2020-07-05, 15:26
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, denne tiden mellom 9.30 og 11.13 er interessant. Hvordan er kontorlandskapet på Futurum? Ser de hverandre konstant i ett åpent kontorlandskap eller er det en mulighet for å snike seg en tur ut i ett «eksternt» møte usett?Har hans vitner på kontoret sagt at de så han hele den dagen? Svaret er mest trolig nei når politiet uttaler at det er deler av dagen de ikke har kontroll på hans alibi. Det vil igjen si at ikke alle der kan være medskyldige i falsk forklaring. De er etter hva jeg har fått med meg få personer på dette kontoret. Men, en jeg tror kan være en medskyldig er VE. Hvis det stemmer så kan dette ha vært gjennomført med kun de 2 som GM. Kan de 2 hatt ett «eksternt» møte denne dagen?

De slettede samtalene kan være gjort av hvem som helst da telefonen har PIN-koden risset inn på telefonen. Men, har den alltid hatt den koden risset inn eller har det skjedd i «nyere» tid?

Så er det en annen sak rundt sletting jeg ikke har sett debattert på forumet her: vi kjenner til at 2 samtaler ble slettet i fra TH sin mobil, men jeg har ikke lest at de har blitt forsøkt slettet i fra AEH sin telefon. Det kan bety at det faktisk ble gjort tilsynelatende for en vanlig bruker(mulig en GM gjorde dette) men krimteknikere finner disse sporene i en smarttelefon.
Det är väl främst polisen som tjänar på att TH ska ha raderat samtalen eftersom dom ser honom som misstänkt.
Citera
2020-07-05, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Du får ikke kidnappingshistorien til å høres mer sannsynlig ut på denne måten, heller mindre. Aldri kidnappet noen før men fortsatt like uløst etter ett og et halvt år? Det var ikke noen amatører som var på ferde i Sloraveien nei.

Det er ikke vanskelig å være amatør når du har å gjøre med norsk politi.
Citera
2020-07-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Avhør pr telefon er vanlig hvis man har liten kapasitet. I januar 2019 så jobbet politiet på spreng med saken, og det var ikke tid til å kalle inn til avhør og sitte å jabbe i timesvis med hver sin kaffekopp, og det ble tatt et avhør pr telefon. De har vel informasjon som de må holde hemmelig for å ikke skade saken, informasjon som gjorde at de følte seg rimelig overbevist om at den røde BMW`en ikke hadde noe med saken å gjøre, og som de ikke kan gå ut med. Jeg er helt sikker på at hvis denne røde bilen kunne hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått bredt ut i media slik de gjorde ang de to mennene utenfor Futurum, bilen over plenen, og den med utenlandske skilter ved en parkeringsplass, og fiskerne.
Det er vel flere ting som tyder på at BMW`en ikke har noe med saken å gjøre, blant annet klokkeslettet, og at de har spor som tyder på at hun ble drept og ikke kidnappet. Hvorfor skulle de etterlyse en bil der hun satt i baksetet, når de selv mener at hun ble drept, og har spor som tyder på at hun ble drept?

Ikke tid til et så viktig vitne? Vel understreker at jeg er uenig med deg der. Klokke slett som ikke passer? Enda ver heller ikke politiet med sikkerhet at hun ble drept hjemme. Så det er ikke helt usannsynlig at hun kan befinne seg på Ås seinere på dagen.
Det er fullt mulig du har rett, men politiet har ikke engang besvart hvorfor dette tipset er irrelevant? De har derimot sagt at tipset ble lagt vekk tidlig for det var irrelevant. Man kan komme med plausibel forklaringer uten å bryte taushetsplikten.

De kunne f.eks ha sagt at vi vet hvem som kjørte den røde bmw en den dagen og hvilket ærend dette gjaldt. De hadde ikke brutt noen retningslinjer ved å si noe slikt, sannheten er at de aldri har sjekket dette tipset, selv om det hadde vært forsvinnende enkelt og billig.

Det får meg til å tro at ikke politiet har etterforsket så bredt som de hevder. Hvor vanskelig er det og søke opp alle biler av dette merke tro, sjekke eiere opp mot f.eks et dna arkiv.Mye av det andre de har gjort er mye mer arbeidskrevende og kostbart.

Men nå har jo tipset sivet ut via media så jeg vil tro alle som kjenner noen som har en slik bil har drevet litt egenundersøkelser, men det er ikke takket være politiet men media.
Citera
2020-07-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Feil. Den sterkeste indikasjonen på at TH har noe med dette å gjøre, er at telefonen, som beviselig hadde vært i bevegelse, ble lagt tilbake på samme sted som den vanligvis lå. Ekte kidnappere hadde aldri tatt seg tid til å gjøre det. De hadde latt den ligge. Siden den var i bevegelse i hele tidsrommet, må hun ha hatt den i en lomme.
Trusselbrevet sier også at de skal utstyre AE med en mobil...Å la mobilen ligge igjen i huset kan være den fellende feilen GM gjorde.

Det var helt tilfeldig at vi gjorde det, den lå jo der da vi kom, men morsomt at gubben sjæl kan bli dømt for en sånn filleting.
Citera
2020-07-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Nei, og hun har jo uansett blitt antastet i sitt eget hus - og sannsynlgivis også drept der.

Har tenkt så det knaker hvordan liket kan ha blitt fjernet fra huset! For det må jo ha
blitt fjernet fra eiendommen før politiet ble tilkalt. Interessant nok ble TH og samtlige
i den nærmeste familie raskt innlosjert på et hotell i Lillestrøm - med politivakt:

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gjemte-politiet-hagen-familien/72505486

Om noen av dem var involvert, har de i såfall ikke hatt mulighet til å kvitte seg med et lik i ettertid.
Det må ha blitt gjort før kl. 13:30 på forsvinningsdagen.

Har du lenke til dette? Interessant i så fall!

Bra skrevet. Nå vet vi ikke om hun ble drept før hun ble fjernet, men jeg vil tro politiet holdt familien under oppsikt de første ukene så hvordan skal de da ha fått fjernet liket tro?
Citera
2020-07-05, 15:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det hadde virket mer logisk hvis de faktisk tok med ringen - for å lsende bilder av den
som "bevis" på at de hadde henne.
Skulle det inte se misstänksamt ut att skicka en bild på en ring och inte på henne?
Citera
2020-07-05, 15:40
Medlem
Citat:
Ah, takk. Tenker jo kanskje den ble lagt igjen sammen med klær for at
det skulle bli vanskeligere å identifisere liket om det skulle bli funnet en
gang i fremtiden?

Ser for meg at det ville være en krevende prosess å skulle oppløse et lik i syre e.l.
Da må man ha et egnet skjulested hvor dette kunne gjøres uoppdaget.

Da er det mer trolig at det har blitt brent eller gravd ned. Spørsmålet er bare - hvis
TH eller noen nært relaterte har gjort dette - når ble det gjort?

Det tar tid å bli kvitt en menneskekropp, særlig hvis den ikke skal finnes igjen!

Det hadde virket mer logisk hvis de faktisk tok med ringen - for å lsende bilder av den
som "bevis" på at de hadde henne.

Tenkte vel att hun kanske gravdes ned i et fat, fyllt med kalsiumoksid eller liknende. Har blitt foreslått før her inne.
Citera
2020-07-05, 15:42
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ikke tid til et så viktig vitne? Vel understreker at jeg er uenig med deg der. Klokke slett som ikke passer? Enda ver heller ikke politiet med sikkerhet at hun ble drept hjemme. Så det er ikke helt usannsynlig at hun kan befinne seg på Ås seinere på dagen.
Det er fullt mulig du har rett, men politiet har ikke engang besvart hvorfor dette tipset er irrelevant? De har derimot sagt at tipset ble lagt vekk tidlig for det var irrelevant. Man kan komme med plausibel forklaringer uten å bryte taushetsplikten. .

Telefonavhør er selvsagt en effektiv måte å avhøre personer som er perifere i forhold
til saken. Et vitne som ikke må observeres under avhør kan fint avgi sin forklaring
uten å være fysisk tilstede. Dessuten er et slikt vitne ikke en del av bevismaterialet
før observasjonen er relevant for oppklaring av saken.

Det er forøvrig helt riktig av politiet å ikke bruke tid eller ressurser på å kommentere funn
eller observasjoner gjort i saken med mindre de mener det er relevant å publisere.
Dersom de er for "løs i snippen" og lar seg intervjue om slike ting, vil de risikere å
bli nedringt av enda flere journalister. De har ingen plikt til å opplyse om saksinnhold, og
de gjør lurt i å ikke si for mye om observasjoner av det som later til å være "tilfeldig
forbipasserende", enten det er en mann på sykkel, eller folk i en rød BMW.

De må gjøre som en god pokerspiller - holde masken, og kortene tett til brystet.
Citera
2020-07-05, 15:43
Medlem
Deler denne lenken med røde BMW X3 i Norge.
https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Bmw+x3&f arge=Rød&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr= &page=1
Citera
2020-07-05, 15:44
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Ja, denne tiden mellom 9.30 og 11.13 er interessant. Hvordan er kontorlandskapet på Futurum? Ser de hverandre konstant i ett åpent kontorlandskap eller er det en mulighet for å snike seg en tur ut i ett «eksternt» møte usett?Har hans vitner på kontoret sagt at de så han hele den dagen? Svaret er mest trolig nei når politiet uttaler at det er deler av dagen de ikke har kontroll på hans alibi. Det vil igjen si at ikke alle der kan være medskyldige i falsk forklaring. De er etter hva jeg har fått med meg få personer på dette kontoret. Men, en jeg tror kan være en medskyldig er VE. Hvis det stemmer så kan dette ha vært gjennomført med kun de 2 som GM. Kan de 2 hatt ett «eksternt» møte denne dagen?

De slettede samtalene kan være gjort av hvem som helst da telefonen har PIN-koden risset inn på telefonen. Men, har den alltid hatt den koden risset inn eller har det skjedd i «nyere» tid?

Så er det en annen sak rundt sletting jeg ikke har sett debattert på forumet her: vi kjenner til at 2 samtaler ble slettet i fra TH sin mobil, men jeg har ikke lest at de har blitt forsøkt slettet i fra AEH sin telefon. Det kan bety at det faktisk ble gjort tilsynelatende for en vanlig bruker(mulig en GM gjorde dette) men krimteknikere finner disse sporene i en smarttelefon.
Är det ö.h.t. känt någonting kring THs telefon och dess positioner? Alltså - var hans mobil befann sig vid de olika uppringningarna till AEH?
Citera
2020-07-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Og hvis de virkelig ville ha penger hadde de tatt et av barnebarna. Pengene hadde nok kommet raskt på konto da.

Kan tenkes at selv for kriminelle blir det for sensitivt å kidnappe et barn vil jeg tro, men klart de kunne jo tatt et av de voksne barna til TH og AEH
Citera
2020-07-05, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinster
Deler denne lenken med røde BMW X3 i Norge.
https://regnr.info/husker-ikke-hele-regnr?s1=&s2=&s3=&s4=&s5=&s6=&s7=&biltype=Bmw+x3&f arge=Rød&type=Person%2Fvarebil&yrf=&yrt=&chassinr= &page=1
Det gikk ikke å lenke direkte, men trykk:
*husker ikke regnr.
Legg inn Bmw x3, rød, ikke nyere enn 2018, pengesterke folk kjøper vel ny bil, la oss si ikke eldre enn 2014??
Bokstaver regnr: Oslo starter på D. Asker/Akershus og Bærum starter på B og C.
Skriv ned aktuelle regnr, også er det bare å begynne å søke på eiere og Kjørtøyhistorikk😄
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in