2020-07-01, 17:42
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Fiaskot bestod av att
1. 2/3 av alla stolar inne på arenan var tomma
2. Det var så gott som helt tomt utanför arenan där de hade förberett för ett tal för många tusen som inte skulle ha fått plats inne på arenan
3. Och detta när tRump & Co precis innan hade skrutit om att de aldrig hade haft en enda tom plats.

Ska det vara så svårt att erkänna det som ett fiasko? Eller att det var många många fler i Washington DC på Obamas invigning än på tRumps? Försök att inte att ljuga så förbannat, trots att det svider.

Är det verkligen "Trumps fiasko" då?

Beskrivs inte detta mer lämpligt som vänsterns fiasko, som kritiserar situationen man ljög får att skapa?

Jag förtsår genuint inte varken logiken eller vad man kritiserar.
Många ur änstern ljög om att de skulle komma.
6000 kom.
6000 som kom är en liten siffra jämfört med de som ljög om att de skulle komma, så 6000 är få jämfört med 1000 000, så det blev ett fiasko för Trump att inte fler kom?
Senast redigerad av Bara-Robin 2020-07-01 kl. 17:47.
Citera
2020-07-01, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin

Beskrivs inte detta mer lämpligt som vänsterns fiasko, som kritiserar situationen man ljög får att skapa?

Varför skulle just ungdomar som ogillar Trump och vill driva med honom en bit vara vänster för?
Citera
2020-07-01, 18:01
Medlem
Finisterres avatar
Citat:

Robin, jag tycker du ska skärpa dig och sluta ställa frågor om moral. Vänsterns mål är ju att förstöra den västerländska civilisationen. Du borde tänka positivt istället för att fråga så där.
Trump visar på Rally hur Fake News Media ljuger om hans hälsa:

https://youtu.be/sMoMWEZYSoM?t=3180
Citera
2020-07-01, 18:09
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Varför skulle just ungdomar som ogillar Trump och vill driva med honom en bit vara vänster för?

Det är en rimlighetsbedömning.

Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Robin, jag tycker du ska skärpa dig och sluta ställa frågor om moral. Vänsterns mål är ju att förstöra den västerländska civilisationen. Du borde tänka positivt istället för att fråga så där.
Trump visar på Rally hur Fake News Media ljuger om hans hälsa:

https://youtu.be/sMoMWEZYSoM?t=3180

Finns det något sätt att bemöta vänstern på som gör dem mottagliga för argument pch diskussion?
Citera
2020-07-01, 18:22
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Finns det något sätt att bemöta vänstern på som gör dem mottagliga för argument pch diskussion?

nerdnerd har rätt för det första att poltiska tricks är normalt, han har troligen också rätt i att detta var en förlust för Trump. Han har fel i flera andra saker han säger men för att säga det sakligt så han tar emot det behöver man nog ett annat forum.

Lite mer positiv propaganda. Töserna i Tulsa: https://vimeo.com/433614084

PS med förlust menar jag inte enbart image i media. 6,000 eller 12,000 besökare på Trump Rally är inte tillräckligt bra om etablissemanget lyckas skrämma bort potentiella väljare med Chinese Virus + BLM violence
Senast redigerad av Finisterre 2020-07-01 kl. 18:26.
Citera
2020-07-01, 18:23
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Jag förtsår genuint inte varken logiken eller vad man kritiserar.
Många ur änstern ljög om att de skulle komma.
6000 kom.
6000 som kom är en liten siffra jämfört med de som ljög om att de skulle komma, så 6000 är få jämfört med 1000 000, så det blev ett fiasko för Trump att inte fler kom?
Allvarligt, har du någon sorts diagnos?

Det är ett brutalt fiasko att tro på och förbereda för fullsatt arena plus en stor folkmassa utanför arenan, och så räcker antalet besökare bara för att fylla 1/3 av platserna inne i arenan.

Det säger en hel del om dig att du sätter tRumpkritiker = vänster. Lol! Men oavsett detta, så var tRumps fiasko i Tulsa självklart en stor seger för alla som bidrog till att det hände.

tRump själv verkar iaf ha varit mindre nöjd med utfallet.
https://www.theguardian.com/us-news/2020/jun/22/trump-sad-walk-shame-after-tulsa-rally-inspires-memes

:sad44: :sad44:
Citera
2020-07-01, 18:27
Medlem
Citat:
Det är en rimlighetsbedömning.

Finns hur mycket folk som helst som är konservativa och höger som ogillar Trump. Förstår att du vill göra det enkelt för dig och inte röra till det för mycket men försök i alla fall att inte ta de allra enklaste genvägarna. Det rör bara till det för dig. Nu blir det i alla fall inga fler rallys på ett tag. Men ALL kan prata om hur Trump medvetet smittade idioterna som gick till hans rally i Tulsa. Det biter Trump i röven. Förstår inte varför det var så svårt att räkna ut det för honom.

Men han har ju fjärde juli och det ska bli kul att se. Tycker inte du det också?
Citera
2020-07-01, 18:57
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Finns hur mycket folk som helst som är konservativa och höger som ogillar Trump. Förstår att du vill göra det enkelt för dig och inte röra till det för mycket men försök i alla fall att inte ta de allra enklaste genvägarna. Det rör bara till det för dig. Nu blir det i alla fall inga fler rallys på ett tag. Men ALL kan prata om hur Trump medvetet smittade idioterna som gick till hans rally i Tulsa. Det biter Trump i röven. Förstår inte varför det var så svårt att räkna ut det för honom.

Men han har ju fjärde juli och det ska bli kul att se. Tycker inte du det också?

Gud så fånigt.

Vi ser redan resultaten efter upploppen. Det är inte "kul" att se.
Citera
2020-07-01, 19:00
Medlem
Citat:
Gud så fånigt.

Vi ser redan resultaten efter upploppen. Det är inte "kul" att se.

Att det ska bli roligt att se Trump hålla tal har inget med antal smittade att göra. Jag menar att det ska helt enkelt bli roligt att höra honom prata.
Citera
2020-07-01, 19:02
Medlem
Citat:
Att det ska bli roligt att se Trump hålla tal har inget med antal smittade att göra. Jag menar att det ska helt enkelt bli roligt att höra honom prata.

Fast du kommer inte att lyssna, så Vad är poängen?
Citera
2020-07-01, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Fast du kommer inte att lyssna, så Vad är poängen?

Synd att Trump inte ser någon poäng med talet om jag inte lyssnar. För jag kommer absolut att lyssna. Jag älskar när han håller tal.

Jag förstår mig inte på den här mentaliteten som en del som gillar Trump har. Varför man måste stoppa in varje enda människa som är kritiskt mot Trump i ett fullständigt paket. Vad är det med det egentligen? Skulle kunna tänka mig att det är en fråga om att de som skickar ut budskap talar om det för er så att ni ska få det enklare vid diskussionen. Vet inte om det är så, men förstår att för de som har svårt att se nyanser gärna faller för detta lilla "knep".

Vad tycker du om att Trump har ställt in rallyt i nästa vecka då? Klokt eller?
Citera
2020-07-01, 19:28
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:

Jag tror inte det vad var du menade. Du önskar använda ett Trumpmöte med smittkontroller som något du kan peka på som orsak till en evenutell ökad smittspridning ett par veckor senare.
Säg att 10 000 kontrollerade med smitta och med masker träffas under ett par timmsr.
Vore det då en rimligt att jämföra detta med smittspridan där 100 000-tals utan masker spottat och skrikit med sin treksamma hygien under flera veckor?
Eller kommer vi då se det som ert fiasko eftersom Biden hade 1000 000 miljon som anmälde att de skulle komma, men där 998 000 inte kom då de var rädda att Trump skulle brandbomba publiken?

Nej jag tycker inte hans tal är intressanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in