2020-07-01, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Jeg tenker at politiet har en god oversikt over hvordan alt henger sammen.
Problemet er sannsynligvis at de mangler en bit eller to for å få puslespillet
til å gå opp.

Jeg tror THs masterplan er i ferd med å smuldre...Denne stagingen er Norges svar på Tre nøtter til Askepott.
Alt er regissert for å få det til å se ut som kidnapping av øst- europeere. Til minste detalj! Imponerende, på et vis.
Citera
2020-07-01, 16:08
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det er kjent at politiet følger med på denne tråden, så jeg skal poste teorien her.
Politiet etterforsker saken bredt uansett..
(Jeg ønsker å være 100% anonym)

Skriver i vei her....

Poster en detaljert teori der alt henger sammen om en dag eller to..

Kan røpe at den handler om:
.
.
.
.
.
.
TH

stakkars, du må være utrolig oppmerksomhets syk..
Citera
2020-07-01, 16:11
Medlem
Håper på en snarlig pågripelse. Er miuligens en fare for at GM/TH gjør noe drastisk. Tar sitt eget liv f.eks
Citera
2020-07-01, 16:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har du spesifikke indikasjoner på dette? De følger vel med på nett for å finne
mulige spor, men hvor mye de gidder eller har tid til å henge på diskusjonsfora
er jeg veldig usikker på.

Så du har endret oppfatning til at han er involvert likevel?

Synes godt du kunne avsløre litt mer av hva du tenker på.
Du legger lista veldig høyt her, så nå bør du jaggu komme
med noe interessant her!
Det garanterer jeg

Blir 18-årsgrense for å si det sånn..
Citera
2020-07-01, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Må le litt allikevel, midt i denne tragedien.

Men jeg forstår at saken har vært vanskelig for politiet.

Om dette er TH som er ute og lufter en billig-jakke midt i et svært alibi-hull forsvinningsdagen, så forstår jeg at politiet må ha vært svært tilbakeholdne med å offentliggjøre videoen.

Politiet har plikt til å unngå forhåndsdømming.

Men når den mistenkte og siktede oppfører seg så vrangt og motvillig, og nekter å stille i avhør, så har vel ikke politiet fått konfrontert han med disse videoopptakene heller.

Hvis det nå blir bevist at dette er bilder av TH i et alibi-hull, vil jo det bidra til forhåndsdømming.

Men går det an å klandre politiet for offentliggjøring av videoene? Politiet må oppklare saken. Uansett om mistenkte nekter å samarbeide og nekter å stille i avhør.

Edit.

Haris Hrenovica sier at det ikke er den beste bildekvaliteten på opptakene. Men lurer på om politiet kanskje har noen bedre opptak selv, som de ikke offentliggjør. Som viser tydeligere hvem dette er.

Interessant... tror du det er Tom Hagen? Og hvorfor går han tur?
Citera
2020-07-01, 16:17
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
stakkars, du må være utrolig oppmerksomhets syk..
Jeg trenger ikke å poste hva jeg har funnet ut hvis du ikke vil. Men tror det vil være interessant
Citera
2020-07-01, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
På video nr 2 her kan man se mannen gå i retning mot Langvannet. Bildene er fra kl 10.25- 11.03.

På den øverste videoen kan man se mannens bevegelser på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus. Han er da på vei tilbake fra området ved Langvannet.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-etterlyser-dette-vitnet-i-forsvinningssaken-med-anne-elisabeth-hagen/3423989648.html

Edit. Video nr 2 viser bilder fra turen frem og tilbake.

Fra artikkelen: videoovervåking som viser mannens retur mot Lørenskog ishall. 28 minutter etter siste observasjon ved Langvannet, blir mannen observert gående i sørgående retning på Festplassen mellom Metrosenteret og Lørenskog Hus.
(Vil det si kl 11.31?)

Hrenovica fortalte at første observasjonen av mannen i det aktuelle området var klokken 10.22.

Jag kan inte se att detta är TH mer än längden. Han verkar något längre än genomsnittet.
Möjligen påminner han om gångstilen hos Futurum-männen. Snabbt gående, fokuserat.
Liknar kanske den längre av dem om man ser armrörelserna. Men den längre av Futurummännen verkar längre än denna, men det kan bero på kamerans höjd.
Har han vit mask för nedre delen av ansiktet? Märkligt.

Der står att de andra personerna inte har med saken att göra ..men mannen som kommer
in från vänster och följer den aktuella mannen nästan i fotspåren har samma typ av klädsel
och ser nedåt, som om han inte vill visa ansiktet.

Om man jämför med övriga (damer) de håller huvudet rakt.
Citera
2020-07-01, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
Interessant... tror du det er Tom Hagen? Og hvorfor går han tur?

Det har jeg ingen formening om. Jeg har aldri sett TH live, for å si det sånn.

Men det er det jo mange som har gjort. Som kjenner han. De vil jo ha en formening om bildene viser TH eller ikke.

Om det viser seg at det er TH, så har han hatt et hemmelig ærend hjemme i Sloraveien da. Antar jeg. Som han ikke har funnet noen god grunn til å opplyse politiet om. Uten betydning for å finne AEH, sikkert.

Men, det er jo en årsak til at politiet ikke har offentliggjort bildene før i dag. Haris Hrenovica forklarer det slik at det har tatt så lang tid å sette sammen bildene som viser bevegelsene til mannen forsvinningsdagen. Et puslespill trukket ut av 6000 timer med videoovervåking.

Og legger merke til at ingen advokater vil kommentere i dag. Ikke forsvarsadvokat Svein Holden. Ikke de voksne barnas bistandsadvokat Ståle Kihle. Og heller ikke AEHs bistandsadvokat Gard Lier.
Senast redigerad av kornblomst 2020-07-01 kl. 16:29. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-07-01, 16:27
Medlem
I mine øyne ser mannen de etterlyser som vitne ut til å være en eldre person. Litt stivt og usymmetrisk ganglag. Klærne er helt streite, men ikke noe de fleste yngre ville brukt. Caps og buff tror jeg det er få eldre som bruker i by-miljø. Hansker, derimot, er typisk for eldre.
Citera
2020-07-01, 16:30
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:

Men det er det jo mange som har gjort. Som kjenner han. De vil jo ha en formening om bildene viser TH eller ikke.

Om det viser seg at det er TH, så har han hatt et hemmelig ærend hjemme i Sloraveien da. Antar jeg. Som han ikke har funnet noen god grunn til å opplyse politiet om. Uten betydning for å finne AEH, sikkert.

Men, det er jo en årsak til at politiet ikke har offentliggjort bildene før i dag. Haris Hrenovica forklarer det slik at det har tatt så lang tid å sette sammen bildene som viser bevegelsene til mannen forsvinningsdagen. Et puslespill trukket ut av 6000 timer med videoovervåking.

Og legger merke til at ingen advokater vil kommentere i dag. Ikke forsvarsadvokat Svein Holden. Ikke de voksne barnas bistandsadvokat Ståle Kihle. Og heller ikke AEHs bistandsadvokat Gard Lier.

Hele meningen med å slippe videon fra politiets side er å kanskje få noen av barnene som ikke er med på dette, på andre tanker?
Citera
2020-07-01, 16:34
Medlem
Citat:

Ja ser den... Buksa han har på seg er iallfall lik en bukse som Tom Hagen har blitt avbildet med flere ganger.. bla. dagen politiet endret hovedhypotese...
Citera
2020-07-01, 16:36
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag kan inte se att detta är TH mer än längden. Han verkar något längre än genomsnittet.

Det fins dessverre ikke mange bilder av TH i helfigur, men jeg har sittet og sammenlignet
stills fra de nye videoene med kroppsbygningen og benføringen til TH. Det er selvsagt
ingen bevis i så måte, men det kunne godt være samme mann. Jeg gjentar at det ser
ut som om han har flere lag med ytterklær, særlig på beina buler buksene påtagelig mye.

Et søk på yr.no sin historikk viser at det ikke var iskaldt i området den dagen, minimums
temperatur mellom 10 og 11 på formiddagen var rett i overkant av 5 grader. Så det å
dekke seg så godt til kan tenkes å være litt i overkant, hvis man tar været i betraktning

Citat:
Der står att de andra personerna inte har med saken att göra ..men mannen som kommer
in från vänster och följer den aktuella mannen nästan i fotspåren har samma typ av klädsel
och ser nedåt, som om han inte vill visa ansiktet.

Ser påfallende lik ut, ja. Særlig med tanke på at de holder samme takt og tempo, og er tildekket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in