2020-07-04, 13:03
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Du frågar inte mig, men det är ju en dag där en del människor av naturliga skäl tar ledigt från jobbet pga Halloween.

Vi har ingen tradisjon med dette i Norge. Halloween er i hovedsak en nylig
importert skikk, i all hovedsak på kommersielt grunnlag. Vi har jo naturligvis
"Allehelgensdag", som er det norske navnet, men det har aldri vært forbundet
med noen som helst praktiske tradisjoner. 31. oktober 2018 var en helt vanlig onsdag.
Citera
2020-07-04, 13:06
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Vi har ingen tradisjon med dette i Norge. Halloween er i hovedsak en nylig
importert skikk, i all hovedsak på kommersielt grunnlag. Vi har jo naturligvis
"Allehelgensdag", som er det norske navnet, men det har aldri vært forbundet
med noen som helst praktiske tradisjoner. 31. oktober 2018 var en helt vanlig onsdag.
En dum svensk kanske är hjärnan bakom "planen"?
Citera
2020-07-04, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nå forstår jeg endelig hvordan politiet har gitt signal om at de vet på minuttet når AE ble overfalt/drept!
Foreløpig så vet vi kun at dette brå fallet har skjedd i tidsrommet 09:16-10:07, men politiet sitter selvsagt på eksakt tid.

Det har vel tidligere vært skrevet at politiet har en teori om hvordan gjerningsperson(er) har tatt seg inn, og dette gjør stigen på vestveggen interessant.

Affektdrap på natten kan/før TH dro på jobb kan etter min mening nå legges helt bort i diskusjonen.

Det betyr mest sannsynlig også at 9:14 samtalen er ekte.

Det kan ikke ha vært ukjente GM, for hvem visste at hun hadde en fast plass til telefonen på det bordet? Men bare på FEIL SIDE...
Citera
2020-07-04, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Det kan ikke ha vært ukjente GM, for hvem visste at hun hadde en fast plass til telefonen på det bordet? Men bare på FEIL SIDE...
Om jeg ikke husker feil var det TH som fant telefonen så hvis den skulle avsløre bindinger til han ville vel han skjult den kunnskapen for politiet.
Citera
2020-07-04, 14:00
Medlem
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre på en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging på Flashback etter det. Anbefaler alle å bruke VPN.
Citera
2020-07-04, 14:01
Medlem
Legokatts avatar
De nye opplysningene angående fall i trapp tydeliggjør noe av hva politiet legger til grunn for siktelsen. De har sikkert sammenfallende DNA spor fra nederst i trappen, samt spor på badet, samt at de har funnet en type "slepespor" som tydeliggjør at AEH falt ned trappen, ble skadet, samt slept inn på badet. Biologiske spor ihht til trappefall er mest sannsynlig blod. Men det trenger ikke å ha vært mye blod.

"Det er lite grunnlagsmateriale som kreves for at en DNA-analyse skal kunne utføres. En bloddråpe på størrelse med et knappenålshode er nok, fordi det finnes teknikker der DNA kan oppformeres mange ganger (polymerase kjedereaksjoner)"

Det må være lov å ikke miste håpet på at AEH klarte å flykte denne morgenen. Selv om den nye informasjonen tydelig forklarer en hendelse som skjedde denne onsdagen.

Men ser man øvrige spor som er plassert i huset - trusselbrev om løsepenger - strips og fotspor av Sporax-sko, så sammenfaller de dårlig med at hun skulle bli dytte ned trappen.

Fall i trapp kan rett og slett forklare hva som skjedde - det som ikke passer inn i forhold til at det skulle se ut som en kidnapping.

Kunne AEH's fall i trappa være fordi hun var stresset i en situasjonen før de skulle stage huset før hun flyktet? Falt hun i trappa rett og slett og skadet seg. Ble hun så hjulpet inn på badet der hun måtte skifte klær og bli pleiet?

"Ipsos MMI har på oppdrag fra Norges Blindeforbund utført en omfattende undersøkelse om uhell i trapp.
Totalt har 731.000 personer over 15 år uhell i trapp hvert år. 300.000 personer forklarer at de enten sklei i trappen, ikke så trappen eller bommet på et trinn."

Se for deg at AEH er stresset i situasjonen når de skal stage huset. Tiden begynner å renne ut. AEH må benytte tykke sokker over sko i tidsrommet den morgenen. Å ta på seg yttersko på vanlig vis i gangen vil ødelegge staging. Disse tykke sokkene hun benytter er glatte og uvante å bruke for henne.

De har lagt ut trusselbrevet med krav om løsepenger, strips og avtrykk av Sporax-sko som de mener er nok bevis for at AEH er blitt kidnappet.

Men AEH sklir og faller i trappen og blir pleiet på badet.

Jeg håper dette skjedde, at hun klarte å flykte, men som sagt... Hvis politiet har funnet biologiske spor på badet som kan tilknyttes en drapshandling - så er det veldig tragisk.

Men jeg ønsker å holde en teori angående at AEH flyktet fortsatt åpen. Det er mye ellers i saken som ikke stemmer med at AEH skulle bli drept i boligen.

Hvis trappefallet var et uhell så forklarer det at de som hjalp AEH med å flykte kun ønsket å få det til å se ut som en kidnapping.

Det er gjort en gjennomført jobb med å forfatte trusselbrev med koder, opprettet krypto-konto, hacket e-post og tilrettelagt for at TH skulle betale løsepenger. Samt det er lagt ut strips og faket Sporax-spor.

Dette sammenfaller dårlig med at hun bevist skulle bli dyttet ned trappen slik at det med stor sannsynlighet ville bli satt DNA spor (blod) nederst i trappen og på badet.

Sett saken under ett - trappefall kunne vært et uhell. (Jeg håper det for AEH's del)
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-04 kl. 14:28.
Citera
2020-07-04, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Ser at brukeren KjellMoss har blitt bannlyst av Flashback. Trykket dessverre på en link han la ut for noen dager siden og har hatt problemer med innlogging på Flashback etter det. Anbefaler alle å bruke VPN.

Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du på den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde også det, har også hatt litt problemer.
Citera
2020-07-04, 14:05
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
.
Det är nåt som inte riktigt klickar i här för mig og. Fel tid på dan. Fel marginaler. Fel metod. Att mörda är en sak, men frakta bort?

Frakten må ha skjedd med bil. Hvis den har skjedd i samme tidsrom som den påståtte kidnappingen, må
politiet ha samlet inn alt av videoovervåking og autopass-data for dette tidsrommet. Da burde de også
ha en oversikt over biltrafikk inn og ut av det aktuelle området.

Citat:
Videomannen tar ~1,5 timmars promenad på sig för kanske tio-femton minuters ”arbete” på plats. Det är ett för högt pris för oväntade och oförberedda situationer.

Spaserturen mellom Lørenskog Ishockeyklubb (LIK) og åstedet tar jfr. google omlag 15-20 minutter.

Citat:
Men så länge MGM har alibi för den antagna tidpunkten för brottet

Spørsmålet er hvor sterkt dette alibiet er. Hvem - og hvor mange - kan stedfeste TH
til F*t*rum i tiden mellom ca. kl. 9:45 og 11:00?

Citat:
Ursprungligen postat av Wildcard474
Hvordan bruker vi det? Vet ikke hva det er.. takk😊

Trykket du på den linken med st AEH var funnet?
Jeg gjorde også det, har også hatt litt problemer.

Linken var til en side med oppskrift på hvordan tilegne seg forumbrukeres IP.
Mulig det har vært forsøk på Ddos-angrep? Jeg har hatt problemer siste døgnet
med at FB-serveren ikke blir funnet.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-04 kl. 14:10.
Citera
2020-07-04, 14:07
Medlem
Dette er det essensielle i hva de synske fra Bulgaria har kommet med om forsvinningssaken fra Lillestrøm.

Jeg har kjørt det i Google Translator og redigert det om til et språk som er mer spiselig for folk i Norge og Skandinavia for øvrig.
Deretter har jeg sammenstillet det slik at det har blitt litt mere ordnet i stedsbeskrivelse, detaljer fra stedet de holder henne, hva slags folk som står bak ugjerningen, og medhjelpere ved vaktholdet.
Dette siste tror jeg kan være en viktig brikke i identifiseringen av gjerningspersonene.
Politiets rolle i dette er nevnt, og da tenkes det nok ikke bare på norsk politi.
Den bakenforliggende årsaken til at dette er utført er også nevnt her.

Hvis dette er riktig så forstår man jo at her er det er snakk om uttransportering fra Fjellhamar i to etapper østover ( Sverige ? ) og deretter sydover.
Hvor langt sydover skrives det ikke noe om.
BMW X3 observert i Ås , kan være riktig bil. Enten en av flere biler , eller samme bil foliert sølvfarget. Man fjerner slik foliering ved hjelp av varmepistol i løpet av en times tid eller to hvis man vet hva man driver med, men man må ha et sikkert sted å stå med det selvsagt.
Mørk rød originalfarge, sølvfarge foliering.
Noen medsammensvorne som stiller garasje og strøm til rådighet.

Såvidt jeg kan huske gikk det ut Riksalarm noen timer etter at dette skjedde, dvs at alle bemannede grenseoverganger, flyplasser og passasjerbefordringer, samt jernbanen og havner ble varslet, og det skulle holdes skarp utkikk.
De hadde altså et tidsvindu som var romslig nok til at de kunne få kommet seg over til Sverige, om ikke enda lenger sydover / østover .
Mulig transporten har gått enda lenger sydover , dvs over Østersjøen og videre nedover på Baltikum.
Husk at dette var et års tid før Covid-19.
Grenseovergangene innenfor Schengen var pip åpne. Velkommen inn.

Det ligger 10 mill. i dusørpotten, så her kan det være visse muligheter for oppegående og vel fungerende personer som enten kan identifisere stedet, og / eller kan spore hvem disse personene er.
Men dette er mest sannsynlig farlige folk så du bør i så fall holde huet lavt og ikke stikke det inn i et vepsebol...
Ikke lek helt og prøv deg på noe selv, tilkall politiet / polisen og det vil bli en skarp aksjon med folk som er trent til nettopp slike aksjoner.

Anne Elisabeth Hagens kidnapping :
Her holdes hun kidnappet :

Generell stedsbeskrivelse :

Stedet hvor hun blir kidnappet er i hennes eget hjem, men - i sør er stedet der hun holdes bevoktet.
Etter kidnappingen har hun reist først to ganger i østlig retning, og deretter en gang sydover.

Fru Hagen holdes bevoktet i nærheten av vann ( turbulent vann med bølger ).
Vannet jeg ser ligger i retning sør for der hun holdes kidnappet.
Vannet jeg ser er også sideveis - ved vest til bygningen - og vannet passerer også foran på bygningen ( litt bredere enn det er ved vest ).
Stedet hvor hun holdes innelåst ligger sør for stedet hun ble kidnappet, og det er fire bygninger ved siden av hverandre. Stedet har en inngang i vestlig retning.
Rundt bygningen er det svært få trær.
Men jeg ser to grønne trær etter hverandre ( som i retning Nord – Sør ) og et tredje tre lenger unna.

Mer om stedet de holder henne :

Hun holdes i et fluktsikkert rom nær en innsjø, og denne innsjøen er omgitt av tre åser.
Deretter ser jeg at stedet hvor kidnapperne holder henne – disse rommene er blendet og mørke utenfra.
Jeg ser også en stor betongplate.
På betongplaten ser jeg også en parabol ( og det er noe som er grønnfarget i nærheten av den).

Jeg ser en innsjø ( vann ), omgitt av tre åser, og det er mange mennesker på bredden.

Fru Hagen blir holdt kidnappet av en mann.
Hun er bevoktet 24 / 7 / 365.
Personen som står bak kidnappingen, er en bekjent av familien hennes, og vedkommende har høy rang og uniform.
Jeg ser fra dette stedet i sør et politi ( sikkerhetsvakter ) med høy rang ( hierarki ).
Menneskene som vokter henne jobber også med avlytting og rekognosering.

Jeg ser at denne kidnappingen er sammenflettet med politiet, det er grunnen til at etterforskningen går så sakte, og at dette tar svært lang tid.
Hun er omgitt av tålmodighet, og dette drar ut på tid.
Hun blir holdt i live, og familien hennes ønsker å få henne tilbake.

Fru Hagen er ikke målet for kidappingen, ikke engang løsepengene, men de utenlandske kidnapperne - partnerne - vil heller ha et avslag ( en beslutningsendring ) og det er ett mål til – dette er et politisk mål - deretter vil løsepengene bli overført - og det vil være det siste som skjer i saken før hun kommer tilbake.

Mannen til fru Falkevik Hagen er medlem av en interessegruppe som gradvis vil bli knust ...
Citera
2020-07-04, 14:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
En underskrift forfalskning,blir avslørt selv om den ser helt klin lik ut orginal.
Underskrift eksperter,undersøker nemlig hvor det blir lagt trykk og ikke bl.a.
Tror også de finner ut hvor fersk/gammel den er.

ja som jeg å skrev så vill en sånn forfalskning funke jækla bra så lenge den ikke blir kontrolert av eksperter eller den som underskrifta er en forfalskning av
Citera
2020-07-04, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Ditt første innlegg på Flashback er et kvalitetsinnlegg!

Jeg tror du har rett i at det kan være ulike forklaringer på hvorfor AEHs telefon har registrert hastighets- og høydeendring.

Takk!
Prøvde bare å finne et alternativ til fall/dytting ned trappa, før dette blir en trådsannhet.
Citera
2020-07-04, 14:12
Medlem
[quote=norrrrrmannn1|72154086]Om jeg ikke husker feil var det TH som fant telefonen så hvis den skulle avsløre bindinger til han ville vel han skjult den kunnskapen for politiet.[/QUOTE

Telefonen var sist i bevegelse 10.07, det var da den må ha blitt lagt på bordet. TH ringte AEH 10.07. Altså må noen ha ringt hennes telefon for å finne ut hvor den var. I bukselommen, kanskje? Han hørte ringelyden fra bukselommen og la den på bordet, men feil side. Det kan bevise at han var i huset 10.07.
Det hele er usikkert fordi han påstår å ikke ha hørt ringelyden da han ringte hennes mobil 1340 som jo MÅ ha gitt lyd fra seg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in