Citat:
Ursprungligen postat av
Doraemon-FTW
Det här var aktuellt redan på 80-talet när mitt ex föräldrar bodde i Örebro. Raggare, punkare och andra gäng drabbade alltid samman i centrum på helgerna. Det var slagsmål, olagliga race, fylla, stök m.m. Mitt ex föräldrar tordes inte gå ut efter 19 på helgerna och berättade att polisen helt hade kapitulerat, busarna var helt enkelt för många för att kunna tyglas. Sen fanns det områden som Baronbackarna m.fl. där allsköns pundare bodde och för det mesta höll sig för sig själva, men ibland gav sig ut på stan för att ställa till med djävulskap.
Hoppar raggare genom fönster på äldreboende och rånar äldre i deras rum? Omringar raggare vanliga arbetande svenskar och säga "hit med plånbok och klockan" ? Dessutom kom raggare från krigshärjade länder till hit och trots de fått allt de pekat på som gratis boende,bidrag och vård så de var otacksamma? Mig vetande de flesta raggare brukade ha ett jobb ändå, oftast inom industrin.
Sluta relativisera rån och åldringsbrott.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tepex
Skitsnack från er alla, bott i Vivalla och tog 4-5 kvällspromenader i veckan utan problem, Somaliska ungdomar, Raggare, Skins eller Punkare beter sig väl om man för sig bland dem respektfullt.
"klockor, smycken, mobiltelefoner AirPods och märkeskläder"
Har inget av detta, endast en gammal Nokia som jag lär sula iväg i facet på den som tycker den är värd att stjäla.
Det bor bara invandrare och svenska pundare och WT morsor i Vivalla, inga offer med värdesaker att råna, som din utsago du har bara en gammal Nokia. De går till centrala och andra svenska områden och råna vanliga svenskar ibland unga och äldre.