2020-07-04, 01:27
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Hon hade förmodligen inte varit bättre utan frigörelse, om du ursäktar. Mina föräldrar är uppväxta på glada 70-talet och jag har lärt mig allt om lojalitet och pålitlighet av dem. Både mamma och pappa. Samt har jag serverats och serveras otaliga middagar, trots jag i skrivande stund är 35 år.

Jag skriver givetvis inte detta för att strö salt i såren, utan för att jag tycker det verkar mycket olyckligt att du dömer samtliga kvinnor utifrån en, nämligen din mamma. Det går inte att göra det, helt enkelt.

NAWALT-skitsnacket kan du försöka ta med andra.
Jag har i flera led sett er natur i hyperboliserad form. Män är på intet vis perfekta, men inte i närheten av lika perverterade.

Oförmågan till lojalitet eller att bara ärligt "göra rätt för sig" talar inte för en bra framtid. Sådana som jag kommer inte att finnas där för er
Citera
2020-07-04, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Alla de killar/män som jag vet har haft en elak pappa har tagit livet av sig, så jag tror faktiskt inte det. Tyvärr har en del även tagit med sig andra i sitt självmord också.

Ja, att ta livet av sig hemma ensam är tråkigt. Bättre i så fall att gå ut på stan, ställa till kaos och låta andra göra en sällskap. Skolskjutare är duktiga på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Mja...alltså en våldsam man (ofta även missbrukande av något slag), gör ju rätt rejält med skada. För att inte tala om förr i tiden när hela hushållet var beroende av mannen. Det måste varit fasansfullt för en del.

En våldsam man har oftast ingen möjlighet att skada barnen då kvinnor har rätt stor förmåga att skydda sina barn.

Kvinnan förtjänar oftast lite stryk medan barnen är oskyldiga.

Förr i tiden förstod man att en örfil var bra för kvinnan. Däremot ville nog ingen man bli ökänd som grov kvinnomisshandlare i byn, det var nog skämmigt även på den tiden.
Citera
2020-07-04, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LorineTalhaoui
Ja, att ta livet av sig hemma ensam är tråkigt. Bättre i så fall att gå ut på stan, ställa till kaos och låta andra göra en sällskap. Skolskjutare är duktiga på detta.

En våldsam man har oftast ingen möjlighet att skada barnen då kvinnor har rätt stor förmåga att skydda sina barn.

Förr i tiden förstod man att en örfil var bra för kvinnan. Däremot ville nog ingen man bli ökänd som grov kvinnomisshandlare i byn, det var nog skämmigt även på den tiden.

Hurdå om jag får fråga? vi har tillräckligt många fall där mannen dödat både barn och mamma för att hävda motsatsen.
Citera
2020-07-04, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag har i flera led sett er natur i hyperboliserad form. Män är på intet vis perfekta, men inte i närheten av lika perverterade.

Oförmågan till lojalitet eller att bara ärligt "göra rätt för sig" talar inte för en bra framtid. Sådana som jag kommer inte att finnas där för er

Kan inte vara lätt att se våpen i sina barn.
Citera
2020-07-04, 07:50
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens

Det behöver du inte heller. Vi klarar oss.

Tänker att din förmåga att se saker och ting objektivt verkar vara obefintlig, så du får väl helt enkelt fortsätta se världen ur ett "alla andra är dumma-perspektiv". Din mamma sabbade din uppväxt och du låter henne sabba resten av ditt liv också.
Utifrån verkar det inte klokt, men du gör ju som du vill.
Citera
2020-07-04, 07:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Du har då skapat dig en egen uppfattning om sakernas tillstånd märker jag. Du behöver läsa historia först och främst, och sedan behöver du wake up and smell the coffee.
Citera
2020-07-04, 10:54
Avslutad
Citat:
Hurdå om jag får fråga? vi har tillräckligt många fall där mannen dödat både barn och mamma för att hävda motsatsen.

Det finns sanslöst många fler kvinnor som haft ihjäl barn än män som haft ihjäl barn. Kvinnor är barnadödare av högsta rang och i absoluta majoriteten av dödandet av barnen tas beslutet av ren bekvämlighet. Antingen av bekvämlighet när det uppdagas graviditet eller av bekvämlighet när det knullas på.
Citera
2020-07-04, 11:00
Avslutad
Citat:

Mja, misshandel är väl aldrig bra men dagens syn på våld mot kvinnor kontra våld mot män skulle må bra av att uppdateras. Det borde vara samma sociala stigma för både män och kvinnor att lägga hand på någon annan och att bli utsatt för det värdelas lika. Så är det ju absolut inte idag och det utnyttjas ju hårt på sina håll.
Citera
2020-07-04, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Det finns sanslöst många fler kvinnor som haft ihjäl barn än män som haft ihjäl barn. Kvinnor är barnadödare av högsta rang och i absoluta majoriteten av dödandet av barnen tas beslutet av ren bekvämlighet. Antingen av bekvämlighet när det uppdagas graviditet eller av bekvämlighet när det knullas på.

Jaha och det har vad med saken att göra?
Det är okey för män att gå runt och ha ihjäl kvinnor och barn för att abort är lagligt eller?
Om en mamma har ihjäl sitt barn ska det räknas som abort eller vart vill du komma?

Vart det än är så är det bättre att starta en egen tråd om det.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-07-04 kl. 11:05.
Citera
2020-07-04, 11:04
Avslutad
Citat:
Jaha och det har vad med saken att göra?
Lika mycket som ditt svar mot LorineTalhaoui.
Citera
2020-07-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Lika mycket som ditt svar mot LorineTalhaoui.

Jag ville veta hur en kvinna skyddar sina barn mot en man set on murdermode.
Vad gör hon först? Ringer Socialstyrelsen om en lägenhet eller?
Citera
2020-07-04, 11:16
Avslutad
Citat:
Jag ville veta hur en kvinna skyddar sina barn mot en man set on murdermode.
Vad gör hon först? Ringer Socialstyrelsen om en lägenhet eller?

Ring den lokala Imamen. Där får hon fina råd av gubbar som har mer kunskap om 'kultur', social samlevnad och familjedynamik än de flesta andra svenskar i Sverige.. Eller hur? Seså, det är ju nästan som en snygg Italienare om du kör det genom filtret på telefonen. Du vill väl säkert ha spänning du med i ditt liv. Halloumi och sånt kulturellt.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-07-04 kl. 11:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in