2020-07-04, 01:47
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, ALT annet enn at TH kan være involvert er sannsynlig, visstnok...

Alle mulige ville teorier, bare det ikke er han...
Hver gang det kommer ny informasjon som underbygger drapsteorien så skjer det samme.
Citera
2020-07-04, 01:49
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hopp i trappen var bare ment som et eksempel på hva som kan ha skjedd med telefonen.

Problemstillingen er hvorfor den har vært i bevegelse mens anropene forble ubesvart og hvorfor perioden dette skjedde er så lang.

At telefonen er i bevegelse uten at AEH svarer tror jeg er fordi gjerningsmannen holder den mens han beveger seg på åstedet.

At det tar så lang tid tror jeg kommer av at de har folk på utsiden som overvåker og at GM inne venter på klarsignal.
Eller at han/de kom til fots og venter på transport
Han måste ju kapsla in henne i nåt o plocka ner all övervakningsutrustning också, sånt tar ju lite tid.
Citera
2020-07-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Tom Hagen har sagt at han opplevde det som ubehagelig å stå sammen med uniformert politi på den åpne plassen. Han har forklart at han var redd for å bli gjenkjent av potensielle gjerningspersoner.

70-åringen har beskrevet at politiet snakket høylytt i telefonen. Han tror at folk må ha hørt at de sa noe om at han var en av områdets rikeste menn, og at kona hans var kidnappet.

https://www.tv2.no/spesialer/longread/lorenskog-saken

Hva tenkte de politimennene på når de oppførte seg slik?
Og i tillegg var adferden på åstedet så påfallende at naboene oppdaget det.
Citera
2020-07-04, 01:50
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Hopp i trappen var bare ment som et eksempel på hva som kan ha skjedd med telefonen.

Problemstillingen er hvorfor den har vært i bevegelse mens anropene forble ubesvart og hvorfor perioden dette skjedde er så lang.

At telefonen er i bevegelse uten at AEH svarer tror jeg er fordi gjerningsmannen holder den mens han beveger seg på åstedet.

At det tar så lang tid tror jeg kommer av at de har folk på utsiden som overvåker og at GM inne venter på klarsignal.
Eller at han/de kom til fots og venter på transport
Det uthevede er jeg veldig enig i.
Telefonen trenger ikke å ha vært i kontinuerlig bevegelse, men kan ha blitt flyttet gjentatte ganger i forbindelse med overfallet. Først i håndteringen av AE og senere fjernet fra henne, og lagt vekk.
Citera
2020-07-04, 01:51
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Tom Hagen har sagt at han opplevde det som ubehagelig å stå sammen med uniformert politi på den åpne plassen. Han har forklart at han var redd for å bli gjenkjent av potensielle gjerningspersoner.

70-åringen har beskrevet at politiet snakket høylytt i telefonen. Han tror at folk må ha hørt at de sa noe om at han var en av områdets rikeste menn, og at kona hans var kidnappet.

Dom tänker, att här har vi ännu en man som har haft ihjäl sin kone i affekt.
Citera
2020-07-04, 01:52
Medlem
Citat:

Du referer til hva "Tom Hagen har sagt".

Men TH sier til enhver tid det som han finner formålstjenlig. Med andre ord, han lyver. Som det passer han. Og når det passer han.

Er vel derfor han nekter å signere på avhørene. Han vil ikke vedstå seg det han har sagt.

Men, kanskje du skulle sjekke politifolkenes versjon av møtet på bensinstasjonen? Høre deres forklaring på hva som skjedde?
Citera
2020-07-04, 01:52
Medlem
Citat:
Og i tillegg var adferden på åstedet så påfallende at naboene oppdaget det.
Ja bl.a. med flombelysning døgnet rundt. Kan det hende at de manglet skikkelige arbeidsinstrukser angående hvordan slike saker burde håndteres?
Citera
2020-07-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Dom tänker, att här har vi ännu en man som har haft ihjäl sin kone i affekt.
Det er veldig tragisk hvis de tenkte slik.
Citera
2020-07-04, 01:54
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det er veldig tragisk hvis de tenkte slik.
Ja, ofattbart tragiskt.
Citera
2020-07-04, 02:02
Medlem
Hvordan visste kidnapperne om hvor tlf. til AEH pleide å ligge? Eller hvor nøkkelen i garasjen lå?
At hun faktisk var hjemme og alene? At hun ikke hadde aktivert alarm med kamerafunksjon? Pluss en lang rekke av fakta som kun en person i hennes nærmeste krets kunne vite noe om. Jeg vet ikke 100 sikkert da jeg ikke var tilstede, men merkelig med kidnappere som ikke er interessert i belønning før siktelsen foreligger... Barna og øvrige familie vet nok mye mer om livet hun har levd med TH så dette var nok det eneste plausible opplegget han kunne lage for å skyve skylden i fra seg.

Jeg har merket meg at de skriver bilen til TH ankom Futurum osv, men aldri at TH ankom i sin bil... I tillegg er det flere opplysninger som omtales på samme måte. Politiet vet nok mye mer, men det kommer nok frem i rettssaken. Merkelig at ikke SH har anket beslutningen om fortsatt ransaking av Sloraveien ei heller uttaler seg om de siste dagers nyheter.

Vi nærmer nok oss en ny pågripelse i saken.
Citera
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, ofattbart tragiskt.

Mer tragisk enn en mann som muligens har drept sin kone og prøver å slippe unna med det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Takk! Nei, jeg tror heller ikke at planen var å levere kidnappingsofferet tilbake. Sannsynligvis dreier det seg om svært kyniske kidnappere, og AEH ble drept for å minimerer både risiko og ressurser.

Løsepengekravet var ekstremt stort sammenlignet med andre saker, så det kan være slik du skriver. Ved å kreve et mye større beløp enn de egentlig forventet seg, så reduserer de behovet for forhandlinger.
Nok et eksempel på å minimere risikoen.

Det at TH kan kontakte politiet etter at løsesummen er betalt og AEH er kommet hjem, er en merkelig detalj i trusselbrevet, så det kan nok stemme at det var ment for å være en slags tillitserklæring.

Citat:
Takk! Jeg tror at du har rett.
Det er fryktelig at slike kyniske mennesker finnes.

Flere har skrevet at de ikke tror det var kidnappere som sto bak forbrytelsen mot AE fordi det ikke var planlagt en bedre kommunikasjonsplattform som ga mulighet til kommunikasjon, forhandlinger og sending av livsbevis. Men hvis det var slik som du og jeg skriver om nå, så ønsket ikke kidnapperne en slik kommunikasjonsløsning nettopp fordi de ønsket å minimere risikoen (som skrev) og fordi de ønsket (og håpet og trodde) at TH skulle betale første "avdrag" i Monero (den summen i Monero som de hadde gitt instrukser om at TH skulle kjøpe i løpet av 1 uke). I brevet hadde de jo også skrevet forhandler ikke, i tillegg til at de skrev om hvordan ting "skulle skje" (at AE skulle slippes fri sammen med en mobiltelefon etter at TH hadde betalt løsepengene (de skrev at AE skulle slippes fri bare for å prøve å lure TH)).
Kidnapperne hadde ikke noe ønske om å forhandle eller å sende livsbevis.

Det er flere viktige poeng i disse innleggene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in