Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2020-07-02, 17:53
Medlem
U-235s avatar
Nu pratar jag inte 5000kr Seikos utan riktiga lyxklockor.

Personligen badar jag med alla mina. Har man betalat 50k + för schweizisk dykare som ska klara 200m så ska den användas. Så resonerar jag.

Men jag misstänker att många plockar av sig klockan innan det är dags för ett dopp, eller skitigt jobb, eller dusch eller whatever.

Så.. ransaka er själva och var ärliga. Hur gör ni?
Senast redigerad av U-235 2020-07-02 kl. 17:57. Anledning: Rättade några stavfel
Citera
2020-07-02, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-235

Personligen badar jag med alla mina. Har man betalat 50k + för schweizisk dykare som ska klara 200m så ska den användas. Så resonerar jag.

Men jag misstänker att många plockar av sig klockan innan det är dags för ett dopp, eller skitigt jobb, eller duach eller whatever.

Pallar en smart-klocka vatten?
Citera
2020-07-02, 17:58
Medlem
Självklart måste en klocka tåla att badas med... orka hålla på och ta av den när man simmar, duschar eller diskar... nä. Investera i en vettig klocka eller var utan.
Citera
2020-07-02, 17:59
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Det beror säkert på, jag äger ingen smart watch. Men jag gissar att de flesta lite bättre ”smarta klockor” klarar det. Kanske inga 6000m men kanske 5 atmosfärer?
Citera
2020-07-02, 18:02
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort

Min gör det
Citera
2020-07-02, 18:04
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:

Men jag misstänker att många plockar av sig klockan innan det är dags för ett dopp, eller skitigt jobb, eller dusch eller whatever.

Du vill bara ha svar från såna med klockor >50000:-
Citera
2020-07-02, 18:11
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mecanicus
Du vill bara ha svar från såna med klockor >50000:-
Ja.

Trodde det framkom av trådstarten?

Andra är såklart välkomna att ge input också. Även om det blir lite utanför frågeställningen.
Senast redigerad av U-235 2020-07-02 kl. 18:13.
Citera
2020-07-02, 18:11
Medlem
Facades avatar
Rolex Submariner 116610LV "Hulk".
Badar, duschar, bastar gymmar osv. Allt förutom att meka bil vilket jag gör varje dag.
Dumt att förstöra den när man står med svetsen, vinkelharry eller liknande. Justera förgasare osv så tar jag ej av den.
Citera
2020-07-02, 18:15
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Rolex Submariner 116610LV "Hulk".
Badar, duschar, bastar gymmar osv. Allt förutom att meka bil vilket jag gör varje dag.
Dumt att förstöra den när man står med svetsen, vinkelharry eller liknande. Justera förgasare osv så tar jag ej av den.
Det kan jag köpa.

Om jag tvingats göra extremt skitiga och oljiga jobb - då har jag också plockat av mig, inte för jag är rädd för klockan primärt utan armbandet.

Men ditt skäl är klart godkänt i min bok.
Citera
2020-07-02, 18:15
Medlem
SittFints avatar
Är ingen klocknörd, men jag förstår hur du resonerar. En del undrar varför jag går ut i terräng med skor för 7000kr, men det är ju samma sak där. Jag har inte lagt 7000kr på ett par skor för att gå omkring och vara orolig. Så hade jag haft en klocka för 50k hade jag badat med den.
Citera
2020-07-02, 18:16
Medlem
Facades avatar
Citat:
Det kan jag köpa.

Har gjort extremt skitiga och oljiga jobb. Då har jag också plockat av mig.

Inte för jag är rädd för klockan primärt utan armbandet.

Men ditt skäl är klart godkänt i min bok.

Kör extremt mycket grovmek i garaget så det finns ingen vits i att ha den på och "förstöra" den i onödan.
Citera
2020-07-02, 18:19
Medlem
U-235s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SittFint
Är ingen klocknörd, men jag förstår hur du resonerar. En del undrar varför jag går ut i terräng med skor för 7000kr, men det är ju samma sak där. Jag har inte lagt 7000kr på ett par skor för att gå omkring och vara orolig. Så hade jag haft en klocka för 50k hade jag badat med den.
Helvete.

Finns det skor för 7k?

Aja, man lär sig något nytt varje dag.

Nu ska jag åka och bada. Givetvis med klockan på. 🙂
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem