2020-07-01, 19:32
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantBamboo
Min flickvän undrar hur det kan va att när spelarna presterar dåligt då sparkar man tränaren?
Händer att man bryter med enskilda spelare, spelar kollektivet som helhet dåligt tyder mycket på att ledarskapet brister. Värvar man ny tränare sätter det extra press på spelarna, bänkade spelare får nytändning då man kan slå sig in i truppen enklare
Citera
2020-07-01, 19:52
Medlem
Tar tillbaka allt! Glenn Nyberg kan dra åt helvete!
Citera
2020-07-01, 19:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Tar tillbaka allt! Glenn Nyberg kan dra åt helvete!
Borde ha varit rött på Bachirou. Glenn är jävligt ojämn. Surt att Chili antagligen blivit borta en period.
Citera
2020-07-01, 20:50
Medlem
girigfans avatar
Happ då blir det tyvärr ingen guldstrid i år, kanske kan slåss om europa men tror vi blir mittenlag 5-8 nånstans.
Jawo 2.0, menar kujovic, verkar vara ännu en trött hemvändare.
Om ifk norrköping kan värva haksabanovic måste visäkerligen ha kunnat plocka buya.
Sure jag förstår försiktigheten i och med corona, men vi borde ha satsat på en bra värvning i år åtminstone, buya eller sotte, även om sotte förmodligen var för dyr
Citera
2020-07-01, 20:51
Medlem
zebra121s avatar
Norrköpings första poängtapp är ett faktum och Östersund vann sin första match. Vet inte om man kan dra några växlar av detta?

Elfsborg ser intressant ut i år. Tror oxå att Östersund hänger kvar denna säsong men de lär husera i botten. ÖFK har nu Mjällby hemma och sedan Falkenberg borta. Inte omöjligt med tre raka.
Citera
2020-07-01, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Norrköpings första poängtapp är ett faktum och Östersund vann sin första match. Vet inte om man kan dra några växlar av detta?

Elfsborg ser intressant ut i år. Tror oxå att Östersund hänger kvar denna säsong men de lär husera i botten. ÖFK har nu Mjällby hemma och sedan Falkenberg borta. Inte omöjligt med tre raka.

Mjällby ser dock mycket bättre ut än Kalmar. Sedan brukar ju Falkenberg ändå vara rätt tunga på hemmaplan. Jag tror inte ÖFK skall ses som favorit i någon av dom matcherna.
Citera
2020-07-01, 21:14
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Mjällby ser dock mycket bättre ut än Kalmar. Sedan brukar ju Falkenberg ändå vara rätt tunga på hemmaplan. Jag tror inte ÖFK skall ses som favorit i någon av dom matcherna.
Nanne är som han är. Med bättre offensiv skärpa hade vi hunnit detta. Visst Fröling har sina långa inkast, men när gjorde vi mål på inkast senast? 2009? Näe Fröling ska skära in snett och dra din gubbe och skjuta precis utanför straffområdet. Inte spela så defensivt.
Citera
2020-07-01, 21:15
Medlem
LT10s avatar
Vi är alldeles för uddlösa framåt för att kunna hota Malmö på riktigt idag. Med Chilufya out blir det alldeles för trögt framåt, tappet av Buya är större än tappet av Danielson helt klart.

Karlström bäst idag. Radetinac och Berg likaså.

Med Chilufya och Bärkroth borta har jag svårt att se att vi kommer kunna utmana där uppe.
Citera
2020-07-01, 21:15
Medlem
Korders avatar
6 mål på sina 10 senaste matcher i Allsvenskan - Rasmus Lauritsen vinner skytteligan i år.
Citera
2020-07-01, 21:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Nanne är som han är. Med bättre offensiv skärpa hade vi hunnit detta. Visst Fröling har sina långa inkast, men när gjorde vi mål på inkast senast? 2009? Näe Fröling ska skära in snett och dra din gubbe och skjuta precis utanför straffområdet. Inte spela så defensivt.

Precis! Han var ju överjävlig på det förra året. Men då skall han vara vänsterytter så han kommer in med sin högerfot. Jag förstår inte varför Nanne sätter honom som högerback.
Citera
2020-07-01, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
6 mål på sina 10 senaste matcher i Allsvenskan - Rasmus Lauritsen vinner skytteligan i år.

Som mittback måste det vara någon form av rekord. Dessutom är han jävligt bra i försvarsarbetet.
Citera
2020-07-01, 21:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Happ då blir det tyvärr ingen guldstrid i år, kanske kan slåss om europa men tror vi blir mittenlag 5-8 nånstans.
Jawo 2.0, menar kujovic, verkar vara ännu en trött hemvändare.
Om ifk norrköping kan värva haksabanovic måste visäkerligen ha kunnat plocka buya.
Sure jag förstår försiktigheten i och med corona, men vi borde ha satsat på en bra värvning i år åtminstone, buya eller sotte, även om sotte förmodligen var för dyr
Jawo 2.0 måste väl ändå vara Astrit? Kujovic gjorde ju en del mål i cupen och skulle vinna skytteligan sades det. Kujovic kommer göra sina 8-10 mål garanterat (eller fler).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in