2020-07-04, 15:19
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassegustavsson
Such things would only make me come alive. Jag hade gärna överlåtit plånbok, telefon m.m. för att senare få utmärkt anledning att hämnas.

Du hade sugit dase som 99,99 %. Spela inte Paul Kersey här...
Citera
2020-07-04, 16:50
Medlem
Tepexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det här var aktuellt redan på 80-talet när mitt ex föräldrar bodde i Örebro. Raggare, punkare och andra gäng drabbade alltid samman i centrum på helgerna. Det var slagsmål, olagliga race, fylla, stök m.m. Mitt ex föräldrar tordes inte gå ut efter 19 på helgerna och berättade att polisen helt hade kapitulerat, busarna var helt enkelt för många för att kunna tyglas. Sen fanns det områden som Baronbackarna m.fl. där allsköns pundare bodde och för det mesta höll sig för sig själva, men ibland gav sig ut på stan för att ställa till med djävulskap.

Skitsnack från er alla, bott i Vivalla och tog 4-5 kvällspromenader i veckan utan problem, Somaliska ungdomar, Raggare, Skins eller Punkare beter sig väl om man för sig bland dem respektfullt.

"klockor, smycken, mobiltelefoner AirPods och märkeskläder"
Har inget av detta, endast en gammal Nokia som jag lär sula iväg i facet på den som tycker den är värd att stjäla.
Citera
2020-07-04, 17:26
Medlem
vitvalens avatar
Tröskeln för utvisning borde sänkas och gälla alla brott. Problemet här är väl att många av tillskotten är födda i landet. Steg ett stäng gränsen och ta hand om de existerande problemen så kan vi återgå till att vara en humanitär supermakt om ca 20 år ifall landet inte gått mot det bättre under de åren. Vi vet alla att vi kommer att ha minskad brottslighet med minskad invandring så är det bara. Sen kan väl polisen bara sätta ett par civilare att sy in samtliga i en liten skitstad som Kumla. Hur svårt kan det vara.
Citera
2020-07-04, 17:38
Avstängd
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Ett enklare alternativ för att kunna gå säker på natten är att stoppa mottagandet av flyktingar och asylsökande.

Det diskuteras flitigt nu att Miljöpartiet försvinner för gott.
Citera
2020-07-04, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det här var aktuellt redan på 80-talet när mitt ex föräldrar bodde i Örebro. Raggare, punkare och andra gäng drabbade alltid samman i centrum på helgerna. Det var slagsmål, olagliga race, fylla, stök m.m. Mitt ex föräldrar tordes inte gå ut efter 19 på helgerna och berättade att polisen helt hade kapitulerat, busarna var helt enkelt för många för att kunna tyglas. Sen fanns det områden som Baronbackarna m.fl. där allsköns pundare bodde och för det mesta höll sig för sig själva, men ibland gav sig ut på stan för att ställa till med djävulskap.

Hoppar raggare genom fönster på äldreboende och rånar äldre i deras rum? Omringar raggare vanliga arbetande svenskar och säga "hit med plånbok och klockan" ? Dessutom kom raggare från krigshärjade länder till hit och trots de fått allt de pekat på som gratis boende,bidrag och vård så de var otacksamma? Mig vetande de flesta raggare brukade ha ett jobb ändå, oftast inom industrin.

Sluta relativisera rån och åldringsbrott.

Citat:
Ursprungligen postat av Tepex
Skitsnack från er alla, bott i Vivalla och tog 4-5 kvällspromenader i veckan utan problem, Somaliska ungdomar, Raggare, Skins eller Punkare beter sig väl om man för sig bland dem respektfullt.

Har inget av detta, endast en gammal Nokia som jag lär sula iväg i facet på den som tycker den är värd att stjäla.

Det bor bara invandrare och svenska pundare och WT morsor i Vivalla, inga offer med värdesaker att råna, som din utsago du har bara en gammal Nokia. De går till centrala och andra svenska områden och råna vanliga svenskar ibland unga och äldre.
Citera
2020-07-05, 00:12
Medlem
Arkiaters avatar
Medborgargarden som patrullerar Örebro snart? Ifall polisen inte griper gärningsmännen omgående.
Citera
2020-07-05, 00:23
Medlem
Citat:

Om du ser hemlös ut är det kanske inte så konstigt om de ignorerar dig. Visst kan man underkuva sig och ha det som strategi för att bli fredad som du gör, men det är förmodligen inte så många som trivs med det.
Senast redigerad av Eventor 2020-07-05 kl. 00:28.
Citera
2020-07-05, 01:04
Avstängd
karlinges avatar
Citat:

Jag lullade också hem från krogen i örebro förra veckan ett par gånger. Hände inte ett piss
Citera
2020-07-05, 05:36
Bannlyst
När polisen går ut och varnar befolkningen för att samhället inte är tryggt så visar det att polisen tappat kontrollen.
Citera
2020-07-05, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanderton
När polisen går ut och varnar befolkningen för att samhället inte är tryggt så visar det att polisen tappat kontrollen.

Var ju dock längesen polisen tappade kontrollen i detta land. En annan fråga är varför vill medborgarna ha ökad invandring? Nu kanske inte alla vill men uppenbarligen har ju folk röstat, som de har röstat.
Citera
2020-07-05, 09:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 31G350125
Stockholm har trygga zoner i jämförelse med Örebro. Muhammedanerna lever i sina förorter ..

Sthlm har inga trygga zoner längre! Vart finns dom? Östermalm 😂 det va väl en trygg zon tills dom sprängde där med.
Det finns inga trygga zoner i Sverige längre. Och om det nu fanns det är det nånting som är bra isf?

Oj titta va skönt en trygg zon. 🙌
Citera
2020-07-05, 09:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lastmaskin
Sthlm har inga trygga zoner längre! Vart finns dom? Östermalm 😂 det va väl en trygg zon tills dom sprängde där med.
Det finns inga trygga zoner i Sverige längre. Och om det nu fanns det är det nånting som är bra isf?

Oj titta va skönt en trygg zon. 🙌

Dom trygga zonerna bli färre och färre så är det. Det är för lätt att få asyl i Sverige, där har vi grund problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in