Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-01, 22:51
Medlem
Expressen har kompletterat med detta:

https://www.expressen.se/nyheter/tre-personer-knivskurna-i-centrala-stockholm/

Citat:
Enligt Expressens uppgifter var upprinnelsen till bråket att ett av offren stötte på den nu gripne mannens flickvän. Därefter slog han gärningsmannen med en flaska i huvudet. Och det fick den nu gripne mannen att dra fram en kniv och hugga.
Citera
2020-07-01, 22:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Bortmedfifi... skrev att kniven tycktes gå in i sidan under revbenen. Går den långt in är ju kroppspulsådern där. Annars är det ju lungor strax ovanför och hjärtat med. Räcker ju med att kniven går snett uppåt för att skada dessa. Levern är det jag röker primärt på där i sidan och den blöder ju fort och är svår att laga. En rad möjliga organ som alla vart och ett kan vara dödliga skador.

Hugger man under revbenen då vet man att det är svårt att tränga igenom där och då är syftet att döda. En liten aning uppåt bara så är det fixat!
Även om man missar hjärtat finns lever, mjälte, bukspottskörtel, mage, tarmar där. Killen förblöder snabbt men inte förrän de tömt hela blodbanken där vi svenskar satt in vårt blod i hopp om att de ska finnas om vi någon gång behöver det.
Citera
2020-07-01, 22:52
Medlem
Och där kom den. En död

Citera
2020-07-01, 22:53
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Nej, det är också det jag säger.

Det slog mig nu att, inte minst handlar det om att inte råka påverka vittnen. Det kan äventyra utredning och åtal.

Hehe sorry. Blev nog mer konfrontativ än det var tänkt då jag skrev till en annan samtidigt. Är bara fruktansvärt trött på att folk i alla dessa trådar för fram att medias rapportering sker med en agenda när syftet är rätt självklart.

Det har du rätt i, man måste bedriva en utredning objektivt, låser man fast sig för tidigt vid en misstänkt utan att utreda andra möjligheter riskerar ett åtal att falla.
Citera
2020-07-01, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Hugger man under revbenen då vet man att det är svårt att tränga igenom där och då är syftet att döda. En liten aning uppåt bara så är det fixat!
Även om man missar hjärtat finns lever, mjälte, bukspottskörtel, mage, tarmar där. Killen förblöder snabbt men inte förrän de tömt hela blodbanken där vi svenskar satt in vårt blod i hopp om att de ska finnas om vi någon gång behöver det.

Han är död nu så det löste sig.
Citera
2020-07-01, 22:56
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F

Stämmer rätt bra överens med bortmedfifittors uppgift om att han verkade van vid att handskas med en kniv. Det är dock svårt att bevisa ett direkt uppsåt, generellt finns dock en risk att personen avlider. Likgiltighetsuppsåt kan man nog komma fram till.
Citera
2020-07-01, 22:59
Medlem
Wajis avatar
EN död. Då innebär att att även om BO har 7 sidor brottsregister så kommer media publicera en fotbollsglad kille som älskade livet och flytt från hemskheter. Sörjs av alla och en hyvens kille.

Jag är 100% säker att BO inte är någon snäll pojke som bara hade otur. Droger och rån vs misshandel finns i hans register.
Citera
2020-07-01, 22:59
Medlem
Fjodor26s avatar
Alla tre offer är födda i Afghanistan,
Citera
2020-07-01, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Gängslagsmål med kniv och med GM + BO i 20-årsåldern (gärna vid resecentrum) brukar vara synonymt med afghaner.
Håll käften din lantis. Kunsträdgården är inte nära ”resecentrum”.
Citera
2020-07-01, 23:02
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
De rånade inga svenskar just ikväll, utan såg ut som vanliga kids från orten. De hade inte "asyl" kläder på sig så att säga. Jag ser skillnad på nykomna och invadrare som varit här ett tag. De har olika kläder på sig.

Jag förstår. Det var någon som sa att de såg integrerade ut. Inte så integrerat att springa runt med mattkniv och hugga folk i Kungsan...
Citera
2020-07-01, 23:02
Medlem
Jag undrar hur rätten behandlar det faktum att gärningen var provocerad, dvs att han blev färsk med hans tjej och krossa glasflaska i hans huvud? Det måste ha viss värde väl?
Citera
2020-07-01, 23:05
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle

OM det stämmer som Expressen skriver, att BO hade stött på GM:s flickvän undrar jag vad som är värst: en som hugger med kniv i "försvar" (av sin "heder" eller liknande) eller en mesig PK-svensk som låter utländska män bete sig hur de vill mot hans systrar/döttrar/flickvänner etc utan att säga ett knyst? (1 minut) https://www.youtube.com/watch?v=wrsWVMJICc0&t=580
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in