2020-07-03, 16:41
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag antar att jag förstår att en hel del av de som är smittade inte har hunnit få symtom än och att de rör sig ute.

Smittan sprids i korrelation till hur mycken virusmängd man utsätts för. Så den minskar ju betydligt om man har en ansiktsmask. Och det är viktigt att hålla igång ekonomin så mycket som möjligt och kan man minska smittspridningen går det bättre att få de ekonomiska hjulen att snurra.
Visa mig en vetenskaplig källa på att maskerna stoppar virus.
Citera
2020-07-03, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Och visir på det. Sluta tramsa nu. Har du kollat porstorleken vs. virusstorleken än eller är det tramsande som gäller?

Haha så nu la du till visiret

Kom igen nu, var är källan till din samlade vetenskap? Sen har du inte svarat var alla pengar från Mexico för muren har tagit vägen
Citera
2020-07-03, 16:46
Medlem
Om - om det enbart var så att det är ökad testning som visar på fler smittade skulle det inte bli ett plötsligt ökat tryck på sjukvården. Det skulle ligga på samma nivå som tidigare då.
Citera
2020-07-03, 17:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Kirurger har numera visit. Det vet vi som inte är debila, men du har missat detta faktum. Du kan enkelt ta reda på storleken på coronavirus och porstorleken på de vanligaste maskerna. Återkom när du så gjort och berätta vad du lärt dig.

Citat:
Ursprungligen postat av noreplies
Haha så nu la du till visiret

Kom igen nu, var är källan till din samlade vetenskap? Sen har du inte svarat var alla pengar från Mexico för muren har tagit vägen
Stavningskontrollen ändrade visir till visit. Förstår att det blev svårt att greppa om man inte vet att kirurger bär visir.
Källan för den samlade vetenskapen? Du får helt enkelt skriva till vår statsepidemiolog och fråga Tegnell varför han har rätt och du har fel.
Citera
2020-07-03, 17:10
Medlem
Citat:
Stavningskontrollen ändrade visir till visit. Förstår att det blev svårt att greppa om man inte vet att kirurger bär visir.
Källan för den samlade vetenskapen? Du får helt enkelt skriva till vår statsepidemiolog och fråga Tegnell varför han har rätt och du har fel.

Haha så din källa på samlad vetenskap är Tegnell?

Seriöst, jag klarar fan inte av att sluta skratta..du är inte debil, du är riktigt efterbliven.
Citera
2020-07-03, 17:18
Medlem
https://edition.cnn.com/videos/health/2020/05/04/cough-coronavirus-masks-kaye-pkg-vpx.cnn

Tydligt att det stoppar en längre spridning av viruset från en smittad som hostar.
Citera
2020-07-03, 17:49
Medlem
Visst är det fullt ut bevisat att om man bär ett godkänd maskskydd minskar spridningen dramatiskat om man nu inte slarvar med allt annat som kan sprida smittan typ går på massmöten a la Trump som ju verkligen är högriskplatser för spridningen. Så varje lite del gör nytta, bara att jämföra USA med Europa och se vilka länder som bromsat virusspridningen bäst och vilka åtgärder man då vidtagit för att klar just det.
Men jag misstänker Trump nu inser att han och USA tappat kontrollen totalt och därför försöker byter spår i elfte timmen.
Och svage Trump inser tyvärr inte att inte vilja bära mask är ett enormt svaghetstecken och ett finger till medborgarna, något som def. inte gynnar hans återval.
Att bära mask signalerar däremot mogenhet och ansvar och det egentligen oavsett verkan.
Citera
2020-07-03, 18:00
Medlem
Citat:

För att inte göra det alltför komplicerat, så hindrar masken att saliv stänker eller det som kommer ut när man nyser att färdas lång väg.

Förstår du? FÖRSTÅR DU?
Citera
2020-07-03, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Visst är det fullt ut bevisat att om man bär ett godkänd maskskydd minskar spridningen dramatiskat om man nu inte slarvar med allt annat som kan sprida smittan typ går på massmöten a la Trump som ju verkligen är högriskplatser för spridningen. Så varje lite del gör nytta, bara att jämföra USA med Europa och se vilka länder som bromsat virusspridningen bäst och vilka åtgärder man då vidtagit för att klar just det.
Men jag misstänker Trump nu inser att han och USA tappat kontrollen totalt och därför försöker byter spår i elfte timmen.
Och svage Trump inser tyvärr inte att inte vilja bära mask är ett enormt svaghetstecken och ett finger till medborgarna, något som def. inte gynnar hans återval.
Att bära mask signalerar däremot mogenhet och ansvar och det egentligen oavsett verkan.

Såg den gode sköldpaddan Mitch McConnell ta på sig en mask och uppmuntra andra att göra detsamma.

Och jag tror som du, Trump är arg på viruset och vill visa vem som bestämmer genom att inte ta på sig mask. Om han kunde tänka skulle han se att smittan ökar mycket i hela landet och att han kommer att framstå som ansvarslös när han inte legat i framkant vad gäller ansiktsmaskanvändning. Han ser då ut som en motsträvig typ som skiter i folk. Men nu kan han inte tänka så ...
Citera
2020-07-03, 18:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Masker har en klassning och klarar den klassningen, det är handhavandet som är åt in i helvete galet dåligt.
Även är smittan bra större än vad en mask är klassad för, då COVID-19 är en droppsmitta och inte luftburet virus.
Citera
2020-07-03, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Masker har en klassning och klarar den klassningen, det är handhavandet som är åt in i helvete galet dåligt.
Även är smittan bra större än vad en mask är klassad för, då COVID-19 är en droppsmitta och inte luftburet virus.

Jag tycker att Trump, vilket han också skulle göra om han var smart, ska prata om att använda ansiktsmask och be att så många som möjligt ska prata och och visa hur man använder dem på bästa sätt. Det skulle kunna starta upp media med skriverier om detta, både i text, bild och rörliga bilder. Att engagera folk är presidentens uppgift. Men var är han?
Citera
2020-07-03, 18:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag tycker att Trump, vilket han också skulle göra om han var smart, ska prata om att använda ansiktsmask och be att så många som möjligt ska prata och och visa hur man använder dem på bästa sätt. Det skulle kunna starta upp media med skriverier om detta, både i text, bild och rörliga bilder. Att engagera folk är presidentens uppgift. Men var är han?
USA måste nog applicera masktvång och pga trångboddheten, kanske i mindre städer på landsbygden det inte är nödvändigt.
Dock skickar trumpen signaler som är farliga för folket, för mask i dessa städer är ett måste även om de inte kan använda maskerna ens okey.

Och även en mask utan klassning funkar för de allra största dropparna, aerosolerna är en annan femma, där krävs en klassning för vara mer säkra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in