2020-07-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Inte troligt utan vi vet. Den bil T använde i arbetet har en GPS. Det står i FUP, tyvärr inte klart och enkel men vi har koordinaterna. Han stannade med arbetsbilen vid den här platsen i 12 minuter från kl 9.20. Det bor ingen alls vid den platsen. Det skulle kunna tas för en rökpaus men 1 minuts bilkörning till så slutar vägen vid en parkering med vacker utsikt över havet. Men dit åkte inte T. Han valde att stanna utmed vägen på en plats där folk kastar skräp när de inte orkar till tippen och där långtradarchaffisar stannar för att sova och skita i buskarna.
Du har hittat bangolfen, som inte är öppen i november. Mellan Mobil oil, Skeppsviken (del av strandpromenaden) och vägen dit, efter bangolfen. Valdemarsväg går på andra sidan en gräsmatta, svänger tvärs över gräsplanen över vägen till skeppsviken och ut i buskarna vid bangolfens nordöstra hörn. Står man där får man samma koordinater som Ts arbetsbil befann sig vid kl 9.20 må 18 nov 2019.

Missförstå inte nu mig, vi vet inte ännu vad han gjorde där, vi vet bara att han stannat 12 min. = är min uppfattning efter ditt inlägg, kan ha förstått fel?
Min förklaring om bangolfen var bara med tanke på hur Tishko eventuellt kännt till platsen redan förut så att dumpningen skulle gå fort/nära. Därför kollade jag även personer om det hade möjligen kunnat vara kunder i närheten (OT, vill inte ta det rätta ordet brukare, är fult att kalla hjälpbehövande människor så, dessutom betalar alla kunderna den hjälpen var och en efter sin förmåga!).
Citera
2020-07-02, 21:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Hm... de åkte tillsammans senare till T's pappa och bytte bil? Var det i den bilen, Shabaz' bil alltså, färdiglastat last som skulle köras långt bort från Uddevalla och förstöras/elimineras? Var någon tjej med lösnaglar med på någon bit av färden?
Obs! Frågar ingen bara undrar!

Det var i alla fall det som var min tanke med det hela. Sällan har folk haft så samstämd historia som deras i FUP. "Drack te och åt nötter och körde vi hem T." Ungefär så. Det är mycket sannolikt att klanen ställt upp här...

/FS
Citera
2020-07-02, 21:28
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Inte troligt utan vi vet. Den bil T använde i arbetet har en GPS. Det står i FUP, tyvärr inte klart och enkel men vi har koordinaterna. Han stannade med arbetsbilen vid den här platsen i 12 minuter från kl 9.20. Det bor ingen alls vid den platsen. Det skulle kunna tas för en rökpaus men 1 minuts bilkörning till så slutar vägen vid en parkering med vacker utsikt över havet. Men dit åkte inte T. Han valde att stanna utmed vägen på en plats där folk kastar skräp när de inte orkar till tippen och där långtradarchaffisar stannar för att sova och skita i buskarna.
Du har hittat bangolfen, som inte är öppen i november. Mellan Mobil oil, Skeppsviken (del av strandpromenaden) och vägen dit, efter bangolfen. Valdemarsväg går på andra sidan en gräsmatta, svänger tvärs över gräsplanen över vägen till skeppsviken och ut i buskarna vid bangolfens nordöstra hörn. Står man där får man samma koordinater som Ts arbetsbil befann sig vid kl 9.20 må 18 nov 2019.
Han har ju synts på jobbet dagarna innan han greps, tros att han inte jobbat/var i tjänst. Kan inte tänka mig att polisen gick igenom GPS på samtliga bilar på hans jobb. Vagt minne av att de sökte igenom flera för likdoft eller blod.
Citera
2020-07-02, 21:31
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halteper
Valdemarsvägen finns inte. Däremot Valdemarsbergsvägen, den finns.
Yes tack det är den vägen, där den korsat Oljehamnsvägen och slutar i en ”stump” västerut. Hela det området är värt att kolla.
Citera
2020-07-02, 23:24
Medlem
KKNDs avatar
Tänk om han haft kvar huvudet som en del i sin plan att komma undan?

Jag har svårt med tanken på att han inte hann bli av med det och som trofé tror jag inte heller på...
Man vill bli av med ett huvud så snabbt som möjligt, det är helt knäppt att han kunnat ligga å sova samtidigt som han velat bli av med huvudet. Jag tror att han sparade det i sin plan att komma undan.
Citera
2020-07-03, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND

Jag har svårt med tanken på att han inte hann bli av med det och som trofé tror jag inte heller på...
Man vill bli av med ett huvud så snabbt som möjligt, det är helt knäppt att han kunnat ligga å sova samtidigt som han velat bli av med huvudet. Jag tror att han sparade det i sin plan att komma undan.
Redan på lördag var Wilmas familj på honom. Han känner sig pressad och efterföljd.
Han hade torsdag natten på sig som gick åt att stycka kroppen. Fredag var det städdag. Jag tror han gjorde i ordning flera väskor på torsdag natten och gömde de i lägenheten.
Han städade undan på fredag. Natten till lördag gör han av sig det mesta men hinner inte med den lilla väskan.
Efter lördag då kan han inte göra sig av med väskan för att det blir många som undrar vad sim har hänt med Wilma.
Om han har valt att gömma en kroppsdel i en väska då är chansen stor att han valde gömma resten i väskor oxå.
Han visste att han kommer att få besök från Ws föräldrar snart.
Då gömmer han kroppen i väskor för att ingen går och öppnar en väska för att leta efter henne. Sen planerar han att göra sig av med väskorna undan för undan. Men hinner inte med den sista.
Han är tydligen en feg person och samtidigt rädd.
Fega personer har vissa egenskaper. De ber inte om hjälp för att de vill inte ta risken att bli avslöjad. De gör det på nattetid för att ingen ska märka det.
Han berättar för sina kompisar att han har sovit bara några timmar de senaste dagar.
En feg person tar inte större risker heller. Han gömmer kroppen på ett ställe som ingen ska hitta den.
Det här stället måste vara en lågrisk zon. Sopcontainer är alldeles högrisk för honom.
Han tar inga risker, inte den mista om han inte är tvungen.
Kroppen med storsannolikhet ligger i en väska som är gömd i en övergiven plats, väldigt nära bostaden. Det skulle inte förvåna mig om den låg i kallvinden i samma hus som han bodde i.
Citera
2020-07-03, 01:20
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:

Förmodar det har sökts här men det kanske behöver göras fler gånger ?
Citera
2020-07-03, 10:05
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Yes tack det är den vägen, där den korsat Oljehamnsvägen och slutar i en ”stump” västerut. Hela det området är värt att kolla.

Området har potential, helt klart. Länk till google streetviewbild korsningen Valdemarsbergsvägen/Oljehamnsvägen mot väst:

https://www.google.com/maps/@58.3411177,11.9126571,3a,86.2y,256.42h,93.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1s70yLqVYXbSiR61Thdh06TQ!2e0!7i1 3312!8i6656

(Edit: gatunamn)
Senast redigerad av ztella 2020-07-03 kl. 10:09.
Citera
2020-07-03, 10:31
Medlem
ztellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Redan på lördag var Wilmas familj på honom. Han känner sig pressad och efterföljd.
Han hade torsdag natten på sig som gick åt att stycka kroppen. Fredag var det städdag. Jag tror han gjorde i ordning flera väskor på torsdag natten och gömde de i lägenheten.
Han städade undan på fredag. Natten till lördag gör han av sig det mesta men hinner inte med den lilla väskan.
Efter lördag då kan han inte göra sig av med väskan för att det blir många som undrar vad sim har hänt med Wilma.
Om han har valt att gömma en kroppsdel i en väska då är chansen stor att han valde gömma resten i väskor oxå.
Då gömmer han kroppen i väskor för att ingen går och öppnar en väska för att leta efter henne. Sen planerar han att göra sig av med väskorna undan för undan. Men hinner inte med den sista.
Fega personer har vissa egenskaper. De ber inte om hjälp för att de vill inte ta risken att bli avslöjad. De gör det på nattetid för att ingen ska märka det.
Han berättar för sina kompisar att han har sovit bara några timmar de senaste dagar.
En feg person tar inte större risker heller. Han gömmer kroppen på ett ställe som ingen ska hitta den.
Det här stället måste vara en lågrisk zon. Sopcontainer är alldeles högrisk för honom.
Kroppen med storsannolikhet ligger i en väska som är gömd i en övergiven plats, väldigt nära bostaden. Det skulle inte förvåna mig om den låg i kallvinden i samma hus som han bodde i.

Jag håller med, att göra det smartaste (portionera ut i olika brukares sophus eller dumpa i vatten med sänken) håller lägre sannolikhet. Vår vän T har uppenbarligen en låg intellektuell kapacitet.
En grovt styckad kropp torde bli två kolli; armar+ben samt torso. Möjligen återanvände han samma väska om likdelarna var paketerade i plast/folie vilket ger två korta resor till exempelvis området kring Valdemarsbergsvägen.
Ompackningstid 5-10 minuter, utplacering 15-20 minuter?
Citera
2020-07-03, 14:38
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KKND

Jag tror inte att T är en planerande mördare. Jag tror att han är en tyvärr alldeles för vanlig kille med stort ego men utan starkt självförtroende. Som saknar insikt om sitt känsloliv och blir förblindad av kränkningar och ifrågasättande. Att han av kompisar beskrivs som den som kan stå helt oberörd om någon större kille trackar honom, medan han kan bli rasande och slå tillbaka när en svagare ger sig på honom, pekar på att han fått stryk och lärt sig att tåla kränkningar under uppväxten. Det är självbevarelsedrift, inte kontroll. Jag tror det är en klassisk kvinnomisshandel utlöst av att Wilma gjorde slut och T blev förblindad av kränkningen. Säkert har han älskat henne från början och han ångrar nog vad han gjort men gillar inte att känna sig svag, så han spelar macho och hård. Men när han paketerar huvudet i väskan med nallen och en namnskylt, då är han ensam och väldigt liten. Jag tror han var beredd att ta väskan med sig och hoppa från bron. Men det klarar han inte, det blir inte av och han lägger sig på soffan i vardagsrummet istället.
Citera
2020-07-03, 14:54
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.

Kanske inte hela det schemat stämmer men det spelar mindre roll. Jag har också en stark känsla av att kroppen gömdes i närheten. Natten mellan to och fre måste varit häktisk. Ingen mördare chansar på att inte bli upptäkt förrän om 5dagar.

Citat:
Ursprungligen postat av ztella
Jag håller med, att göra det smartaste (portionera ut i olika brukares sophus eller dumpa i vatten med sänken) håller lägre sannolikhet. Vår vän T har uppenbarligen en låg intellektuell kapacitet.
En grovt styckad kropp torde bli två kolli; armar+ben samt torso. Möjligen återanvände han samma väska om likdelarna var paketerade i plast/folie vilket ger två korta resor till exempelvis området kring Valdemarsbergsvägen.
Ompackningstid 5-10 minuter, utplacering 15-20 minuter?
Utöver Valdemarsbergsvägen finns en intressant plats mitt emot hans lägenhet, som också bör kollas. Någon skrev förut om bergsrum men där är en låst ståldörr och helt otänkbart. Ovanför den, lite till höger när T tittar ut genom fönstret, bakom två stora granar, finns en fd militär annordning med ingång. Ett vittne berättade att hon var på kullen med MP och T stod i fönstret. Vet inte om de hittade den dolda ingången som vetter mot Göteborgsvägen ?
Citera
2020-07-03, 15:19
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Förmodar det har sökts här men det kanske behöver göras fler gånger ?
Det ser faktiskt inte genomsökt ut där. T ex brukar soppåsar ligga tydligt uppslitna, öppnade, där som grupperna gått fram. Det är en vassrugge där, som inte är mer nedtrampad än de få steg jag försökt gå in i den. Det såg förstås annorlunda ut i november.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in