2020-07-01, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Du menat T-minnesceller?

You don’t understand what I’m talking about, evidently.
Citera
2020-07-01, 19:57
Bannlyst
Från Facebook grupp...

” Satt in denna text på Lena Hallengrens sida.

Nästan hela Sverige vet nu om de riktlinjer som finns till personalen på äldreboenden att om en boende får Covid19 skall ej syrgas och dropp ges (finns inte heller på de flesta boenden).
I stället skall palliativ vård med morfin sättas in vilket gör det svårare att andas och leder till en snabbare död.Riktlinjerna är utformade av Socialstyrelsen och Palliativt Kunskapscentrum med flera. De gamla skall inte heller få komma till sjukhus utan fortsätta bo kvar på sina boenden.

Trots att också alla politiker vet om dessa hemska riktlinjer fortsätter både Du och andra att meddela att ALLA skall få vård.
Går det inte på boendet skall de gamla tas till sjukhus.

Ni vet alla att det inte är så. Fältsjukhuset i Älvsjö togs aldrig i bruk fast det hade behövts varje dag. I stället fortsätter de gamla plågas och dö på äldreboendena.
Hur skall de anhöriga någonsin kunna förlåta? Många gamla hade till 70-80 procent överlevt med syrgas och dropp.
Man är ju inte döende bara för att man bor i ett äldreboende,
Många hade flera år kvar att leva.Gå gärna in i gruppen "Alla har rätt till syrgas" där det finns många vittnesmål med anhöriga, intervjuer med tidningar och Youtube inlägg.(Dr Jon Tallinger och Dr Jenny Fjell). Hur kan Ni politiker leva med detta?
Citera
2020-07-01, 20:00
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
En andra våg kommer definitivt att komma till Sverige. ANdra länder som Norge, Finland och Danmark kommer att ha få döda i höst.

Är vi färdiga med första vågen än?

c19.se hela landet:
1366 nya fall
858 på sjukhus för Covid-19
139 på IVA enligt c19.se
Citera
2020-07-01, 20:01
Medlem
Antikroppstester närmast perfekta.

Personer med påvisade antikroppar för covid-19 kan träffa personer i riskgrupper. Det meddelade Folkhälsomyndigheten på tisdagen.
Men den som visar sig ha antikroppar bör ändå vara försiktig och inte ta några överdrivna risker, enligt Tomas Bergström, professor i klinisk mikrobiolog.

Enligt Tomas Bergström, professor i klinisk mikrobiologi, är de labratorietester som finns i dag mycket tillförlitliga. Den som får ett positivt resultat för så kallade IgG-antikroppar har all anledning att lita på resultatet.

– Nu är de i närmaste perfekta och kan inte bli mycket bättre, säger han.

IgG uppträder någon vecka till en dryg månad efter att infektionen debuterat. Ett positivt resultat visar att du haft covid-19.

– Det finns många frågetecken kvar, men det sannolika är att när man genomgått infektionen har man immunitet, säger Tomas Bergström.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/experterna-sa-ska-du-tolka-ett-positivt-antikroppstest
Citera
2020-07-01, 20:02
Bannlyst
” Min mormor gick bort 20april och min mor fick journalkopia häromdagen så nyligen läst det några ggr. Och som jag trodde ger de henne en morfinspruta och sen strax efter går hon bort.
Dr kom samma dag hon gick bort.

Covid-19 prov visade positivt står som orsak i attesten vi begärde hem.
Kopia lägger jag under kommentarer så den som ej vill se kan scrolla vidare.
Är mängden morfin för högt ?
Vill göra anmälan hur går jag tillväga vad ska jag skriva ?
Hon bodde i Västerås på Resmilan jag undrar så hur många fler dör som gått bort.
Finns det ngt sätt att få veta hur det sett ut där ?”

https://imgur.com/a/YJHu43L
Citera
2020-07-01, 20:04
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
På SÖS, St Göran och Sahlgrenska blandar dom covid-19 patienter med vanliga, både på akuten och på avdelningar.

Vittnen från St Göran Stockholm..
”Var där och bevittnade detta på akuten som ledsagare igår.
De smyger in covid 19 via en annan korridor och sätter bara mobila skärmar runt pat bås. Har anhörig på avd som hörde av sig om detta precis.
Hon har delat 4 sal med smittad i natt och fick reda på detta i em då de städade rummet och hon förpassad till korridor”

Vittne från Sahlgrenska..
” Samma på operation på Sahlgrenska en vän som operarrade sig nyss! Fick en med bekräftad covid-19 i samma rum precis innan han skulle på operation. Snacka om risk! Han fråga ska ni inte testa mig innan nu då? Dem svara du har inga symptom så nej!”
'

Det låter ju helt vansinnigt!

Varför? Vad tjänar sjukhuset på detta?
Citera
2020-07-01, 20:05
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jymdjaket
Givetvis mest där 250 vs. 5395 ligger. Grannländerna består helt av rågblonda arier.

Nej men dom har ju stängt ner också på ett helt annat sätt.
Citera
2020-07-01, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OUFCompulsive
You don’t understand what I’m talking about, evidently.
Nej för du har inte en aning om vad du pratar om.
Citera
2020-07-01, 20:06
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Invandrare jobbar i högriskyrken som taxichaufför, städare och äldreboende och har butiker med kallskänka. Det är kötthanteringen som är boven i dramat inte lockdown eller inte lockdown eller invandrare som hostar och petar sig i näsan. Alla hostar och petar näsan.

Jo visst om vi skall går till botten om varför det uppstod så jag, kineser som beter sig värre än grisar och inte har dom lärt sig något heller.
Citera
2020-07-01, 20:11
Medlem
Citat:
Större för vad?

Att man bildar antikroppar med vaccin än genom smitta.
Citera
2020-07-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Att man bildar antikroppar med vaccin än genom smitta.
Varför då? De är ju båda samma antigen.
Citera
2020-07-01, 20:13
Medlem
Citat:
Nej för du har inte en aning om vad du pratar om.

More than you do, sadly. Please do your research before making yourself look like an idiot here.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in