2020-07-04, 17:23
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Här också, hängde datorn upp sig, kom inte in i tråden. Fick starta om datorn.
Det var i morse.
De senaste dagarna var det dessutom hoppande bilder och ostyrig pekare som spökade här!
Huff så tråkig! Da vet vi at dette er overbelasted server i alle fall .Det er bare å ta en paus
Citera
2020-07-04, 17:27
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Jeg har også dessverre for mye erfaring med personer som har flere ansikter ,og adferd utad helt forskjellig fra innad i en familie -eller ovenfor enkelte utvalgte.
Dette har jeg også tenkt flere gng. Det er enkelte hendelser,og ting AE skal ha sagt/skrevet til venninner som fikk meg til å stusse.

Jeg kjenner ingenting til forholdene innad i familien til TH og AEH, så jeg vil prøve
å la være å spekulere for mye. Det er likevel greit å være oppmerksom på at ting
ikke alltid er slik som de ser ut - det er liksom etablert at TH er gjerrig, mektig og
brysk i forretningssammenheng. Rollen hans på hjemmebane kan ha vært annerledes
for alt vi vet. Han kan f.eks. ha hatt grunner til å holde sin hustru unna penger av
årsaker vi ikke kjenner.

Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Kjenner jeg er så irritert på politiet som etterforsker
denne saken, hva er problemet ned å gå ut med info
ang.den røde BMW en som bekrefter for oss utenforstående at de har tatt dette tipset på alvor.

Kjenner jeg er så irritert når vi blir møtt med at vi sjekket dette sporet uten at det førte noen vei, kan de ikke bare si at de tok ikke tipset på alvor.
Man trenger ikke utlevere folk ved å gi de et svar på hva dette dreide seg om.

De har svært gode grunner for å være påholden med informasjon. Én ting er av direkte
hensyn til selve etterforskningen. En annen ting er at hvis de først sier litt mer enn det
de egentlig bør, setter de seg selv i en upraktisk posisjon i forhold til media. Sier de 'A'
må de si 'B'. De passer seg m.a.o. godt for å unngå forsnakkelser.
Citera
2020-07-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nameless-5
Dette er det essensielle i hva de synske fra Bulgaria har kommet med om forsvinningssaken fra Lillestrøm.

Jeg har kjørt det i Google Translator og redigert det om til et språk som er mer spiselig for folk i Norge og Skandinavia for øvrig.
Deretter har jeg sammenstillet det slik at det har blitt litt mere ordnet i stedsbeskrivelse, detaljer fra stedet de holder henne, hva slags folk som står bak ugjerningen, og medhjelpere ved vaktholdet.
Dette siste tror jeg kan være en viktig brikke i identifiseringen av gjerningspersonene.
Politiets rolle i dette er nevnt, og da tenkes det nok ikke bare på norsk politi.
Den bakenforliggende årsaken til at dette er utført er også nevnt her.

Hvis dette er riktig så forstår man jo at her er det er snakk om uttransportering fra Fjellhamar i to etapper østover ( Sverige ? ) og deretter sydover.
Hvor langt sydover skrives det ikke noe om.
BMW X3 observert i Ås , kan være riktig bil. Enten en av flere biler , eller samme bil foliert sølvfarget. Man fjerner slik foliering ved hjelp av varmepistol i løpet av en times tid eller to hvis man vet hva man driver med, men man må ha et sikkert sted å stå med det selvsagt.
Mørk rød originalfarge, sølvfarge foliering.
Noen medsammensvorne som stiller garasje og strøm til rådighet.

Såvidt jeg kan huske gikk det ut Riksalarm noen timer etter at dette skjedde, dvs at alle bemannede grenseoverganger, flyplasser og passasjerbefordringer, samt jernbanen og havner ble varslet, og det skulle holdes skarp utkikk.
De hadde altså et tidsvindu som var romslig nok til at de kunne få kommet seg over til Sverige, om ikke enda lenger sydover / østover .
Mulig transporten har gått enda lenger sydover , dvs over Østersjøen og videre nedover på Baltikum.
Husk at dette var et års tid før Covid-19.
Grenseovergangene innenfor Schengen var pip åpne. Velkommen inn.

Det ligger 10 mill. i dusørpotten, så her kan det være visse muligheter for oppegående og vel fungerende personer som enten kan identifisere stedet, og / eller kan spore hvem disse personene er.
Men dette er mest sannsynlig farlige folk så du bør i så fall holde huet lavt og ikke stikke det inn i et vepsebol...
Ikke lek helt og prøv deg på noe selv, tilkall politiet / polisen og det vil bli en skarp aksjon med folk som er trent til nettopp slike aksjoner.

Anne Elisabeth Hagens kidnapping :
Her holdes hun kidnappet :

Generell stedsbeskrivelse :

Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sør er stedet der hun holdes bevoktet.
Etter kidnappingen har hun reist først to ganger i østlig retning, og deretter en gang sydover.

Fru Hagen holdes bevoktet i nærheten av vann ( turbulent vann med bølger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sør for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er også sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer også foran på bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).
Stedet hvor hun holdes innelåst ligger sør for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre. Stedet har en inngang i vestlig retning.
Rundt bygningen er det svært få trær.
Men jeg ser to grønne trær etter hverandre ( som i retning Nord – Sør ) og et tredje tre lenger unna.

Mer om stedet de holder henne :

Hun holdes i et fluktsikkert rom nær en innsjø, og denne innsjøen er omgitt av tre åser.
Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne – disse rommene er blendet og mørke utenfra.
Jeg ser også en stor betongplate.
På betongplaten ser jeg også en parabol ( og det er noe som er grønnfarget i nærheten av den).

Jeg ser en innsjø ( vann ), omgitt av tre åser, og det er mange mennesker på bredden.

Fru Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Personen som står bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har høy rang og uniform.
Jeg ser fra dette stedet i sør et politi ( sikkerhetsvakter ) med høy rang ( hierarki ).
Menneskene som vokter henne jobber også med avlytting og rekognosering.

Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen går så sakte, og at dette tar svært lang tid.
Hun er omgitt av tålmodighet, og dette drar ut på tid.
Hun blir holdt i live, og familien hennes ønsker å få henne tilbake.

Fru Hagen er ikke målet for kidappingen, ikke engang løsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( en beslutningsendring ) og det er ett mål til – dette er et politisk mål - deretter vil løsepengene bli overført - og det vil være det siste som skjer i saken før hun kommer tilbake.

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...
Ifølge det som kom frem her i tråden skal dette være det stedet som M. Winger fant frem til og har søkt med dykkere: https://www.google.no/maps/place/Sommerveien+13,+1440+Dr%C3%B8bak/@59.6365008,10.6449853,108m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x464145b44d8d22f3:0x9cf1f 5776ac848a4!8m2!3d59.6365509!4d10.6457022
Du ser at det er mye her som kan stemme med det de Bulgarske fikk; at det er i sør, det er innsjø (fjord er nesten som en innsjø), åser rundt, bølger. Vannet er også i vest og sør for bygningen og passerer forbi bygningen. Når W. så på det sa han at han så seilbåter som passerte forbi hytta. Jeg kan ikke se om det er en betongplate utenfor hytta, men en eller annen form for flat plass kan det være.
Han mente også at AEH kunne ha funnet ut noe som gjorde at noen ble veldig sint på henne, og at hun muligens tenkte på å gå videre med dette og tenkte på å flykte og/eller skifte sivilstatus. W. famler og er usikker når han sier dette, han forstår ikke helt hva det er han fornemmer.
Så, hvis vi tenker at f.ex. TH har vært involvert i en kriminell handling tidligere, som også flere har vært involvert i, som f.ex. Wiborg-saken, så stemmer det med mye av det de Bulgarske får inn også. Som det at det er sammenflettet med politiet, det er politisk, og det er en interessegruppe.

Hvis vi ikke tar det de synske får inn helt bokstavelig så er det altså en del stikkord her som er interessante.
Det som sammenfaller i det klarsynte får inn, er det som er mest interessant. Jeg har nevnt før her at det har blitt gjort forsøk med en gruppe klarsynte og sunkne skip, og de fant flere skip ved hjelp av å lete der flere var enige om at det var noe.
Citera
2020-07-04, 17:28
Medlem
Citat:
Här också, hängde datorn upp sig, kom inte in i tråden. Fick starta om datorn.
Det var i morse.
De senaste dagarna var det dessutom hoppande bilder och ostyrig pekare som spökade här!
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre på en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging på Flashback etter det. Anbefaler alle å bruke VPN.
Er det best å bruke Flashbacks VPN, eller finnes det en annen VPN (som er gratis) som du kan anbefale?
Citera
2020-07-04, 17:36
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Jag är enig i den tanken, fastän jag är svensk.
Sverige är ett dumt land just nu.
Men det är OT.
Min magkänsla, som man inte ska ta på för stort allvar, säger mig att det kan vara norrmän och svenskar som står bakom den här kidnappningen. (Jag har ännu inte sett bevis på att TH är hjärnan.) Åtminstone är det personer som känner sig hemtama och bekväma i det norska samhället. Kanske svenskar som jobbat i Norge ett antal år.
Citera
2020-07-04, 17:37
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Ifølge det som kom frem her i tråden skal dette være det stedet som M. Winger fant frem til og har søkt med dykkere: https://www.google.no/maps/place/Sommerveien+13,+1440+Dr%C3%B8bak/@59.6365008,10.6449853,108m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x464145b44d8d22f3:0x9cf1f 5776ac848a4!8m2!3d59.6365509!4d10.6457022
Du ser at det er mye her som kan stemme med det de Bulgarske fikk; at det er i sør, det er innsjø (fjord er nesten som en innsjø), åser rundt, bølger. Vannet er også i vest og sør for bygningen og passerer forbi bygningen. Når W. så på det sa han at han så seilbåter som passerte forbi hytta. Jeg kan ikke se om det er en betongplate utenfor hytta, men en eller annen form for flat plass kan det være.
Han mente også at AEH kunne ha funnet ut noe som gjorde at noen ble veldig sint på henne, og at hun muligens tenkte på å gå videre med dette og tenkte på å flykte og/eller skifte sivilstatus. W. famler og er usikker når han sier dette, han forstår ikke helt hva det er han fornemmer.
Så, hvis vi tenker at f.ex. TH har vært involvert i en kriminell handling tidligere, som også flere har vært involvert i, som f.ex. Wiborg-saken, så stemmer det med mye av det de Bulgarske får inn også. Som det at det er sammenflettet med politiet, det er politisk, og det er en interessegruppe.

Hvis vi ikke tar det de synske får inn helt bokstavelig så er det altså en del stikkord her som er interessante.
Det som sammenfaller i det klarsynte får inn, er det som er mest interessant. Jeg har nevnt før her at det har blitt gjort forsøk med en gruppe klarsynte og sunkne skip, og de fant flere skip ved hjelp av å lete der flere var enige om at det var noe.

99% av sånne er kun kvakksalvere. Det er sånt de ønsker å tjene store penger på,spesielt disse som presser seg inn i en kjendisrolle i rampelyset.

Får mer tro på dem som holder seg unna rampelyset,og hjelper gratis.
Er generelt åpen for at mange er i stand til å ta inn info.mer enn andre....men da status,penger kommer inn å dominerer-mister jeg all tillit til sånne. Bruke magefølelsen og være åpen,er ikke nok.
Det handler om harde fakta og skaffe ekte bevis i draps/vold saker.
Citera
2020-07-04, 17:38
Medlem
Citat:
Tja,hm hadde de noen tvilsomme naboer? Eller et familiemedlem? Enten TH selv som matet overgriperen med alt av opplysninger,sønnen? en datter? Hvem ellers kan klare å samle så masse personlig info.??

Kanskje sønnen og minnimus? hehe
De har jo en hel haug med naboer i blokka og rundtforbi, som kan følge alt som skjer ved huset, og koordinere en operasjon. Regner jo med dette er sjekket ut.
Citera
2020-07-04, 17:40
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud
Mange som kunne klare det. Det har jo tilogmed blitt påstått at elektrikeren i nr. 10 er drapsmannen.
Det jeg mener er at TH er bakmannen. Om han har drept henne selv, eller leid inn folk og foret dem med kunnskap, går ut på det samme. GM må ha hatt inngående kjennskap, som bare TH i utgangspunktet kan ha visst om.
Nej? Med dagens fina teknik kan du kartlägga brottsoffret ner till trosorna. Man behöver inte vara ett supersnille för att fixa det här. Det räcker med att vara väldigt driftig.
Citera
2020-07-04, 17:41
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
De har jo en hel haug med naboer i blokka og rundtforbi, som kan følge alt som skjer ved huset, og koordinere en operasjon. Regner jo med dette er sjekket ut.

Nabo??? "Hvem ellers kan klare å samle så masse personlig info.??" nabo liksom??
Citera
2020-07-04, 17:43
Medlem
Citat:
Nabo??? "Hvem ellers kan klare å samle så masse personlig info.??" nabo liksom??

Hva mente du nå?
Citera
2020-07-04, 17:50
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Lurer på om det er flere en meg som har tenkt på hvordan det egentlig passer inn å skulle dytte henne ned en trapp med tanke på at politiet garantert ville kunne finne spor etter dette. (Jeg stoler selvfølgelig på det politiet har funnet)

Virker som hele opplegget med trusselbrevet, løsepenger, strips, Sporax-fotspor, osv er gjennomført og planlagt for å få betalt løsepenger. Det skulle se ut som kidnapping.

Hvorfor risikere at politiet skal finne blodspor ved å dytte henne ned trapp?

I mine øyne viser det en GM som ikke er veldig smart, eller det viser at fall i trapp ikke var del av planen.
Tycker det mesta pekar på att trappan var en olycka.
Citera
2020-07-04, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Kjenner jeg er så irritert på politiet som etterforsker
denne saken, hva er problemet ned å gå ut med info
ang.den røde BMW en som bekrefter for oss utenforstående at de har tatt dette tipset på alvor.

Kjenner jeg er så irritert når vi blir møtt med at vi sjekket dette sporet uten at det førte noen vei, kan de ikke bare si at de tok ikke tipset på alvor.
Man trenger ikke utlevere folk ved å gi de et svar på hva dette dreide seg om.

Og når den andre damen melder seg har de tatt så fint imot henne ( hvorfor) når første vitne kun ble avhørt via telefon. Spill for galleriet. Det er faktisk mer sannsynlig at dame nummer to lyver enn dame nummer en som kontaktet politiet tidlig i etterforskningen.

Jeg har fra før liten tillit til politiet, dette bare underbygger mitt syn. Kom frem og fortelle hvorfor dere ikke gadd og sjekke første spør så jeg igjen kan få tillit til dere.

Avhør pr telefon er vanlig hvis man har liten kapasitet. I januar 2019 så jobbet politiet på spreng med saken, og det var ikke tid til å kalle inn til avhør og sitte å jabbe i timesvis med hver sin kaffekopp, og det ble tatt et avhør pr telefon. De har vel informasjon som de må holde hemmelig for å ikke skade saken, informasjon som gjorde at de følte seg rimelig overbevist om at den røde BMW`en ikke hadde noe med saken å gjøre, og som de ikke kan gå ut med. Jeg er helt sikker på at hvis denne røde bilen kunne hatt noe med saken å gjøre, så hadde de gått bredt ut i media slik de gjorde ang de to mennene utenfor Futurum, bilen over plenen, og den med utenlandske skilter ved en parkeringsplass, og fiskerne.
Det er vel flere ting som tyder på at BMW`en ikke har noe med saken å gjøre, blant annet klokkeslettet, og at de har spor som tyder på at hun ble drept og ikke kidnappet. Hvorfor skulle de etterlyse en bil der hun satt i baksetet, når de selv mener at hun ble drept, og har spor som tyder på at hun ble drept?
Senast redigerad av Orderud 2020-07-04 kl. 17:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in