Citat:
Har just börjat att lyssna på del 1 igen, Rättegången på YT. Förhör med SD.
Reagerar på hur SD framställer sin situation hemma 2011, då HD hamnade i en djup depression.
Här berättar han att man på psykiatrin har sagt till honom att HD visserligen kanske kommer att bli ganska så bra, men hon kommer inte att bli sig själv igen.
Hanna är borta, hon fanns där som ett skal.
Det var en jobbig tid, berättar SD. ( underförstått för honom) Det var då han träffade Lena och inledde en relation med henne.
Jag kan säga att jag är säker på att man aldrig skulle säga en sådan sak till en anhörig; Att HD aldrig kommer att bli sig själv igen.
Visst, det finns kroniska sjukdomar. Jag vet inte vilken diagnos HD har. Depression kan ingå i andra psykiatriska diagnoser. Man kan ha en diagnos, men bilden kan se väldigt olika ut för olika individer.
Det finns idag bra behandlingsmetoder och i framtiden kanske ännu bättre.
Visst, man kan ha sagt att HD kanske alltid kommer att ha en risk att återinsjukna i vad jag uppfattar som depression.
Men jag är säker på att man inte skulle säga till någon patient eller anhörig att du kommer aldrig bli dig själv igen.
En typisk slirning på sanningen som gör att man lätt missar det. Kanske nära sanningen, kanske långt ifrån.
SD vill rättfärdiga sitt beteende inför rätten varför han inleder en relation med HD.
Jag hör honom inte säga ett enda ord om hur fruktansvärt det måste ha varit för HD!
Precis lika lite som jag hör honom säga ett enda ord om det fruktansvärda som Lena blivit utsatt för.
Om det hade varit min vän som blivit brutalt mördad, skulle jag må fruktansvärt över detta hemska våld. Mardrömmar och dagliga tankar på vem som kunnat göra något så fruktansvärt mot henne.
Han skyller på att han inte fått tid att sörja för att han är den misstänkte.
Visst. Så kan det vara en tid. Men nu har det gått två år. Ute och geocachare, gofika och varma kramar.
Jag tror inte att han har förmågan att sörja. Han skyller allt ifrån sig.
Han skyller ifrån sig varför han är otrogen ( borde vara tvärtom, han borde vara hemma och stötta HD).
Han skyller ifrån sig varför gan inte kan sörja.
Han skyller säkert ifrån sig varför Lena mördades.
Allt är någon annans fel!
Reagerar på hur SD framställer sin situation hemma 2011, då HD hamnade i en djup depression.
Här berättar han att man på psykiatrin har sagt till honom att HD visserligen kanske kommer att bli ganska så bra, men hon kommer inte att bli sig själv igen.
Hanna är borta, hon fanns där som ett skal.
Det var en jobbig tid, berättar SD. ( underförstått för honom) Det var då han träffade Lena och inledde en relation med henne.
Jag kan säga att jag är säker på att man aldrig skulle säga en sådan sak till en anhörig; Att HD aldrig kommer att bli sig själv igen.
Visst, det finns kroniska sjukdomar. Jag vet inte vilken diagnos HD har. Depression kan ingå i andra psykiatriska diagnoser. Man kan ha en diagnos, men bilden kan se väldigt olika ut för olika individer.
Det finns idag bra behandlingsmetoder och i framtiden kanske ännu bättre.
Visst, man kan ha sagt att HD kanske alltid kommer att ha en risk att återinsjukna i vad jag uppfattar som depression.
Men jag är säker på att man inte skulle säga till någon patient eller anhörig att du kommer aldrig bli dig själv igen.
En typisk slirning på sanningen som gör att man lätt missar det. Kanske nära sanningen, kanske långt ifrån.
SD vill rättfärdiga sitt beteende inför rätten varför han inleder en relation med HD.
Jag hör honom inte säga ett enda ord om hur fruktansvärt det måste ha varit för HD!
Precis lika lite som jag hör honom säga ett enda ord om det fruktansvärda som Lena blivit utsatt för.
Om det hade varit min vän som blivit brutalt mördad, skulle jag må fruktansvärt över detta hemska våld. Mardrömmar och dagliga tankar på vem som kunnat göra något så fruktansvärt mot henne.
Han skyller på att han inte fått tid att sörja för att han är den misstänkte.
Visst. Så kan det vara en tid. Men nu har det gått två år. Ute och geocachare, gofika och varma kramar.
Jag tror inte att han har förmågan att sörja. Han skyller allt ifrån sig.
Han skyller ifrån sig varför han är otrogen ( borde vara tvärtom, han borde vara hemma och stötta HD).
Han skyller ifrån sig varför gan inte kan sörja.
Han skyller säkert ifrån sig varför Lena mördades.
Allt är någon annans fel!
Ja, det är verkligen intressant att höra om ljudfilerna. Oavsett om det var jobbigt, så är HD´s depression är ABSOLUT INTE ett legalt själ att vara otrogen - eller att planera att mörda sin fru och sina små barn.
Jag skulle vilja höra den läkaren vittna om att h*n i det läget kunde säga att HD "aldrig skulle bli sig själv igen". Läkaren borde vittna och förklara hur h*n kunde ställa en sådan diagnos. Som dessutom visade sig vara helt fel.
Jag tror inte någon i vården har sagt så alls. ALDRIG! Det är troligen bara ytterligare en lögn från SD.
Men fram med läkaren, SD. H*n borde bli av med legitimationen efter ett sådant uttalande.
Att inte HD blev sig lik på ett sätt, det vet vi ju. Så fort LW blivit brutalt mördad så levde hon upp totalt. Sken som en sol och verkade i det närmaste överlycklig. Raka motsatsen mot vad som är normalt... Och SD sa: "Allt ska bli så bra nu".
En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Kärleken blommar:
https://imgur.com/3BBgxpF
Det är fullständigt iskalla människor vi har att göra med i detta fall. De tycker bara synd om sig själva. Särskilt SD.
#TeamÅsaHiding