2020-07-03, 00:42
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Drapet skjedde på natten, det var TH som snakket med lønningsdamen, kanskje lønningsdamen tror at hun hører AEH er opptatt på badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lønningsdamen lyver om å ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nøyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig å gjennomføre.

Da TH dro på jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?

Dette er nesten ikke til å tro.

Men alt annet er staging. Futurum-mennene. Mystisk bilkjøring. Osv.

altså " Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?
Ja.
AEH sin mobil tilhørte TH før så den app`n som politiet har funnet disse bevegelsene med kan jo hvære lakt inn på tlf av TH eller på oppdrag av han før AEH fikk mobilen for å kunne vite hvor hun hvar til en hvær tid eller for å gå inn på mobilen i ettertid å se hvor hun hadde hvært....
Citera
2020-07-03, 00:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sheila01
Ny teori,
Tenk om sønnen overnattet, på morgenen rett etter samtalen med den ansatte, dr*per TH AEH etter en krangel.
TEH blir bedt om å kjøre bilen til TH til jobben for å skaffe ham alibi og han er kjent på arbeidsplassen hans, og kan dermed også gå inn på kontoret og logge seg på fars ipad. Han tar med seg tlf til sin far, ringer hjem og etterpå klarer å slette disse oppringningene 10:07 osv- det forklarer at de er slettet.

Tlf til TEH blir tatt med til hans hjem. Automatisk oppringning fra AEH til TEH, der tar TH tlf og lar tlf gå et minutt osv. Det forklarer at TEH er uklar i de første avhør på hva samtalen dreier seg om.

Interessant, men jeg har noen ankepunkter: Flere ansatte på F*turum har sett at TH kom på jobben denne dagen, så jeg tviler på at TEH dro dit for å gi TH alibi. Er også usikker på dette med automatisk oppringing. Husk på at disse karene er ikke vant til å drepe, så jeg tror ikke de hadde klart å fikse den stagingen på rappen rett etter en slik grufull handling.
Citera
2020-07-03, 00:48
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Drapet skjedde på natten, det var TH som snakket med lønningsdamen, kanskje lønningsdamen tror at hun hører AEH er opptatt på badet, eller med hunden, i bakgrunnen, men, lønningsdamen lyver om å ha snakket direkte med AEH.

Oppringingen 09:06, sms 09:10, alibisamtale 09:14 - 09:16 er fake og juks. Nøyaktig hvordan det er gjort, vet jeg ikke. Men er mye telefonjuks som er teknisk mulig å gjennomføre.

Da TH dro på jobb hadde han festet AEHs mobil til hvalpen (?) og hvalpen har beveget seg omkring med mobilen.

Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?

Ja jag tror också att de s.k. sista livbevisen är konstruerade o en följd av förhör som gjordes när det var tal om kidnappning. Th har väl spelat upp en band med AEs röst samtidigt som han ringde lönedamen, och rent formellt och exekutivt så har lönedamen pratat med AE, för hon har tagit emot ett bindande besked av ngt slag. Övrigt har liknande karaktär och det har hängt kvar.

Det väsentliga är kanske just det att om telefonen far runt i hemmet när th är på kontoret och AE antas redan bortförd så blir personerna som försäkrade att AE var i livet före hon anses ha blivit bortförd svaret skyldiga om sin egen eventuella inblandning i en mycket svår förbrytelse. Det var grammatiskt på höjden av min förmåga. För om AE var i livet på morgonen och alltså sen mördades eller fördes bort så måste de som då i praktiken haft möjligheten att traska runt med telefonen kanske välja vem misstankarna borde falla på. Om AE dött redan på natten och exv th tryckt på om vilka versioner som skulle berättas för polisen så är en telefon som rör sig i hemmet dagen efter ett betydligt mindre problem än om AE levde fram till tio, då th bevisligen var på annan plats.

Mina tio øre.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-03 kl. 00:55.
Citera
2020-07-03, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
altså " Men kunne virkelig TH ha visst at det ville være mulig for politiet å spore at mobilen beveget seg?
Ja.
AEH sin mobil tilhørte TH før så den app`n som politiet har funnet disse bevegelsene med kan jo hvære lakt inn på tlf av TH eller på oppdrag av han før AEH fikk mobilen for å kunne vite hvor hun hvar til en hvær tid eller for å gå inn på mobilen i ettertid å se hvor hun hadde hvært....

Veldig interessant opplysning, takk for den, AEHs mobil hadde tilhørt TH tidligere.

En smarttelefon. TH, som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående" greide liksom ikke å bruke denne da.

Og så har han installert en app og fulgt med på alle hennes bevegelser. Og derfor lot han telefonen hennes ligge igjen. For at politiet skulle finne den.

Vet du hvor lenge AEH har hatt denne telefonen også. Den har muligens vært med i den store masterplanen helt fra begynnelsen.

Sammen med manglende oppgradering og aktivering av alarmsystemet. Siden før jul engang i 2017.
Citera
2020-07-03, 00:58
Medlem
Citat:

Jeg tror som deg, men i tillegg så er VE involvert i opprydningen/stagingen. Hans leiebil står kanskje i garasjen allerede og sleping av liket utløser bevegelsesregistrering på hennes tlf. TH hører ikke telefonen fordi at denne ligger sammen med klærne i garasjen. TH legger denne bevisst på feil side av bordet som en del kidnappingshistorien.
Citera
2020-07-03, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brukerinne
Nei, jeg prøver bare å sette sammen opplysninger.
De fyller jo ut et bilde, men gir meg stadig nye spørsmål.

Jeg forstår. Jeg la også merke til Brøskes uttalelser om telefonens plassering under 9.14-samtalen den gangen dette ble publisert, og jeg har tenkt en del på dette (jeg har tenkt på om AE feks kan ha ringt kl 9.14 utenfor huset eller på vei tilbake til huset etter å ha vært ute med valpen).

Det kan kanskje hende at det var slik som du skrev: at AE ble angrepet under den 3-sekunders utgående samtalen fra AEs telefon kl 9.06. Men jeg greier ikke å tenke ut noe logisk som kan være årsak til at AE da skal ha sendt sms kl 9.10 og ha hatt en utgående samtale 9.14 fra sin telefon hvis hun allerede hadde blitt overfalt 9.06. Og hvis hun ble tvunget av GM til å ringe kl 9.14, så ville vel mottaker av samtalen kunne ha hørt på stemmen hennes at noe var galt?

Og ettersom AEs telefon var i bevegelse helt til kl 10.07, kan GM ha vært i huset helt til kl 10.07 eller kanskje til enda senere på dagen før han forlot åstedet. Jeg finner ingen logisk forklaring på hvorfor GM skulle velge å bli i så lang tid i huset dersom angrepet skjedde så tidlig som 9.06. Derfor synes jeg at det er mer sannsynlig at overfallet skjedde etter 9.16 og før 9.48.
Citera
2020-07-03, 01:02
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Veldig interessant opplysning, takk for den, AEHs mobil hadde tilhørt TH tidligere.

En smarttelefon. TH, som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående" greide liksom ikke å bruke denne da.

Og så har han installert en app og fulgt med på alle hennes bevegelser. Og derfor lot han telefonen hennes ligge igjen. For at politiet skulle finne den.

Vet du hvor lenge AEH har hatt denne telefonen også. Den har muligens vært med i den store masterplanen helt fra begynnelsen.

Sammen med manglende oppgradering og aktivering av alarmsystemet. Siden før jul engang i 2017.

Det med appen er tipping av meg altså
men AEH fikk vell den mobilen etter at TH hadde kjøpt seg en gammeldags enkel nokia på clas ohlson, er hværtfall der jeg bruker kjøpe sånne mobiler og TH bruker vell også clas så...
Citera
2020-07-03, 01:05
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Utrolig dristig valg hvis TH lot eller instruerte noen andre om at AEHs telefonen skulle ligge igjen.

Med en smarttelefon i hånd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vært forsøkt slettet ville tatt seg meget dårlig ut på ektemann-CVen.

Skjønner ikke hvorfor telefonen ikke ble slått av, sim kort og batteri ut for å ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.

Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatøren.

Meget dristig valg i mine øyne altså.
Citera
2020-07-03, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, men jeg synes 20 minutter (eller mer) er lenge også for en planlagt drapshandling. Det burde ikke ta lenger tid enn overfall for kidnapping.

Kan det ha oppstått noe uforutsett som krevde mer bruk av tid? Rådslagning? Var det ikke meningen at hun skulle omkomme på det tidspunktet, og i eget hjem?

Hvorfor dra rundt på telefonen hennes, eller hadde hun den i lommen mens hun ble forflyttet?
Det fetade: For å gi inntrykk av at AE ikke var utsatt for forbrytelsen i den perioden (for å villede politiet til å tro at forbrytelsen skjedde senere på dagen) dersom GM visste at AE hadde en slik app på telefonen sin som registrerte skritt og forflytninger?
Citera
2020-07-03, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Utrolig dristig valg hvis TH lot eller instruerte noen andre om at AEHs telefonen skulle ligge igjen.

Med en smarttelefon i hånd kan i prinsippet snuten lage seg et bilde av AEHs liv i lang tid. Spyware, selv om det hadde vært forsøkt slettet ville tatt seg meget dårlig ut på ektemann-CVen.

Skjønner ikke hvorfor telefonen ikke ble slått av, sim kort og batteri ut for å ta samme vei som AEH ut av huset og blitt borte vekk for alltid.

Det er et mye svakere utgangspunkt med bare trafikk/posisjonslogg + litt til fra operatøren.

Tror vel ikke kidnappere vanligvis medbringer offerets mobil på turen..
Citera
2020-07-03, 01:11
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

AEH sin mobil har en funksjon i tidsbilde, ellers hadde den blitt borte tror jeg...
Citera
2020-07-03, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
Dette er mulig et dumt spørsmål, men jeg skjønner ikke helt hva politiet mener med at mobiltelefonen har vært i bevegelse i gitte tidsrom.
Sitat VG , " Ifølge VGs opplysninger har samtalen vært tema i flere avhør med sønnen. Politiet har også sikret innholdet på Anne-Elisabeths mobiltelefon og hentet ut historikk fra minst én applikasjon.
Denne applikasjonen viser blant annet bevegelser og skritt fra tidsrommet hun forsvant, får VG opplyst. "
Det må bety at mobiltelefonen med eller uten AEH har beveget seg inne i S*oraveien etter klokka 09:14 som er 51 minutter etter det man hevder er siste sikre livstegn. Altså må noen ha hatt denne mobilen med seg inne i huset og beveget seg fra sted til sted der inne.
Og det er vel i dette tidsrom politiet mener at hun har blitt fjernet fra boligen eller drept.
Jeg klarer bare ikke å slippe tanken på at et drap kan ha skjedd tidligere.
" Etter klokken 10.07 ble det hverken registrert bevegelse eller aktivitet på den aktuelle mobiltelefonen før senere på kvelden, rundt klokken 20.30, ifølge VGs opplysninger. "
Det er vel i så fall kanskje politiet som da har tatt med seg telefonen. Eller at det først klokka 20:30 var noen som ringte til henne og som ikke ante noe som hva som hadde skjedd.
Slik jeg har oppfattet det ble familien Hagen ( TH m/ barn, svigerbarn og barnebarn ) losjert inn på hotell samme ettermiddag som dette skjedde.
Det fetade: Her tror jeg at det menes at AEs telefon ikke ble flyttet på og at ingen brukte AEs mobiltelefon fra kl 10.07-ca 20.30 (i tillegg til at ingen brukte AEs mobiltelefon etter 9.16 og frem til ca 20.30 den dagen). Det har jo vært opplyst om at det var flere inngående ubesvarte anrop til AEs telefon etter kl 10.07.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-03 kl. 01:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in