2020-07-01, 19:34
Bannlyst
Jeg undrer meg fremdeles på om gjerningsmennene hadde et leid oppholdssted i Norge eller rett over grensen i Sverige, og om en av de jobbet her i Norge i en periode eller ikke.

Kjørte de bare feil i Ås, eller var de faktisk på veg et sted?

Var det en hel gjeng som brukte tid rundt Lørenskog, eller var det bare "de to" som var der akkurat den dagen?

Denne saken er virkelig noe helt spesielt. Antar at det etterhvert nok kommer en dokumentar også.
Citera
2020-07-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg fikk bare lyst til å oversette det Hrenovica sier her:
"Jeg beklager at vi må gå ut med denne videoen og be folk hjelpe oss å identifisere en totalt uidentifiserbar mann som ikke vil føre noen veier. Men det er nå en gang sånn vi må gjøre det hvis vi ikke vil at saken skal få noen løsning, jeg gjør bare jobben min, som er å ikke gjøre jobben min."
https://www.tv2.no/a/11526095
For min del er det:
"Vi slenger ut noe mer drit fra etterforskningen for å holde saken i live. Denne mannen vet vi kanskje hvem er eller kanskje ikke, samme det, vi bare fortsetter å legge press på saken og gjerningsmennene".
Citera
2020-07-01, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
For min del er det:
"Vi slenger ut noe mer drit fra etterforskningen for å holde saken i live. Denne mannen vet vi kanskje hvem er eller kanskje ikke, samme det, vi bare fortsetter å legge press på saken og gjerningsmennene".

Tror du det er en del av mediestrategien og/eller for å stresse involverte?

Lurer på hvorfor denne videoen kommer nå. Hvis jeg har forstått det rett så er det ikke nå nylig de har fått kartlagt videoene og sett sammenhengen i gåruta til denne mannen.
Citera
2020-07-01, 19:46
Medlem
Minnimuss avatar
Flere enn meg som reagerte på politiadvokaten Haris H's svar til VG reporteren i dag? Det kunne virke som han nesten forsnakket seg. Som om politiet har en mistanke om hvem denne mannen kan være, men trenger å få det bekreftet - eller at de vet noe om hvilket miljø han tilhører:

Intervju VG direkte:

Intervjuer : så det betyr at politiet ikke har noen formening om hvem denne mannen er?
HH : - Nei, ikke utover <pause>.... nei - det er jo korrekt - vi kjenner ikke iden-identiteten <snubler i ordet>, men vi ønsker å komme i kontakt med ham. Og det er jo først og fremst som vitne at han er <pause> ehhhhhhhhhh - han har betydning for oss.
Citera
2020-07-01, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna

Lurer på hvorfor denne videoen kommer nå. Hvis jeg har forstått det rett så er det ikke nå nylig de har fått kartlagt videoene og sett sammenhengen i gåruta til denne mannen.

Jeg tror at politiet endelig har fått en adekvat forståelse av at svaret ikke ligger hos Tom Hagen eller hans familie. Så nå MÅ de til slutt endelig se mot et annet hold.
Citera
2020-07-01, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag håller med om att den längre av Futurum-männen, som ser mycket smal ut, verkar smalare än man nr 1 på videon.
Tänkte också på skorna!
Tycker att båda männen på videon har "släktskap" med Futurum - männen i gångstil,
som inkluderar fokus, ansiktsriktning.
Jag tror inte det är vitt skägg. Skägg ser mer genombrutet ut (nyanserat), detta verkar
vara tätare, men man kan se fel.

Han som går mot Hagens hus verkar känna till området.
Inte första gången han går där. Han verkar ändå inte höra till "befolkningen" ..

Ja, du har nok rett i at det ikke er skjegg. Jeg er enig med deg i det du skrev her.

Onsdag kveld opplyser kommunikasjonsrådgiver i Øst politidistrikt Øystein Stavdal til TV 2 at de har fått inn flere tips i saken.
https://www.tv2.no/nyheter/11526095/
Citera
2020-07-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellMoss
Ja, og er det ikke merkelig at dette såkalte "vitnet" er i området mer enn 1 time, var det vel, etter at bortføringen faktisk har blitt beregnet til å muligens ha skjedd, etter siste kontakt v/ påfølgende ubesvarte telefonsamtale?

Hvis du regner med at klokka på kameraet enda ikke var stilt tilbake på vintertid, så stemmer det bra med tida. Men vi vet jo ikke om dette er tilfelle ....
Citera
2020-07-01, 19:55
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja får se. Håper noen drar kjensel på mannen og eller klærne hans.

Kan ju va en polis som klätt ut sig så att de ska kunna mobba MGM lite. Och kunna säga att det inte finns ngt ssk. som talar för att det är Hagen.
Citera
2020-07-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Flere enn meg som reagerte på politiadvokaten Haris H's svar til VG reporteren i dag? Det kunne virke som han nesten forsnakket seg. Som om politiet har en mistanke om hvem denne mannen kan være, men trenger å få det bekreftet - eller at de vet noe om hvilket miljø han tilhører:

Intervju VG direkte:

Intervjuer : så det betyr at politiet ikke har noen formening om hvem denne mannen er?
HH : - Nei, ikke utover <pause>.... nei - det er jo korrekt - vi kjenner ikke iden-identiteten <snubler i ordet>, men vi ønsker å komme i kontakt med ham. Og det er jo først og fremst som vitne at han er <pause> ehhhhhhhhhh - han har betydning for oss.
Ja, jeg reagerte også på dette. En annen ting jeg la merke til var at Haris virket å være i et veldig godt humør. Fornøyd liksom.
Citera
2020-07-01, 20:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror att det beror på när man bestämmer sig för att checka det.

Om det är dagen efter ”promenaden” så är det inga som helst problem att tömma de master som täcker området. Om det är nu, ettochetthalvt år senare, så går det inte.

Vid en kidnappning tömmer man lyckligtvis alla masterna mäsamma. Eller avgår. Skulle jag tro.
Citera
2020-07-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna

Ja, tror de vil stresse. Vi ser i Jensen/Cappelen-saken hvor mye rabatt den som tilstår får. Også en mulighet for at gjerningsmenn(ene) gjør dumme ting og politiet overvåker. Sender også et tydelig signal til fremtidige gjerningsmenn.
Citera
2020-07-01, 20:12
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Ja, jeg reagerte også på dette. En annen ting jeg la merke til var at Haris virket å være i et veldig godt humør. Fornøyd liksom.

Han virker som om han jobber hardt for å ikke forsnakke seg, ja.

Ellers tror jeg det er rent strategisk at de går ut med videoen.
Særlig hvis de vet hvem mannen er, det kan være de venter
en reaksjon av noe slag, fra involverte som de kanskje overvåker.

Altså, hypotetisk sett, hvis videoen viser en GM og han ser seg
selv på video brettet ut i dagens aviser, kan det muligens fremprovosere
en "irregulær" handling. Vanskelig å si.

Tror uansett ikke det er uten reell hensikt for saken at dette ble sluppet.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Jag tror att det beror på när man bestämmer sig för att checka det.

Om det är dagen efter ”promenaden” så är det inga som helst problem att tömma de master som täcker området. Om det är nu, ettochetthalvt år senare, så går det inte.

Jeg vil tro de har samlet alle data fra samtlige basestasjoner i området tidlig i saken.
Såvidt jeg vet lagres teletrafikkdata i 6 måneder før det slettes. Så det kan derfor
være at viktige data fra basestasjoner utenfor dette området, som senere har
blitt aktuelle etter at saken skiftet fokus, har gått tapt.
Senast redigerad av Svartediket 2020-07-01 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in