Citat:
Ursprungligen postat av
bagarn29
Han har väl insett att han platsar i ett mittenlag i Serie A. Bättre komma "hemma" och bli hyllad i ett lag som är sämre än det han lämnar.
Hade han lagt av efter Man U. hade jag kommit ihåg honom som en av Sveriges fem största spelare. Nu verkar han bara vara uppmärksamhetströstande mytoman. Livligt påhejad av Aftonblaskan.
Jag slöglodde lite på deras match igår och jag tycker han var helt ok, speciellt med tanke på att han precis kommit tillbaka från en skada. Att han som 39 åring ändå är tillräckligt bra för Serie A är imponerande, för det är han fortfarande.
För ett allsvenskt lag skulle han såklart vara en otrolig tillgång, om nu inte t ex platsunderlag ställer till det.
Sedan vet jag inte om han hade passat in i Bajens spelsätt, jag kan inte direkt se Zlatan jobba speciellt hårt i press och återerövringsspelet. Det är ingen Djurdjic.
Edit: Och jag tror inte man kommer ifrån att plasten är jobbigare för äldre spelare, kolla på Rosenberg, som på många sätt var en fantastisk fotbollsspelare, men på plast var det ju fysiskt jobbigt med lång återhämtning. Tele2s hårdplast skulle nog slita en del på Zlatan också.