2020-06-29, 12:43
Avslutad
Hur blir det om man kuggar en tenta, drar det av allt tills man har fixat omtenta eller är det där något som högskolan själv sköter?
Citera
2020-06-29, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Hur blir det om man kuggar en tenta, drar det av allt tills man har fixat omtenta eller är det där något som högskolan själv sköter?
Vad menar du ens? Det enda jag kan förstå är att du undrar vad som sker om man kuggar en tenta, och jag antar att du menar med CSN iom tråden.
Citera
2020-06-29, 17:26
Medlem
Disbeliefs avatar
Kan man söka merkostnadslån i efterhand hos CSN?

Man kan tydligen få det om man t.ex. ska studera en termin utomlands.

Men jag vet inte innan utbildningen har börjat om jag kommer att göra det men man har ju möjligheten.

Om jag klickar i att jag inte ska ha merkostnadslån nu, kan man ansöka och "korrigera" om det i efterhand?
Citera
2020-06-29, 23:15
Medlem
Har av någon anledning blivit fel på CSN och är "reggad" på ett program jag inte går på och fått bidrag + lån för detta under läsåret. Har dock gått ett annat program med lika många HP - kan jag hamna i trubbel här? Bör jag kontakta dem?
Citera
2020-06-29, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dijamant
Har av någon anledning blivit fel på CSN och är "reggad" på ett program jag inte går på och fått bidrag + lån för detta under läsåret. Har dock gått ett annat program med lika många HP - kan jag hamna i trubbel här? Bör jag kontakta dem?

Poäng som poäng tror inte du behöver oroa dig, du bör dock uppdatera info som du angav för kommande terminer?
Citera
2020-06-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har
Poäng som poäng tror inte du behöver oroa dig, du bör dock uppdatera info som du angav för kommande terminer?

Tack för svar. Det ska jag göra, hoppas det löser sig
Citera
2020-06-30, 17:29
Medlem
CSN för sommarkurs

Hej,

Undrar hur det fungerar med CSN under sommarkursen.

Jag är registrerad och läser en kurs som egentligen inte har någonting med min egentliga utbildning att göra. Jag registrerade mig bara på den för att få CSN under sommaren.

Kan jag bara skita i att göra uppgifterna och kugga kursen utan att bi återbetalningsskyldig på CSN:et?

Någon som har erfarenhet?
Citera
2020-07-01, 01:12
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Kan jag inte svara på. Studerar just nu och ska då inte betala något, så har aldrig tänkt på hur ofta man får den.
Men nu blev jag lite osäker på om det är CSN/postnord som gjort fel eller om det är du.

Fick ju i början av året. Man borde dock få inför varje kvartal. Snikna jävlar! Brukar aldrig glömma sånt här men varit fullt upp sista tiden. Satt skiten på notis iallafall. Rent sjukt att man kan ta ut en påminnelse på nästan en jävla röding dock Alla andra företag skickar ut fakturor månadsvis. Satt i system så att folk med flit ska missa det. Inte okej..
Citera
2020-07-01, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vastmanna24
Hej,

Undrar hur det fungerar med CSN under sommarkursen.

Jag är registrerad och läser en kurs som egentligen inte har någonting med min egentliga utbildning att göra. Jag registrerade mig bara på den för att få CSN under sommaren.

Kan jag bara skita i att göra uppgifterna och kugga kursen utan att bi återbetalningsskyldig på CSN:et?

Någon som har erfarenhet?

Nej, det kan du inte. Du kan få underkänt på samtliga uppgifter och tentor utan att bli återbetalningsskyldig, men bara om du har gjort allt. Om du skiter i kursen så rapporterar högskolan till CSN att du har varit inaktiv, och du blir då återbetalningsskyldig.
Citera
2020-07-01, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Fick ju i början av året. Man borde dock få inför varje kvartal. Snikna jävlar! Brukar aldrig glömma sånt här men varit fullt upp sista tiden. Satt skiten på notis iallafall. Rent sjukt att man kan ta ut en påminnelse på nästan en jävla röding dock Alla andra företag skickar ut fakturor månadsvis. Satt i system så att folk med flit ska missa det. Inte okej..

Ändra till e-faktura så får du den i början av den månad du ska betala. Inte raketforskning.
Citera
2020-07-05, 15:18
Medlem
Det var ett tag sen man sökte studiemedel, vi pratar för 5+ år sedan och märkt att det har blivit lite konstigt vid den delen på csn:s hemsida där man väljer att söka studiemedel för studier i Sverige. Jag väljer det för att sedan komma till en videolänk som berättar för en att söka studiemedel och där stannar jag, kan inte liksom gå vidare och fortsätta med ansökningen. Måste man göra något sen innan kanske, registrera skola?
Citera
2020-07-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Det var ett tag sen man sökte studiemedel, vi pratar för 5+ år sedan och märkt att det har blivit lite konstigt vid den delen på csn:s hemsida där man väljer att söka studiemedel för studier i Sverige. Jag väljer det för att sedan komma till en videolänk som berättar för en att söka studiemedel och där stannar jag, kan inte liksom gå vidare och fortsätta med ansökningen. Måste man göra något sen innan kanske, registrera skola?
Exakt samma sak hände mig igår, men jag prövade på nytt idag och det funkade. Testa igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in