2020-07-02, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Bildet er fra 2016, ser ikke noen biler der da, men de kanskje var på jobb når googlebilen kjørte forbi.

https://www.google.no/maps/@59.9879205,11.2377601,3a,75y,309.94h,80.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1s46s7IMP2IgmZ--E90b8YUA!2e0!7i13312!8i6656

Det som er verdt å merke seg, er at BB i mai uttalte i media at "jeg kunne aldri krevet noe slikt", og en mnd etterpå skjer dette herverket.
Kan BB ha visst om noe? Som advokat kommer man i kontakt med klienter som er tungt kriminelle. Kan det være at BB har skaffet til veie en torpedo, uten at han visste hva TH skulle bruke han til?

Tja. Hvem vet. Det hadde iallfall vært interessant å vite om det var BB som fikk ripet lakken på bilen sin.

Det kan jo hende, at om BB lyver om ikke å ha skrevet ektepakten, at BB har skrevet stygge ektepakter for andre slemme menn, og at det er noen andre som har hevnet seg på han?

Men om det var en annens bil som ble ripet, så er vi på villspor.

Jeg tenker, det må da være noen i nærområdet som vet sikkert hvem sine biler som ble tauet bort for undersøkelser.

Det er også et annet spm jeg lurer på, det er hvor og når TH gjennomførte verneplikt. Det må det også være noen som vet. Tenker jeg.
Citera
2020-07-02, 18:55
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
0.44 på videoen i linken stopper mannen ved en avfallsboks og etter en kort stund ser det ut som han retter på den ene hansken før han går videre. Kan han ha lagt fra seg eller hentet noe fra den boksen (som han oppbevarte inne i hansken)?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/qLGxwe/person-har-meldt-seg-etter-etterlysning-i-loerenskog-saken

Ja det var just något sådant jag tänkte, det är i varje fall et märkligt uppehåll/ avvikelse han gör där, tittar sig också omkring mens han står där som om han vill se om någon har sett honom.
Citera
2020-07-02, 18:55
Medlem
Citat:
Historien rimer fordi du gjetter at AE var langvarig utro?

Ja jeg tror også at AEH var langvarig utro, dette er jo noe også politiet har hengt seg opp i, men så kan man spørre seg selv hvorfor skulle TH hevne seg etter 30 år.

Det rimer fordi det nok er sant at det TH selv har sagt at han fikk panikk, og sørget for at huset ble overført på han igjen. Det kan virke smålig, men menn med separasjonsangst blir kjipe når de havner i en sånn situasjon.

Dette er ikke noe forsvar for TH, men det er lett og skjønne at en mann som mistet mor som barn lider av separasjonsangst, og blir hevngjerrig.

Men at han 30 år seinere skulle ta livet av henne for dette rimer ikke.
Citera
2020-07-02, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karamellis
Nei. Men ja, nettopp derfor.

Fordi to oppegående vitner så bort fra det.

Ingen av de tok EN telefon til Politiet.

- Men de husker hendelsen med nærmest fotografisk hukommelse nesten to år etter. Begge vil stille på TV i/ved eget hjem, men fullt navn. Også er det politiet de frykter?

Tror vanlige folk ville varslet. Så enkelt.

Ja. Enig med deg. Vanlige folk ville ha varslet.

Enda mer sært blir det når de husker hendelsen så godt den dag i dag.
Citera
2020-07-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tja. Hvem vet. Det hadde iallfall vært interessant å vite om det var BB som fikk ripet lakken på bilen sin.

Det kan jo hende, at om BB lyver om ikke å ha skrevet ektepakten, at BB har skrevet stygge ektepakter for andre slemme menn, og at det er noen andre som har hevnet seg på han?

Jeg tenker, det må da være noen i nærområdet som vet sikkert hvem sine biler som ble tauet bort for undersøkelser.

Det er også et annet spm jeg lurer på, det er hvor og når TH gjennomførte verneplikt. Det må det også være noen som vet. Tenker jeg.

Du stiller gode spørsmål, vi vet veldig lite om BB, og hvilken personlighet han har. Personlig ser jeg faktisk ikke vekk fra at BB lyver. For å få svar på dette på man kjenne BB sin personlighet. Kan skje media burde presset han mer.
Ikke alle advokater er så hederlige, det finnes mye avskum blant de også.Ektepakten ble skrevet i i 1993, og advokaten kan ha forsvart det med at AEH var utro. Litt sånn gutteklubben grei.
Citera
2020-07-02, 19:14
Medlem
Citat:

Er det naturlig å ripe «vær stille» inn i et panser på en bil, dersom man ønsker at vedkommende skal være stille? Man må jo skjønne at dette virker mot sin hensikt all den tid dette skaper mye blest. Høres ut som noen som kødder, evt. enda en villedningsmanøver.
Citera
2020-07-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Vel, terskelen av redsel for å dumme seg ut er også svært høy hos mange, har du vurdert det også?

Det er forholdsvis veldig lett å ringe inn om vinglete kjøring pga rattfyll, men man kan også tenke at noen bare holder på med SMS og kjører fornuftig igjen.

Eller at noen skriker fordi de holder på å drukne, men kanskje de bare leker?

Du ser to biler krasje i speilet, men også at andre biler er rett ved. Stopper du da, eller kjører du bare videre i god viten om at noen trår til?

Det er så lett å spekulere og å konkludere, men sannheten er at alle har forskjellige reaksjoner til forskjellige tider, og mens noen ringer til politiet bare fordi de mener å ha hørt noen lyder ute på gårdsplassen vil andre ikke ringe selv om de virkelig undrer seg over noe veldig uvanlig de har sett.

Det er veldig lett å "lure seg selv" til å tenke at det helt sikkert har en helt naturlig forklaring.

I dette tilfellet kanskje vitnene selv føler seg dumme, og pines i seg selv, nå i ettertid, nettopp fordi de ikke tok den der telefonen der og da, selv om reaksjonen akkurat den dagen var helt naturlig.

Har du noen gang vurdert det..??
Jeg har sett folk gå på t-bane skinnene på Nationaltheatret stasjon uten at noen reagerte. Jeg har også sett en mann ligge midt i en trafikkert veibane i Oslo, bussjåføren kjørte bare en sving utenom ham. Du vil bli overrasket over hvor høy terskel det er for noen å ta tak, ringe vakt/ politi eller bare hjelpe. Begge gangene var det bare jeg som reagerte. Så nei, det er ikke mistenkelig at de ikke ringte.
Senast redigerad av Gubbanoa 2020-07-02 kl. 19:18.
Citera
2020-07-02, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Ja jeg tror også at AEH var langvarig utro, dette er jo noe også politiet har hengt seg opp i, men så kan man spørre seg selv hvorfor skulle TH hevne seg etter 30 år.

Det rimer fordi det nok er sant at det TH selv har sagt at han fikk panikk, og sørget for at huset ble overført på han igjen. Det kan virke smålig, men menn med separasjonsangst blir kjipe når de havner i en sånn situasjon.

Dette er ikke noe forsvar for TH, men det er lett og skjønne at en mann som mistet mor som barn lider av separasjonsangst, og blir hevngjerrig.

Men at han 30 år seinere skulle ta livet av henne for dette rimer ikke.

Du mener at han har overført huset til seg, sånn at AE ikke skulle kunne kaste han ut, og heller ikke ha noe sted å flykte til? Tjo. TH hadde vel 60 millioner på bok på dette tidspunktet, så panikk for å bli kastet ut vet jeg ikke, men kanskje mer rimelig hvis det var for å låse fast AE.
Det står jo i media at TH har sagt at det var i forbindelse med en konflikt i ekteskapet at denne panikken oppsto. Da er det rart å etterpå si at de aldri hadde diskutert skilsmisse.
Føler at det er flere ting som ikke kommer fram. Hvorfor godtok AE dette?
Og samme dag som Sloraveien 4a ble overført til han, så ble eiendommen ved siden av, 4b overført til henne, og samme med eiendommen ved siden av hytten. Og så har vi barndomshjemmet da. Er det TH som har overtalt henne til å selge, sånn at hun ikke skulle ha noe sted å trekke seg tilbake til?
Jeg tror at grunnen til at TH drap henne, var fordi at hun ikke skulle kunne komme seg unna han. Hun hadde fått alderspensjon nå, og TH kunne ikke holde henne fast lengre med sine penger.
De fleste ekteskapsdrap skjer jo nettopp ved skilsmisse.
Citera
2020-07-02, 19:18
Bannlyst
Citat:

Ja, skulle vært interessant å vite om hans biler ble ripet opp. Media har ikke tatt et eneste bilde fra rundt eiendommen, så vi har ingenting å gå på for å bekrefte/avkrefte. Ikke noe fugleboks eller postkasse eller noe som man kan finne gjenn på google maps. Media følger jo med her også, og vet at man snart kommer frem til det ene og det andre, bl.a Uteng-brødrene ble relativt kjapt funnet ut av, at det var der de hadde arrestert en person.
Naboene vet nok sikkert.
Citera
2020-07-02, 19:35
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Så konklusjonen er at en stirrende kontaktsøkende alvorlig eldre kvinne som helt tydelig søker sterk og kraftig kontakt med fotgjengere på fortauet i fra baksetet av en bil med maskerte menn bare er helt å se totalt bort i fra.

Fint!

Disse vitnene påstår at det er det de har sett, men vi har ikke noen dekning for å vite at
observasjonene deres stemmer. De er såpass sensasjonelle at dersom det var hold i dem, ville
politiet benyttet seg av dem. Det later det til at de ikke har gjort.

Jeg mener det ikke er usannsynlig at vi står overfor følgende fenomen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Citera
2020-07-02, 19:36
Bannlyst
Citat:

Når det gjeder verneplikt, så har han ikke avtjent verneplikt. Han har fått fritak på medisinsk grunnlag gjennom legeerklæring.
Senast redigerad av Orderud. 2020-07-02 kl. 19:39.
Citera
2020-07-02, 19:42
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Når det gjeder verneplikt, så har han ikke avtjent verneplikt.

Hm, og det var, hvis opplysningen stemmer, i en tid da det var svært vanskelig å slippe militæret. Han har jo vært idrettsmann så da kan man lure på hvordan han slapp unna. Psyken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in