-allt

Samtidigt

En månad senare den 8 juni 2020 lydde rubriken "Jag förlorade en miljon om dagen." Med tillägget "nu behöver Isabella Löwengrip aldrig mer arbeta"

https://www.svd.se/lowengrip-varje-manad-forsvann-en-miljon-kronor

Hon har varit så nära personlig konkurs hon kunde komma. Alla anställd avskedade, huset sålt och en mycket brådstörtad flytt med sina två barn i förskoleåldern. Ett tag var det så illa att hon bara hade 10-15 tusen kronor på kontot. Men så vändetydligen allt och nu har hon tillräckligt för att bo i en ny villa med barnen och inte behöva arbeta för sin och barnens försörjning.

Nu kan hon ägna sitt liv åt dating och utflykter och cykelturer eller båtturer. Hon behövde bara åka in en vända till psykiatriska akutkliniken och få elchocks-behandling! Sen en vända in på banken (sin bank) och ha ett samtal om hur hon skulle placera alla sina miljoner. Men har hon betalat sina skulder? Är det någon som hunnit se hennes årsredovisning?

Är något av vad hon säger sant?
Det korta svaret: Nej.
Citera
2020-07-05, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det korta svaret: Nej.

Tack.

Det är väl inte så många ensamstående föräldrar som kan leva nästa som Joakim von Anka men behöva få cyklar som gåva till sig och barnen. Vem betalar hyran eller boendekostnaderna i det nya huset?
Citera
2020-07-05, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Jag tror, upprepar tror att anledningen till att Isabella dras till äldre män är för att hon söker stabilitet och trygghet. Varför förhållandet sedan inte håller någon längre tid vet jag ej eller vem som väljer att gå vet jag ej.

Om det är mannen kan det nog vara för att Isabella är rätt intensiv. Med sin Adhd är hon rastlös och vill att det händer grejor hela tiden. Är man över 50 så har man oftast kommit till en punkt i livet då man istället njuter av tillvaron på ett annat sätt. De är på helt olika platser i livet helt enkelt.
Det relevanta är nog snarare vem som vill ha henne. Ingen någotsånär framgångsrik 30-åring lär ju vilja vara med henne, de märker ju direkt att hon är skogstokig. Litet äldre män blir nog så smickrade och till sig av hennes gigantiska bröst att det tar ett tag innan de kommer till sans.

Och i just det här fallet är det ju knappast någon relation alls, med tanke på att han ger extremt starka utslag på gaydarn så är det här säkerligen bara en PR-kupp.
Citera
2020-07-05, 17:51
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Visst blir många 50+ män smickrande av intresse från en över 20 år yngre kvinna. Självfallet.
Bellsan har dessutom en viss figur och yttre stil som appellerar till mycket äldre män.
Men det jag gissar är hemligheten är att hon så totalt anpassar sig och sin person efter mannen hon för tillfället träffar. Hon identifierar sig med mannen och blir deras drömkvinna och tillägnar dig deras intressen, livsstil osv. Nästan som en symbios.
.
Så här beskriver hon det i bloggen:

Så här säger Paul:

https://www.expressen.se/noje/lowengrips-kupp-med-nya-karleken/

https://www.expressen.se/noje/paul-sundviks-ord-om-lowengrip-overraskad/

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/RRvB8a/lowengrips-karlek-om-relationen-var-lite-nojig

Visst är det förälskelsen som talar, men jag tycker ändå att citaten är värda att notera.
Den här gången verkar Bellsan ha hittat någon som ser hennes kändisskap som en möjlig språngbräda för den egna karriären. Det ska bli intressant att se vad det blir av Paul Sundviks skapande. Blir det någon tillverkning av hans glas? Kommer de tu att bilda bolag ihop?

Jag reagerade på att en gubbe på 50+ säger så här: "Isabella och jag är adrenalinjunkies." Är det något Isabella inte är så är det en adrenalinjunky. Det mest äventyrliga hon gjort är väl att bada naken efter en bastu? Cykla i regnet i Torekov är förvissa ganska wild and crazy. Å andra sidan så lever ju inte fridykare särskilt länge, så de får nog skynda sig med bröllopet.
Citera
2020-07-05, 18:00
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Tack.
Det är väl inte så många ensamstående föräldrar som kan leva nästa som Joakim von Anka men behöva få cyklar som gåva till sig och barnen. Vem betalar hyran eller boendekostnaderna i det nya huset?
Ja, det kan man verkligen fråga sig. Hon är väl inte helt barskrapad utan hon klarar sig nog ett tag på sparade slantar. Men föräljningen av kladdbolaget gjorde varken henne eller Pingis ekonomiskt oberoende.
Att hon poängterar att hon fått cykeln av Paul hänger väl ihop med att hon tycks sätta likhetstecken mellan pengar och kärlek. Ju finare gåva desto mer kär är mannen 🤔.

Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det relevanta är nog snarare vem som vill ha henne. Ingen någotsånär framgångsrik 30-åring lär ju vilja vara med henne, de märker ju direkt att hon är skogstokig. Litet äldre män blir nog så smickrade och till sig av hennes gigantiska bröst att det tar ett tag innan de kommer till sans.

Och i just det här fallet är det ju knappast någon relation alls, med tanke på att han ger extremt starka utslag på gaydarn så är det här säkerligen bara en PR-kupp.
Om inget annat så gör ju den gode Paul allt han kan för att slå mynt av uppmärksamheten.
Jag håller inte för otroligt att du har rätt om att hela relationen är en PR-kupp från hans sida.
Däremot tror jag att Bellsan faktiskt menar allvar på samma sätt som hon brukar göra med en ny man.

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Jag reagerade på att en gubbe på 50+ säger så här: "Isabella och jag är adrenalinjunkies." Är det något Isabella inte är så är det en adrenalinjunky. Det mest äventyrliga hon gjort är väl att bada naken efter en bastu? Cykla i regnet i Torekov är förvissa ganska wild and crazy. Å andra sidan så lever ju inte fridykare särskilt länge, så de får nog skynda sig med bröllopet.
Precis. Den gamla Bellsan hade vägrat att cykla i regnet iförd cykelhjälm.
Senast redigerad av DoraF 2020-07-05 kl. 18:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in