2020-07-03, 13:02
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Har just börjat att lyssna på del 1 igen, Rättegången på YT. Förhör med SD.

Reagerar på hur SD framställer sin situation hemma 2011, då HD hamnade i en djup depression.

Här berättar han att man på psykiatrin har sagt till honom att HD visserligen kanske kommer att bli ganska så bra, men hon kommer inte att bli sig själv igen.

Hanna är borta, hon fanns där som ett skal.

Det var en jobbig tid, berättar SD. ( underförstått för honom) Det var då han träffade Lena och inledde en relation med henne.

Jag kan säga att jag är säker på att man aldrig skulle säga en sådan sak till en anhörig; Att HD aldrig kommer att bli sig själv igen.

Visst, det finns kroniska sjukdomar. Jag vet inte vilken diagnos HD har. Depression kan ingå i andra psykiatriska diagnoser. Man kan ha en diagnos, men bilden kan se väldigt olika ut för olika individer.
Det finns idag bra behandlingsmetoder och i framtiden kanske ännu bättre.

Visst, man kan ha sagt att HD kanske alltid kommer att ha en risk att återinsjukna i vad jag uppfattar som depression.

Men jag är säker på att man inte skulle säga till någon patient eller anhörig att du kommer aldrig bli dig själv igen.

En typisk slirning på sanningen som gör att man lätt missar det. Kanske nära sanningen, kanske långt ifrån.

SD vill rättfärdiga sitt beteende inför rätten varför han inleder en relation med HD.

Jag hör honom inte säga ett enda ord om hur fruktansvärt det måste ha varit för HD!

Precis lika lite som jag hör honom säga ett enda ord om det fruktansvärda som Lena blivit utsatt för.

Om det hade varit min vän som blivit brutalt mördad, skulle jag må fruktansvärt över detta hemska våld. Mardrömmar och dagliga tankar på vem som kunnat göra något så fruktansvärt mot henne.

Han skyller på att han inte fått tid att sörja för att han är den misstänkte.

Visst. Så kan det vara en tid. Men nu har det gått två år. Ute och geocachare, gofika och varma kramar.

Jag tror inte att han har förmågan att sörja. Han skyller allt ifrån sig.

Han skyller ifrån sig varför han är otrogen ( borde vara tvärtom, han borde vara hemma och stötta HD).

Han skyller ifrån sig varför gan inte kan sörja.

Han skyller säkert ifrån sig varför Lena mördades.

Allt är någon annans fel!

Ja, det är verkligen intressant att höra om ljudfilerna. Oavsett om det var jobbigt, så är HD´s depression är ABSOLUT INTE ett legalt själ att vara otrogen - eller att planera att mörda sin fru och sina små barn.

Jag skulle vilja höra den läkaren vittna om att h*n i det läget kunde säga att HD "aldrig skulle bli sig själv igen". Läkaren borde vittna och förklara hur h*n kunde ställa en sådan diagnos. Som dessutom visade sig vara helt fel.

Jag tror inte någon i vården har sagt så alls. ALDRIG! Det är troligen bara ytterligare en lögn från SD.

Men fram med läkaren, SD. H*n borde bli av med legitimationen efter ett sådant uttalande.

Att inte HD blev sig lik på ett sätt, det vet vi ju. Så fort LW blivit brutalt mördad så levde hon upp totalt. Sken som en sol och verkade i det närmaste överlycklig. Raka motsatsen mot vad som är normalt... Och SD sa: "Allt ska bli så bra nu".

En bild säger mer än 1000 ord...
https://forumbilder.com/i/ro6E

Kärleken blommar:

https://imgur.com/3BBgxpF

Det är fullständigt iskalla människor vi har att göra med i detta fall. De tycker bara synd om sig själva. Särskilt SD.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-07-03, 13:25
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
HD sa ju i alla fall att hon hade haft sex med andra "före Stefan, under tiden med Stefan och efter Stefan".

SD själv tror jag nog bara har haft sex med HD och LW. Det finns ännu inte några tecken på att han lyckats med någon annan (kanske JG?), med tanke på hur han limmat på allt och alla i alla år. Grannar, vänner och till och med försökt få kramas med en kvinnlig polis efter ett förhör på polisstationen...

#TeamÅsaHiding
Det är lite konstigt att så många tar upp LW:s sexliv som singelkvinna och pekar på att det skulle vara ett riskbeteende.
Undrar vad de tycker om HD:s sexliv när hon har andra partners fast hon är gift?
Visar hon också på riskbeteende eller är det mera ok med flera partners när man är gift?
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Droppen blev nog att SD kände sig kränkt när LW träffade andra män (trots att han uppmanat henne till det!). Att HD också var på vift gjorde inte saken bättre. Tror att han förlorade kontrollen som var så viktig för honom.
Kvinnorna djävlades väl med varandra? HD kan hon också.

Ändå är det ingen som ser några risker med hennes sexliv och det finns inget intresse av att analysera det.
Citera
2020-07-03, 13:38
Medlem
Citat:

Reagerar på hur SD framställer sin situation hemma 2011, då HD hamnade i en djup depression.

Här berättar han att man på psykiatrin har sagt till honom att HD visserligen kanske kommer att bli ganska så bra, men hon kommer inte att bli sig själv igen.

Det var en jobbig tid, berättar SD. ( underförstått för honom) Det var då han träffade Lena och inledde en relation med henne.

Jag kan säga att jag är säker på att man aldrig skulle säga en sådan sak till en anhörig; Att HD aldrig kommer att bli sig själv igen.

Visst, det finns kroniska sjukdomar. Jag vet inte vilken diagnos HD har. Depression kan ingå i andra psykiatriska diagnoser. Man kan ha en diagnos, men bilden kan se väldigt olika ut för olika individer.
Det finns idag bra behandlingsmetoder och i framtiden kanske ännu bättre.

Visst, man kan ha sagt att HD kanske alltid kommer att ha en risk att återinsjukna i vad jag uppfattar som depression.

Men jag är säker på att man inte skulle säga till någon patient eller anhörig att du kommer aldrig bli dig själv igen.

En typisk slirning på sanningen som gör att man lätt missar det. Kanske nära sanningen, kanske långt ifrån.

SD vill rättfärdiga sitt beteende inför rätten varför han inleder en relation med HD.

Jag hör honom inte säga ett enda ord om hur fruktansvärt det måste ha varit för HD!

Precis lika lite som jag hör honom säga ett enda ord om det fruktansvärda som Lena blivit utsatt för.

Om det hade varit min vän som blivit brutalt mördad, skulle jag må fruktansvärt över detta hemska våld. Mardrömmar och dagliga tankar på vem som kunnat göra något så fruktansvärt mot henne.

Han skyller på att han inte fått tid att sörja för att han är den misstänkte.

Visst. Så kan det vara en tid. Men nu har det gått två år. Ute och geocachare, gofika och varma kramar.

Jag tror inte att han har förmågan att sörja. Han skyller allt ifrån sig.

Han skyller ifrån sig varför han är otrogen ( borde vara tvärtom, han borde vara hemma och stötta HD).

Han skyller ifrån sig varför gan inte kan sörja.

Han skyller säkert ifrån sig varför Lena mördades.

Allt är någon annans fel!

Det är mycket intressant att lyssna till SD och ger många insikter om hur det varit för HD och LW och vad som lett fram till mordet. Han slingrar sig konstant.
Citera
2020-07-03, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det är lite konstigt att så många tar upp LW:s sexliv som singelkvinna och pekar på att det skulle vara ett riskbeteende.
Undrar vad de tycker om HD:s sexliv när hon har andra partners fast hon är gift?
Visar hon också på riskbeteende eller är det mera ok med flera partners när man är gift?

Ändå är det ingen som ser några risker med hennes sexliv och det finns inget intresse av att analysera det.
Under rättegången säger SD också att han skulle kastat ut HD om hon betett sig så som han gjort. Det tyder inte på att de haft ett "öppet förhållande". Massor av motsägelser hela tiden.
Citera
2020-07-03, 13:52
Medlem
Nu är det en vecka kvar till rättegången (om inget annat meddelats) . Och då handlar det om SD. Kan man hoppas på att inläggen framöver koncentrerat sig mer på den kommande rättegången? Det är väl den som är intressantast i närtid.
Citera
2020-07-03, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
Nu är det en vecka kvar till rättegången (om inget annat meddelats) . Och då handlar det om SD. Kan man hoppas på att inläggen framöver koncentrerat sig mer på den kommande rättegången? Det är väl den som är intressantast i närtid.
Det är massor av månader kvar. Mars 2021. Men jag håller med om att det vore mer givande om tråden handlade om brottet framgent.
Citera
2020-07-03, 14:08
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Han säger också att HD kunde sitta på en stol när han gick till jobbet och när han kom hem satt hon kvar där.
Det är rätt osannolikt att han både jobbade, skötte hela hemmet och barnen och dessutom hade tid med att träffa LW om HD var så dålig som han har beskrivit.

Att HD hade en depression kan kanske anses bekräftat.
Men jag tror inte alls att den var så allvarlig som SD och HD nu försöker göra gällande.
Snarare var den nog framkallad av SD för att han skulle ha en ursäkt till att träffa LW.
Citera
2020-07-03, 14:12
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag skulle vilja höra den läkaren vittna om att h*n i det läget kunde säga att HD "aldrig skulle bli sig själv igen". Läkaren borde vittna och förklara hur h*n kunde ställa en sådan diagnos. Som dessutom visade sig vara helt fel.

Jag tror inte någon i vården har sagt så alls. ALDRIG! Det är troligen bara ytterligare en lögn från SD.

Men fram med läkaren, SD. H*n borde bli av med legitimationen efter ett sådant uttalande.

Att inte HD blev sig lik på ett sätt, det vet vi ju. Så fort LW blivit brutalt mördad så levde hon upp totalt. Sken som en sol och verkade i det närmaste överlycklig. Raka motsatsen mot vad som är normalt... Och SD sa: "Allt ska bli så bra nu".
Under alla år som jag följt olika kriminalfall här på FB (och det är många) tror jag aldrig att någon person påverkats så positivt av ett mord som HD gjorde efter att LW blivit mördad.
Mordet verkar vara precis det hon behövde för att leva upp och bli lycklig.
Citera
2020-07-03, 14:25
Medlem
Citat:
Under alla år som jag följt olika kriminalfall här på FB (och det är många) tror jag aldrig att någon person påverkats så positivt av ett mord som HD gjorde efter att LW blivit mördad.
Mordet verkar vara precis det hon behövde för att leva upp och bli lycklig.
Det har du verkligen rätt i. Det har åtminstone inte jag tänkt på. Men absolut är det få människor som blir lyckliga när någon de känner blir mördad. Onaturligt och obehagligt.
Citera
2020-07-03, 14:34
Medlem
Citat:
Han säger också att HD kunde sitta på en stol när han gick till jobbet och när han kom hem satt hon kvar där.
Det är rätt osannolikt att han både jobbade, skötte hela hemmet och barnen och dessutom hade tid med att träffa LW om HD var så dålig som han har beskrivit.

Att HD hade en depression kan kanske anses bekräftat.
Men jag tror inte alls att den var så allvarlig som SD och HD nu försöker göra gällande.
Snarare var den nog framkallad av SD för att han skulle ha en ursäkt till att träffa LW.
Har tänkt på det här och tror att HD’s tillstånd har varit kraftigt överdrivet.
Varför kan man fråga sig, är det så att hon är inblandad i själva gärningen och då möjligtvis skulle kunnat få RPV istället för fängelse om de hade lyckats binda henne till dådet.
Spekulerar och funderar
Citera
2020-07-03, 14:37
Medlem
Honan6s avatar
Spekulation.
Kanske SD förvarade sin jobbdator tillsammans med LW:s mobil i en gömma i någon av skogsdungarna i närheten av platsen som hennes mobil stängdes av.

Låg datorn i en gömma som han snabbt besöker på vägen till jobbet den 15 maj strax innan han blir kontaktad av N*a? Han återvänder till gömman (?) efter första förhöret och pluggar in ett USB kl 16.25. Efter det andra förhöret återvänder han igen och pluggar in ett USB i datorn kl 23.35.

Jobbdatorn blev beslagtagen först den 17 december -18.
Citera
2020-07-03, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Spekulation.
Kanske SD förvarade sin jobbdator tillsammans med LW:s mobil i en gömma i någon av skogsdungarna i närheten av platsen som hennes mobil stängdes av.

Låg datorn i en gömma som han snabbt besöker på vägen till jobbet den 15 maj strax innan han blir kontaktad av N*a? Han återvänder till gömman (?) efter första förhöret och pluggar in ett USB kl 16.25. Efter det andra förhöret återvänder han igen och pluggar in ett USB i datorn kl 23.35.

Jobbdatorn blev beslagtagen först den 17 december -18.

Och den här jobbdatorn kopplade alltså aldrig upp sig mot hemnätverket den 14-15 msj 2018? Hade vi koll på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in