2020-06-21, 00:15
Medlem
Messials avatar
Gillar kroatiska och serbiska kvinnor omskuren penis eller "råkar" de bara få i sig den likt etniska svenska kvinnor på väg hem ifrån krogen? Våld mot kvinnor är vanligt förekommande bland muslimska män.
Jag kör inte bil, jämfört med Bosnien och Hercegovina så har Sverige en ganska bra kollektivtrafik. Jag skulle inte tro att man gillar turbofolk i Kroatien, de påminner om Serbien.

De är inte rövslickning att vara assimilerad i Sverige, du borde inte klaga på assimilering, i ditt hemland så är de splittrat och segregerat och bosniaker, kroater och serber lever i sina delar utav landet. Som om den bosniska kulturen är någonting att se upp till, allt är kopierat ifrån turkarna och de som kallas för bosnisk kultur idag fanns inte i Bosnien och Hercegovina för 600 år sedan. De som kallas för bosnisk mat idag är i själva verket kopierat ifrån exempelvis Ungern och Turkiet, bosniaker kallar gulasch för bosnisk mat. De som heter bosnisk mat idag fanns inte i Bosnien och Hercegovina för 600 år sedan.
De som kallas för svensk kultur har funnits i 1 000 år mer eller mindre och den svenska kulturen är inte kopia utav turkisk kultur. Prata inte om rövslickning, när turkarna kom så bytte bosniaker både kultur och identitet och man fick en kollektiv psykos. Jag kan förstå om någon känner för och leva lyxigt, men att en hel folkgrupp blir muslimer? Dåtidens bosniaker måste ha fått elavbrott i huvudet och en psykos, bara konstiga och psykiskt sjuka människor blir muslimer. Man blir dum i huvudet om man läser Koranen och haditherna, ordet "döda" nämns tillsammans med "kriga" över 32 000 gånger i Koranen.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
Haha huggabugga ja vad fattige och tandlöse Jovan elr Gojko tycker är jävligt viktigt vlakiska träl ättlingar blir självklart avundsjuka avundsjukan lyser rakt igenom ögonen och syns från ett flygplan fy fan. Det är väl viktigare vad Ivana och Natasha gillar och dom kissar lite lätt på sig när de ser en välklädd snubbe i snygg bil ojoj du skulle bara veta grabben Speciellt om man har sånt här turk turbofolk i högtalarna de älskar sånt skit.
Miljontals visningar på kort tid mestadels brudar från Serbien och Kroatien som kommenterar och suktar efter fin och ren omskuren porrkuk
https://www.youtube.com/watch?v=6Y9HfWhltkU
https://www.youtube.com/watch?v=3F04f64yV2w
https://www.youtube.com/watch?v=ezHjupjSaoo

Låt pappa Sunrise förklara detta för dig annars kommer du runka bort dina bästa år, fina pumor är tokiga i lite bling, bling oavsett vad de säger. Det är inte jag som har kommit på reglerna så har det alltid varit oavsett om det är Sverige elr Balkan det handlar om. Speciellt i städer som Banja Luka, Belgrad osv är tjejerna på det viset. Egentligen är jag inte sådan men för brudarna blev man sån och när jag var i förbifarten i tex Banja Luka ville jag ju bara knulla. Tjejerna i Kroatien är ännu tokigare när det kommer till sådan turk turbofolk medans grabbarna fastnat i ngt sorts 90 tals rock video av Nirvana, Metallica med långt hår och många ser ut som långhåriga knarkare med söndertvättade Metallica t shirts.
Serbiska kypare behandlar en som en kung faktiskt om man lämnar de 20-30 kr i dricks så kommer de springa runt omkring ditt bord som dårar hela kvällen. Men kör du i din kia tjockis och klaga att allt är somaliernas fel för att det enda som du har att krama i sängen är vovven. Ja du som uber rövslickare och assimilerad har verkligen lyckats i livet, medans sådana som jag trivs som fisk i vattnet både i Sverige och på Balkan
Senast redigerad av Messial 2020-06-21 kl. 00:21.
Citera
2020-06-21, 00:42
Medlem
Messials avatar
Ledsen över att förstöra Sunrise01 glädje, men dessa länkar visar att serber i Republika Srpska ser bosniska muslimer som andraklassens medborgare och ovälkomna människor i Republika Srpska.

https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronika/novi-incident-zbog-zastave-s-ljiljanima-u-prijedoru-napadnuti-svatovi/150727105

Så, i länken, tycker serber i Republika Srpska om den bosniakiska flaggan i Republika Srpska. I Prijedor är majoriteten serber och de bosniska muslimerna får finna sig i att de är en minoritet och att de inte kan hålla på som de vill i den staden. I Sarajevo kan man bli mördad om man som serb har en serbisk flagga, men muslimer rent generellt och att anpassa sig där man är går inte ihop rent allmänt.

I samma stad blev en bosniak nerknuffad ifrån en hög pall i ett bageri utav en serb, de visar vad serberna tycker om bosniakerna och även moskén och moskéer i andra städer i Republika Srpska har vandaliserats. Byggnader där man har hatpredikan mot kristna och judar i Bosnien och Hercegovina och där man sysslar med pedofildyrkan har ingen plats i Europa överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=9_-K9sp-fgM

Den killen i filmklippet visar vad serber i Republika Srpska tycker om bosniaker, de vore intressant om han hade frågat bosniaken i filmklippet "kako se zoves" (vad heter du?) och då hade kanske bosniaken sagt "Azrin". Då hade serben sagt "jag frågade vad du heter, inte vilken mor du tillhör".
Senast redigerad av Messial 2020-06-21 kl. 00:44.
Citera
2020-06-23, 10:20
Medlem
Messials avatar
Jag tycker att de vore underbart om de kroatiska och serbiska ungdomarna som tar studenten i Bosnien och Hercegovina sveper in sig i den kroatiska respektive serbiska flaggan och helst inför ögonen på bosniaker som sliter sitt hår utav ilska och skriker "om ni skall bo här så skall ni älska Bosnien och Hercegovina och se de som ert enda land".

Jag kommer ihåg den tiden då jag som född i Jugoslavien tog studenten, då sveptes inte studenter in i utländska flaggor utan man stod där i fina kavajbyxor och kavaj och skjorta och slips. De land jag föddes i hade ingen del i mitt skolliv och jag hade inte någonting att tacka de land jag föddes i för. Bosniaker pratar om hur krångligt de är med kroater och serber därnere medans de själva tar med en bosnisk flagga på skolgården i ett annat land och sedan har mage att gnälla på Sverigedemokraterna som är för assimilering utav de skälet att dagens situation gör Sverige till ett Bosnien och Hercegovina till ett splittrat land där exempelvis bosniaker skiter i Sverige på alla sätt och bara bor i de här landet och de enda de gillar med Sverige är bankkonton och sedlar i form utav pengar. Integrerad verkar tydligen innebära att man arbetar, men de räcker inte för och vara integrerad om man skiter i Sverige som land och lever som i Bosnien och Hercegovina ungefär som somalierna i exempelvis Rinkeby. De ringer inte myndigheter i dessa coronatider utan den lokala somaliska imamen.

Man kan säga att kroater och serber därnere är som bosniaker i Sverige, de som arbetar är "integrerade" och de lever i Bosnien och Hercegovina som i Kroatien respektive Serbien och respekterar landets lagar (att säga Noz Zica Srebrenica och j*bem nanu svakom muslimanu är inte förbjudet därnere eftersom de inte finns någon lag som förbjuder sådana uttal).

Jag tycker att de är kul att bosniakerna drabbas utav sitt beteende i Sverige på hemmaplan, varför skall kroater och serber rövslicka? Och dessutom rövslicka de politiska Sarajevo som är fyllt med muhammedaner som stinker på grund utav alla muslimska män med klänning och huvudbonad?
Senast redigerad av Messial 2020-06-23 kl. 10:23.
Citera
2020-06-26, 10:58
Medlem
Messials avatar
https://www.businessinsider.com/these-were-the-worlds-15-weakest-militaries-in-2018-2018-12?r=US&IR=T#bosnia-and-herzegovina-overall-rank-124-3

Bosnien och Hercegovina tillhörde de femton svagaste länderna militärt år 2018, landet låg på plats 124 och Madagaskar har en bättre militär än Bosnien och Hercegovina.

Bosniakerna brukar därnere och i utlandet ofta säga att de hade blivit krig därnere om Republika Srpska hade förklarat sig som självständigt land, men vem hade krigat i Republika Srpska? NATO? En militär invention kräver ett godkännande i FN och Ryssland har VETO rätt. Den bosniska armén är så svag att ett gäng jägare hade kunnat skrämma upp den armén, vad jag vet så har troligtvis landet inte köpt in ny utrustning och nya vapen och liknande sedan kriget och de mesta som landet har är de som MENA länder skänkte.

Egentligen är de riskfritt för Republika Srpska att försöka bryta sig ur Bosnien och Hercegovina, kroater och serber i den bosniska armén hade inte deltagit i bombningar i Republika Srpska och de hade räckt med barrikader och om man tänker efter så står de internationella samfundet bakom Milorad Dodik i och med att han kan göra och säga vad han vill utan konsekvenser och man vet också att om man skrotade Daytonavtalet så hade de inneburit ett land där muslimer är i majoritet och där muslimer styr och man vill nog inte ha ett sådant land.
Citera
2020-06-26, 15:21
Medlem
Messials avatar
Intervention och inte invention skall de stå i inlägget ovan, kanske hade Sunrise01 åkt ner till Republika Srpska och riskerat sitt liv, man är ingen riktig nationalist eller patriot om man bor i Sverige och skriker "Zivjela BiH" och åker ner en gång om året. Bosniaker som bor därnere bor åtminstone därnere, medans de stora nationalisterna och patrioterna sitter i Sverige och säger hur mycket de älskar Bosnien och Hercegovina men de vill själva inte bo i sitt hemland och känna på verkligheten om hur de är att leva på cirka 2 000 kr efter skatt i lön.

I Sverige bygger man vanliga hus och villor eftersom etniska svenskar inte har ett hävdelsebehov som människor ifrån forna Jugoslavien. Etniska svenskar går oftast inte runt i de dyraste kläderna bara för att visa upp sig eller kör en dyr BMW eller Mercedes och har bakåtslickat hår med vax och solglasögon. De s k pampiga husen därnere ägs jämfört med husen i Sverige inte utav lokalbefolkningen, de ägs utav bosniaker men även kroater och serber som har de sydeuropeiska hävdelsebehovet och som spenderar max en månad i huset därnere om året och mest bygger huset för att de skall synas när någon åker förbi. Dessa människor hör i själva verket inte hemma i något land, därnere är de om de bor i Sverige "svedani" (svenskar) och människor som älskar sitt hemland på avstånd och visar hur "mäktiga" de är på sommaren även inför bosniaker om de handlar om bosniaker och i Sverige kommer de alltid vara invandrare även om deras barn är födda i Sverige.
Citera
2020-06-26, 15:34
Medlem
Messials avatar
Gällande Milorad Dodik, mannen som är en nagel i ögat på alla bosniaker, han är mer framgångsrik än alla bosniaker i utlandet.

Han äger lyxvillor i Laktasi, en lyxlägenhet i Dedinje i Belgrads motsvarighet till Djursholm i Stockholm, boende i Cypern i EU och han har gett sin son Igor 15 miljoner kronor och hans son hade ett pampigt bröllop som bara valfri bosniak i utlandet kan drömma om. Alla s k hatare kan bara drömma om livet Milorad Dodik lever sett till ägande utav boende och villor och ekonomi. Milorad Dodik är kanske på dåtidens Josip Broz Titos nivå när de gäller dessa saker.
Citera
2020-06-27, 00:50
Medlem
Sunrise01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messial
Ledsen över att förstöra Sunrise01 glädje, men dessa länkar visar att serber i Republika Srpska ser bosniska muslimer som andraklassens medborgare och ovälkomna människor i Republika Srpska.

https://www.klix.ba/vijesti/crna-hronika/novi-incident-zbog-zastave-s-ljiljanima-u-prijedoru-napadnuti-svatovi/150727105

Så, i länken, tycker serber i Republika Srpska om den bosniakiska flaggan i Republika Srpska. I Prijedor är majoriteten serber och de bosniska muslimerna får finna sig i att de är en minoritet och att de inte kan hålla på som de vill i den staden. I Sarajevo kan man bli mördad om man som serb har en serbisk flagga, men muslimer rent generellt och att anpassa sig där man är går inte ihop rent allmänt.

I samma stad blev en bosniak nerknuffad ifrån en hög pall i ett bageri utav en serb, de visar vad serberna tycker om bosniakerna och även moskén och moskéer i andra städer i Republika Srpska har vandaliserats. Byggnader där man har hatpredikan mot kristna och judar i Bosnien och Hercegovina och där man sysslar med pedofildyrkan har ingen plats i Europa överhuvudtaget.

https://www.youtube.com/watch?v=9_-K9sp-fgM

Den killen i filmklippet visar vad serber i Republika Srpska tycker om bosniaker, de vore intressant om han hade frågat bosniaken i filmklippet "kako se zoves" (vad heter du?) och då hade kanske bosniaken sagt "Azrin". Då hade serben sagt "jag frågade vad du heter, inte vilken mor du tillhör".

Hehe cetniker från att kräva och kriga för storserbien på 90 talet nöjer sig idag att trakassera enskilda individer, elr barnsligt och patetiskt krossa fönstren på någon lokal moske på natten ja vad ska man säga vissa har kört ner sig ordentligt. Visst det är nog skillnad från att som bosniak åka och festa lite o i Rs entiteten och att bo där och ha med lokala myndigheterna att göra. Modigt av Azrin att åka runt med liljani bland serber oavsett Ortodoxa skulle aldrig komma på tanken att åka med serbiska flaggor i Tuzla tex de vet sin plats liksom och oftast är de stora bosniska patrioter de dyrkar Alija och går på fredagsbönen i mosken som den här unga grabben.
https://bs-ba.facebook.com/dacho.pitt

I övrigt klarar inte bosnienserberna i RS sin vardag utan bosniska id handlingar med stor bosnisk stats flagga som de måste ha i plånboken

Citat:
Ursprungligen postat av Messial
https://www.businessinsider.com/these-were-the-worlds-15-weakest-militaries-in-2018-2018-12?r=US&IR=T#bosnia-and-herzegovina-overall-rank-124-3

Bosnien och Hercegovina tillhörde de femton svagaste länderna militärt år 2018, landet låg på plats 124 och Madagaskar har en bättre militär än Bosnien och Hercegovina.

Bosniakerna brukar därnere och i utlandet ofta säga att de hade blivit krig därnere om Republika Srpska hade förklarat sig som självständigt land, men vem hade krigat i Republika Srpska? NATO? En militär invention kräver ett godkännande i FN och Ryssland har VETO rätt. Den bosniska armén är så svag att ett gäng jägare hade kunnat skrämma upp den armén, vad jag vet så har troligtvis landet inte köpt in ny utrustning och nya vapen och liknande sedan kriget och de mesta som landet har är de som MENA länder skänkte.

Egentligen är de riskfritt för Republika Srpska att försöka bryta sig ur Bosnien och Hercegovina, kroater och serber i den bosniska armén hade inte deltagit i bombningar i Republika Srpska och de hade räckt med barrikader och om man tänker efter så står de internationella samfundet bakom Milorad Dodik i och med att han kan göra och säga vad han vill utan konsekvenser och man vet också att om man skrotade Daytonavtalet så hade de inneburit ett land där muslimer är i majoritet och där muslimer styr och man vill nog inte ha ett sådant land.

Så vad väntar RS serberna på då? Ngt är dom helt uppenbart skraja för I 25 år har man ordbajsat att RS kommer bryta sig loss närsomhelst, fetton som Dodik som aldrig vågar göra ngt konkret utan bara skälla för att han är rädd om sitt feta röv. Säg vad man vill om Alija men han var redo att dö elr sitta i fängelset för sin sak när han ville bryta loss Bosnien. Bonsienserberna har inga sådana modiga politiker man har gamla Dodik som skiter ner sig varannan vecka och backar.
Ger inte mycket för sådana löjliga listor helt ärligt se bara hur JNA rankades som ett av Europas starkaste under 80 talet för att sen inte klara av nånting under 90 talet förutom att begå massa krigsbrott mot civila. Det är olika folks kampvilja som ofta avgör krig tex skulle serberna aldrig klara av att vara belägrade och käka gräs i princip i 4-5 års tid som bosniakerna i Sarajevo, Bihac, Mostar, Gorazde osv gjorde utan att ge upp, serberna har inte den mentaliteten det skulle bli som i Krajina och västra Bosnien 1995 de skulle fly till Serbien efter 2 veckor i militärt underläge.
Faktum kvarstår att bosniakerna idag är mycket starkare militärt än 1992 medans serberna är mycket svagare speciellt då Bosnienserberna. Om det blev storkrig 1992 när bosniakerna inte hade några vapen alls då kan du tänka dig hur det skulle bli idag om RS försökte bryta sig loss. I distriktet Brcko som delar RS är bosniakerna idag i majoritet och där skulle det nog inte kunna funka utan krig som skulle dra in resten av landet precis som under 90 talet. RS entiteten har helt enkelt ett för åldrande och utdöende befolkning för att försöka sig på ngt seriöst utbrytning. I kriget mellan 1992-95 i Bosnien förlorade serberna över 23 000 unga soldater utan att få sitt storserbien

https://www.narodnaskupstinars.net/?q=la/vijesti/predsjednik-%C4%8Dubrilovi%C4%87-vojska-odbranila-narod-i-sa%C4%8Duvala-republiku-srpsku

Och idag är serberna som sagt kraftigt försvagade i Serbien är värnplikten avskaffad för länge sedan och typ 99% av serber under 40 år har inte kunskap att hantera krigsvapen ...

Med andra ord bosniakerna behöver bara bida sin tid för att sedan ge dödsstöten till åldrande folkmordsentiteten RS på ett elr annat sätt. Jag personligen hoppas att det blir någorlunda fredligt och att RS faller ihop av sig självt pga ekonomin tex..
Senast redigerad av Sunrise01 2020-06-27 kl. 01:20.
Citera
2020-06-27, 01:07
Medlem
Sunrise01s avatar
En sak till de flesta i Bosnien lever nog ett bättre liv än vad du verkar göra, jag håller med pengar är inte allt här i livet man ska ha tillräckligt dock. När kommer du så här sitta dricka käka gott och vara glad med dina grannar som man gör i Bosnien för små pengar tex
https://www.youtube.com/watch?v=pv4YrkOIwkU

Aldrig du umgås förmodligen på riktigt och vänskapligt bara med vovven förmodligen och snacka skit om muslimer på internet elr på ngn parkbänk det är ditt liv
Citera
2020-06-27, 17:38
Medlem
Messials avatar
Jag har för min omgivning berättat att jag inte gillar muslimer och jag går en bit ifrån när jag ser en kvinna med slöja oavsett om kvinnan kommer ifrån Bosnien och Hercegovina eller MENA och jag är öppen med att jag upplever de som att åtminstone en hel del muslimer ifrån MENA luktar skit antingen för att de om de är män likt kvinnor gör allt för och vara icke attraktiva och motbjudande eller så luktar man efter en hel dag i pizzerian. Somaliska kvinnor går ut på stan i samma kläder som de lagar mat i utan fläkt.
När man är i Sarajevo kan man nog känna en illaluktande doft här och där.

Du skall se att många etniska svenskar ogillar muslimer, exempelvis i kollektivtrafiken eller på stan, de kan jämföras med USA där ljushyade i vissa fall ogillar mörkhyade och även med blicken visar de i de vardagliga livet.
Jämfört med judarna under andra världskriget så har ni muslimer själva skapat er ett dåligt rykte, även ni som kanske inte är religiösa men som backar upp Islam och pratar om att man "måste vara en god människa" om man är muslim.
En sund nationalist är inte emot judar, visst finns de mäktiga judar men i Sverige har vi inga problem med judar, däremot har vi ett stort problem med muslimer. Du och din familj kommer kanske få packa väskan igen och söka er någon annanstans igen precis som under kriget därnere.

Just att Bosnien och Hercegovina har över 50% muslimer stänger dörren för landet när de gäller ett medlemskap i EU, tror du på fullaste allvar att Albanien, Bosnien och Hercegovina och Kosovo kan bli medlemmar i EU? Se på Turkiet, de tre länderna jag nämnde kommer bli EU medlemmar när Turkiet blir EU medlemmar. Men saker kan ändras, om de kommer en ny härskare till de berörda länderna som erbjuder skattefria inkomster och löner och ett lyxliv så kommer nog exempelvis bosniakerna nappa direkt precis som när turkarna kom. Hur f*n kunde man sjunka så lågt att till och med bli muslimer bara för att leva lyxigt? Dåtidens bosniaker måste ha varit dumma i huvudet. Ingen normalbegåvad människa blir muslim. Bara kriminella och personlighetsstörda som exempelvis han IS-terroristen ifrån Göteborg.
Citat:
Ursprungligen postat av Sunrise01
En sak till de flesta i Bosnien lever nog ett bättre liv än vad du verkar göra, jag håller med pengar är inte allt här i livet man ska ha tillräckligt dock. När kommer du så här sitta dricka käka gott och vara glad med dina grannar som man gör i Bosnien för små pengar tex
https://www.youtube.com/watch?v=pv4YrkOIwkU

Aldrig du umgås förmodligen på riktigt och vänskapligt bara med vovven förmodligen och snacka skit om muslimer på internet elr på ngn parkbänk det är ditt liv
Citera
2020-06-27, 17:53
Medlem
Messials avatar
På sätt och vis gjorde serberna rätt som invaderade Bosnien och Hercegovina år 1992, hade inte serberna spänt musklerna år 1992 så hade Alija Izetbegovic varit landets president och SDA hade styrt även över kroater och serber och från att ha varit högst på tronen i Jugoslavien så hade de bosniska serberna fått lyda muslimer mitt i Europa. Serber hade idag hetat Jasar och Mehmed istället för Jovan eller Milan om serberna inte hade invaderat Bosnien och Hercegovina.

Gällande koncentrationslägren i landet, jag förstår inte hur man kan jämföra de med exempelvis Auschwitz och Jasenovac, i exempelvis Omarska var över 90% utav fångarna män i vapenförålder och män som Ahmed, Hasan och Mehmed var politiskt engagerade i SDA sedan år 1990 och därmed för en bosniakisk stat med Islam som statsreligion. Antalet kvinnor i koncentrationslägret Omarska var kanske max 50 stycken och majoriteten överlevde. I Srebrenica var majoriteten män i vapenförålder, även de som var 15-16 år gamla och flera överlevare har själva sagt att de hade vapen när de försökte fly. Antalet bebisar och kvinnor som dödades i Srebrenica var mycket minimal.
Hade serberna velat så hade de spärrat städer som Banja Luka och Prijedor och spärrat alla utgångar och sedan lockat fram alla bosniaker och kroater och avrättat dom, men serberna var inte som kroaterna under andra världskriget och lät människor som bosniakerna i denna tråd att överleva. De håller inte att kalla 3 000 mord i en stad med 50 000 bosniaker för folkmord (inte ens 10% utav den bosniakiska befolkningen), bosniaker missbrukar ordet folkmord precis som alla s k antirasister i Sverige ordet rasism.
Senast redigerad av Messial 2020-06-27 kl. 17:58.
Citera
2020-06-27, 21:45
Medlem
Ni har i århundraden varit ockuperade av den ena stormakten efter den andra,och de har härskat genom att söndra.
Via de olika religionerna har grupper ställts mot varandra, med krig som följd. Börjar inte religionen tappa
Betydelse allt mer , kanske kan d va en början till att lägga ner de eviga tårtorna på Balkan.
Citera
2020-07-02, 16:28
Medlem
Messials avatar
https://sverigesradio.se/avsnitt/1519810

Sveriges radio har gjort en P3 dokumentär om folkmordet i Srebrenica.

Efter att ha lyssnat på P3 dokumentären så kan man om man inte är muslim och uppväxt med följande, "vi bosniaker är goda och vi kan inte hata, serberna är onda och roten till allt ont", så kan man förstå att muslimerna tar på sig offerkoftan. Kriget därnere handlade inte om aggression mot bosniaker, i exempelvis Omarska så satt de även människor som inte tillhörde folkgrupperna bosniaker och kroater. De fanns till och med ukrainare.

På något sätt har bosniaker fått all väpnad konflikt i Bosnien och Hercegovina att handla om de "enda" offret, bosniakerna. Trots att Naser Oric (hjälte bland bosniaker) brände ner och förstörde serbiska byar runt Srebrenica och omskar serbiska män och våldtog serbiska kvinnor. När serber gick in i bosniakiska byar och gjorde samma sak, då är de folkmord, men när bosniaker de s k "änglarna" gjorde likadant så är de "att man försvarade sig" och om en bosniak anklagas för krigsbrott så säger bosniakerna "ja, men jag försvarade ju bara mig". Tyvärr avslöjas lite fakta om de s k "oskyldiga" männen och pojkarna som dödades i Srebrenica, många var beväpnade även när de började gå upp i skogen och de män som i närheten utav Bratunac brände ner och förstörde serbiska byar och dödade några hundra serber fanns kanske också i Srebrenica när serberna gick in i staden. Den norska dokumentären om Srebrenica avslöjade allt detta, men på grund utav exempelvis en jude som satt i krigsförbrytartribunalens domstol som kanske var emot serber på grund utav att Belgrad var den första judefria staden i Europa och på grund utav att bosniakerna fick med sig nästan hela världen så blev de kalabalik gällande dokumentären eftersom den avslöjade att bosniakerna inte var oskyldiga.

Serberna kanske startade kriget, men de förändrar inte saken att bosniaker ifrån området kring Srebrenica begick de som bosniaker kallar för folkmord därnere mot serber. Gällande Republika Srpska så kommer inte den entiteten att försvinna, serberna levde under muslimskt styre i 600 år och om de inte vore för VRS och Belgrad på den tiden så hade Alija Izetbegovic varit president över serberna i landet och SDA hade styrt över serberna. De är aldrig kul när människor dör, men en militär intervention var nödvändig, dessutom varnade Radovan Karadzic bosniakerna i oktober år 1991. Men de lyssnade inte och visste att de "grävde sin grav". Förövrigt finns de många bosniaker som bor i Srebrenica, så mycket om "folkmordet". De skulle inte förvåna mig om de finns "döda" bosniaker i Srebrenica som vittnar om vad som hände. De finns även gamla judar som "dog" under förintelsen men som vittnar om förintelsen.
I Bosnien och Hercegovina röstar dessutom avlidna människor på exempelvis SDA. Kanske även någon som dog i Srebrenica? "Za SDA i u nebo kad udem" (SDA även när jag dör och kommer till himmelriket)? Även om muslimer hamnar i helvetet eftersom de är hedningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in