2020-07-02, 15:13
Medlem
bagarn29s avatar
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/1nm0Ml/aik-profilernas-kritik-mot-spelsattet

Han exemplifierar med derbyt mot Hammarby, som AIK vann med 2–0.

– Vi såg Per Karlsson i derbyt följa med Tankovic hela vägen upp. Där hade man lätt kunna säga till en mittfältare att ta över, säger Nils-Eric Johansson.
Citera
2020-07-02, 16:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/MRzvqm/uppgifter-zlatan-lamnar-milan-overvager-hammarby

Hoppsan sa!

Vad säger ni om detta? Denna fråga riktar jag främst mot bajarna i tråden men också malmöiterna.
Citera
2020-07-02, 16:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/MRzvqm/uppgifter-zlatan-lamnar-milan-overvager-hammarby

Hoppsan sa!

Vad säger ni om detta? Denna fråga riktar jag främst mot bajarna i tråden men också malmöiterna.
Ingen nyhet direkt, kom tillbaka när det är klart.

Men kul att Aftonbladet letar klick så här mitt i sommaren

Edit; tror inte ens bagarn29 blir särskilt uppjagad längre...
Senast redigerad av gato12 2020-07-02 kl. 16:36.
Citera
2020-07-02, 16:31
Medlem
Det skall bli intressant att se vem som får ta högerbacken nu, det känns lite hugget som stucket, jag gillar Holm som fan, ett jävla go i honom, och hans älgrusningar likt den mot Bajen(och HIF etc under försäsongen)är underbara, dessutom är han bra på huvudet vilket inte skadar vid fasta situationer, samtidigt har Jallow sett ganska intressant ut när han spelat.

Poya tycker uppenbarligen Jallow är lite jämnare vilket kanske talar för Jallow idag.

Citat:
[...]

Vem ska lägga vantarna på högerbacksplatsen nu? Poya Asbaghi, tränare i IFK Göteborg, medger att det står mellan Emil Holm, 20, och Alexander Jallow, 22. Av dem får Blåvitt-coachen ut olika saker.

- Holm är en spelare som är otroligt dynamisk och stark. En bra dag är han en otroligt sevärd fotbollsspelare. Jag tycker att matchen mot Hammarby sammanfattar honom ganska bra, där han i första halvlek blandar väldigt, väldigt mycket och har en hel del jobbiga bolltapp där vi behövde vila med bollen som mest. Men sedan räcker det med en fantastisk aktion på högerkanten i andra halvlek för att avgöra matchen åt oss. Han rycker sig loss på högerkanten och skapar straffen. Han behöver såklart hitta en jämnhet i sitt spel, men det är ingen tvekan om vad höjden har att erbjuda. Det finns en otrolig kraft i fotbollsspelaren Emil Holm, säger Asbaghi till Fotbollskanalen.

Om Jallow säger Asbaghi:

- Alexander Jallow är väl lite jämnare. Han har haft en försäsong som kanske varit lite hämmad av skador, men också nu börjat hitta mer kontinuitet i träning och han hoppade in senast mot Sirius och gjorde en fantastisk framspelning till Farneruds 2-2. Det är förhoppningsvis två spelare som kan få mer och mer kontinuitet

[...]

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/toko-borta---talangerna-slass-om-hogerbacksplatsen-en-bra-dag-ar-han-sevard/
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-02 kl. 16:36.
Citera
2020-07-02, 16:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Ingen nyhet direkt, kom tillbaka när det är klart.

Men kul att Aftonbladet letar klick så här mitt i sommaren

Han har väl insett att han platsar i ett mittenlag i Serie A. Bättre komma "hemma" och bli hyllad i ett lag som är sämre än det han lämnar.

Hade han lagt av efter Man U. hade jag kommit ihåg honom som en av Sveriges fem största spelare. Nu verkar han bara vara uppmärksamhetströstande mytoman. Livligt påhejad av Aftonblaskan.

Hans kontrakt är t.o.m 31/8. Han skulle kunna spela i Hby fr.o.m omg. 19 10/9.
Senast redigerad av bagarn29 2020-07-02 kl. 17:36.
Citera
2020-07-02, 16:41
Medlem
gato12s avatar
Men han skulle ju onekligen vara bättre på topp än Paulinho (fan köpte vi honom för?) eller Aron Johansson.

Hoppas han ställer ett ultimatum om att vi byter ut balkongmattan mot hybridgräs annars kan dom glömma hans tjänster.
Skulle säkert sätta lite sprutt på processen...
Senast redigerad av gato12 2020-07-02 kl. 16:43.
Citera
2020-07-02, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Han har väl insett att han platsar i ett mittenlag i Serie A. Bättre komma "hemma" och bli hyllad i ett lag som är sämre än det han lämnar.

Hade han lagt av efter Man U. hade jag kommit ihåg honom som en av Sveriges fem största spelare. Nu verkar han bara vara uppmärksamhetströstande mytoman. Livligt påhejad av Aftonblaskan.

Jag slöglodde lite på deras match igår och jag tycker han var helt ok, speciellt med tanke på att han precis kommit tillbaka från en skada. Att han som 39 åring ändå är tillräckligt bra för Serie A är imponerande, för det är han fortfarande.

För ett allsvenskt lag skulle han såklart vara en otrolig tillgång, om nu inte t ex platsunderlag ställer till det.

Sedan vet jag inte om han hade passat in i Bajens spelsätt, jag kan inte direkt se Zlatan jobba speciellt hårt i press och återerövringsspelet. Det är ingen Djurdjic.

Edit: Och jag tror inte man kommer ifrån att plasten är jobbigare för äldre spelare, kolla på Rosenberg, som på många sätt var en fantastisk fotbollsspelare, men på plast var det ju fysiskt jobbigt med lång återhämtning. Tele2s hårdplast skulle nog slita en del på Zlatan också.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-02 kl. 16:53.
Citera
2020-07-02, 16:47
Avslutad
Citat:
Men han skulle ju onekligen vara bättre på topp än Paulinho (fan köpte vi honom för?) eller Aron Johansson.

Hoppas han ställer ett ultimatum om att vi byter ut balkongmattan mot hybridgräs annars kan dom glömma hans tjänster.

Konstigt att inte Paulinho är en succé med tanke på att Billborn betonade att han visste hur han skulle användas och att Häcken gjort fel i alla år!
Citera
2020-07-02, 16:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Det ultimatumet får han då ge till AEG, för varken ni eller vi har någon som helst chans att få till det annars.
Citera
2020-07-02, 16:49
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Konstigt att inte Paulinho är en succé med tanke på att Billborn betonade att han visste hur han skulle användas och att Häcken gjort fel i alla år!
Mjo, han gör sig ju verkligen bäst som en ensam toppforward...
Citera
2020-07-02, 16:50
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det ultimatumet får han då ge till AEG, för varken ni eller vi har någon som helst chans att få till det annars.
Du har såklart rätt.

Men hans ord väger förmodligen liiite tyngre än exempelvis Kindlunds...

DIF skulle väl förmodligen vara med på förslaget?
Citera
2020-07-02, 16:53
Avslutad
Citat:
Mjo, han gör sig ju verkligen bäst som en ensam toppforward...

Jag vet inte om det är hans starka targetspel eller hans vindsnabbhet i djupled utan boll som är Billborns största anledning till att ha honom där? Det kan ju även vara hans säkra positionsspel där han ligger helt rätt hela tiden? 😁
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in