Citat:
Ursprungligen postat av
likor
Du har helt rätt.
Om några vill nöja sig med polisens senaste uttalande, som redigerats av någon/-ra av de anhöriga, är det väl deras sak.
Personligen anser jag det vara anmärkningsvärt, att polisen anpassar resultatet av sin förundersökning efter någon parts önskemål.
Som du skriver strider det mot rättspraxis att stämpla och svartmåla den ena förmodligen oskyldiga föräldern som mördare, utan att kunna presentera sakliga/bindande bevis för detta.
Vad gäller underskrifterna har jag inte sett att man kunnat precisera exakta datum för undertecknandet, kan ha skett vilken dag som helst.
Märkligt också att lämna så olika eftermälen för föräldrarna, den ena svartmålas, medans den andres eftermäle höjs till skyarna, av sina anhöriga, offentligt. Hmm.
Ja, inte var det väl någon av döttrarna som ströp/kvävde sin mor?
Jag lutar åt en skicklig, lömsk regissör som fullkomligt lyckats dupera sin omgivning och polisen.
Ibland blir jag faktiskt förvånad över den okunskap en del besitter, eller kan man verkligen vara så trångsynt och envis så det blir nästan löjligt. Du behöver såklart inte tycka likadant som jag, men att på allvar tro att polisen kan ljuga ihop en förundersökning är sååå sjukt korkad. Dom hade fått sparken allihopa. Polisen får inte ljuga och dom uppgifterna som lämnas ut måste vara styrka. Polisen i ett sånt här uppmärksammat fall kan inte bara hafsa ihop nåt, för detta fallet kommer granskas och användas i forskning.
Så lägg av nu.... Förundersökningen är utredd som en mord utredning med tekniker och NFC mm.
1. Föräldrarna har inte regisserat uttalandet. Polisen berättar precis vad dom vill, men i detta fall tog man hänsyn till anhöriga "om vilka uppgifter" som skall lämnas ut. Polisen har "inte ändrat" några uppgifter. Exempelvis... om polisen ville gå ut med 10 uppgifter så fick föräldrarna chansen att lägga till eller ta bort nån uppgift, men det som sades var sanningen. Inget annat.
2. Polisen har INTE anpassat resultatet av förundersökningen till nån parts fördel. Förundersökningen är objektivt utredd och man har inte hittat på nånting.... Lägg av, nu är det nästan pinsamt...! Förundersökningen är korrekt och har självklart granskats för att polisen inte skall ha gjort nåt fel då den kommer ingå i forskning. Tror du verkligen att polisen får hafsa ihop en "hitte på" undersökning för att nån anhörig vill det. Allvarligt talat.
3. Polisen har inte svartmålat nån av föräldrarna. Båda föräldrarna har själva lämnat bevis om att dom tillsammans har fattat detta beslut. Vi har gemensamt o i samförstånd. Polisen har flera bevis på att så är fallet - och att dom inte vill presentera den bevisningen för just dig skiter nog hela världen i. Polisen har förklarat att det är styrkt utan nån tvekan och ingen ensam kommer ställas till svars för detta, utan Båda var misstänkta för mord. BÅDA.!
4. Signaturerna är helt korrekta. Signaturerna på testamentet är utrett och polisen vet hur det gick till, och det vill dom inte berätta. Men ingenting tyder på att det är förfalskat och Signaturerna har kommit dit efter att breven har skrivits... Det är utrett.
5. Att ni på riktigt tror att en man har kunnat ressigerat allt detta utan att polisen eller nån annan hade upptäckt det är en av dom mest korkade sakerna jag hört.
Först säger du att polisen i princip har ljugit ihop alltihop.
Sen säger du att anhöriga har fått polisen att hitta på en förundersökning som skal passa en viss part.
Och sist säger du att Oskar har lurat alla.......
Du säger emot dig själ 3 ggr.
Lyssna nu - Polisen ljuger inte, Polisens förundersökning är inte påhittad, Polisens arbete granskas.
Föräldrarna gjorde detta gemensamt och i samförstånd och Oskar o Hanna är exakt lika skyldiga.
Kul att kika in igen - Hoppas allt är bra med dig.
//Avd.9