2020-07-01, 02:29
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Skåningar är smartare än lantisar?

Är inte alla Skåningar lantisar?
Citera
2020-07-01, 02:30
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
En pensionär kostar inte mer pengar än en person i arbetsför ålder för staten? Betänk att dessa människor har ett extremt omsorgsbehov i många fall. Något som kostar pengar. Du förstod exakt vad jag menade men väljer att missförstå med flit. Faktumet kvarstår, äldre människor kostar mer pengar än en person i arbetsför ålder. Att äldre avlider är således en jävla vinstaffär för staten. Det är hemskt att säga men det är så det ligger till.

Tycker väldigt illa om en person som föraktar de äldre och tycker att det är okey att dessa dör. Först bör du tänka på att du också blir äldre. När du blir äldre kommer du också att vilja ha en massa förmåner och bidrag.

Alla som är äldre idag har betalt skatt vilket medför att de har betalt in för sin äldrevård. Antar dock att du utgår från dig själv som inte har betalt in så mycket i skatt till svenska staten.

Men sen när du blir äldre så vill du säkerligen ha garantipension för då passar det att roffa åt sig pengar.
Citera
2020-07-01, 02:32
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Är inte alla Skåningar lantisar?

Alla utom Stockholmare är lantisar, enligt Anna Kinberg Batra. Hade vi haft henne som statsminister så hade vi nog haft en lockdown redan i början på Mars. Nu sitter vi här i skiten.
Citera
2020-07-01, 02:35
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tycker väldigt illa om en person som föraktar de äldre och tycker att det är okey att dessa dör. Först bör du tänka på att du också blir äldre. När du blir äldre kommer du också att vilja ha en massa förmåner och bidrag.

Alla som är äldre idag har betalt skatt vilket medför att de har betalt in för sin äldrevård. Antar dock att du utgår från dig själv som inte har betalt in så mycket i skatt till svenska staten.

Men sen när du blir äldre så vill du säkerligen ha garantipension för då passar det att roffa åt sig pengar.

"karlkula12" är en idiot som inte förstår hur samhällsekonomi fungerar, men å andra sidan klarar inte vår egna regering det heller..
Citera
2020-07-01, 02:37
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Sommarvärme påverkar tydligen inte viruset.

https://www.foxnews.com/health/summer-weather-coronavirus

Oj attan och Dr Tengele som hela tiden har sagt att COVID-19 beter sig som ett förkylningsvirus där viruset försvinner under de varma tiderna.
Citera
2020-07-01, 02:38
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Alla utom Stockholmare är lantisar, enligt Anna Kinberg Batra. Hade vi haft henne som statsminister så hade vi nog haft en lockdown redan i början på Mars. Nu sitter vi här i skiten.

Haha, jag minns det, vilken stjärna hon var. Tyvärr så har vi FHM som styr Sveriges regering för vi har ingen styrande regering kvar.
Citera
2020-07-01, 02:49
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ok, Sverige är ett av de länder i världen som drabbats hårdast sett till andel befolkning och du försvarar strategin förstår jag.

Nej, varför skulle jag vare sig försvara eller förkasta den?

Citat:
Tegnell har pratat om ett ganska stort mörkertal i Sverige gällande döda i Covid-19

Jaså, det har jag inte hört honom säga.

Citat:
WHO har sagt att pandemin är långt ifrån över men ni förnekare vägrar lyssna på dem ju.

Jag är förnekare i den meningen att jag förnekar det alarmisterna påstår. Jag ser ju vad som händer och vet att C19 finns. WHO är som alla andra FN-organ mer att skrattas åt än att lyssna på.
Citera
2020-07-01, 02:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Det var det dummaste jag läst på länge, Vi andra är de som vill leva som vanligt och jag förstår er men det är inte läge än, kalla mig idiot och dum men Covid-19 vill du inte ha även om du är 15+år.
Sluta tjata om mig du inte vet mycket om.
Citera
2020-07-01, 02:50
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Men att ständigt leva under hotet att samhället när som helst kan stängas ner är ingen "liten shitstorm". Sen kan den ju vara mindre än Sveriges shitstorm för det, men det är ett konstigt resonemang som vissa för att "det är bara att stänga ner igen" som om det vore en promenad i parken.

Jag tror absolut inte särskilt många länder kommer stänga ner igen oavsett utveckling.

Ansvarsfulla länder kommer att stänga ner medan Sverige naturligtvis kommer att vara öppna vad som än händer.
Citera
2020-07-01, 03:12
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
antalet inlagda på iva har halverats dom senaste 3 veckorna, fortsätter det i samma tempo är vi nere på 30-40 personer 15 augusti.

dödstalen kommer också vara väldigt låga i slutet av augusti om nuvarande trend håller i sig, och landa runt på 30-40 per vecka som högst.

Så det kommer inte behövas nån nedstängning till hösten
Jag tror det kommer gå fortare och fortare att få ner siffrorna. Antalet nya IVA-patienter är redan nere på 2-3 om dagen i hela sverige. De som kommer in nu ko,,er vara ute innan augusti börjar. I augusti är vi därför nere på ensiffrigt om det fortsätter gå ner. Även smittade bör därför sjuka snabbt. Vi får se hur det blir men just nu ser det väldigt bra ut (jämfört med tidigare). Allt går i rätt riktning och relativt snabbt.

Jag är optimist men jag tror detta mer eller mindre är över i augusti. Vi har antagligen flockimmunitet i delar av samhället och detta kan vara avgörande. Det är tex bara ett visst antal människor som åker buss/tåg. Här kan man få flockimmunitet långt innan ”alla” uppnår det. Samma sak gäller folk som går på krogen. Det är samma personer varje helg.
Citera
2020-07-01, 03:14
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Ansvarsfulla länder kommer att stänga ner medan Sverige naturligtvis kommer att vara öppna vad som än händer.
Ja för vi behöver inte göra det. Tack vare Tegnells genialiska beslut.
Citera
2020-07-01, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Soo Aleman sa till att börja med att man inte visste säkert ännu vad som gäller för COVID-19, men att:

1) T-cellsimmunitet (på den nivå de observerade) brukar innebära immunitet, och

2) en längre immunitet än antikroppar.

Vid SARS och MERS så har T-cellsimmunitet bestått i tio år eller mer. Även när antikropparna försvunnit tidigare.

It usually means that the body will produce antibodies, specifically IgA in the case of SARS-COV-2 which has the largest mitigating effect but disappears the fastest (which is why IgG and IgM are the measured antibodies in antibody assay, although I’ve heard that IgA antibodies apparently survive longer in the mucosal membranes. This could also be an antibody response missed by these tests). However, if their speculation that the virus is defeated at the T-Cell level without producing antibodies is true, this will mean that immunity is not possible at this current point. T-Cells will not prevent the virus from attacking and infecting cells, they are simply the first line of defence when this happens — and they will not have committed an antibody response to memory. My earlier statements that the immunity system is something that ebbs and wanes in strength is still true — factors such as the seasons and stress, diet, etc. all affect the strength of the immune system.

The key point in SARS-COV-1 is that the infection was beaten back by antibodies. T-Cells alone didn’t beat this back without committing antibodies to memory. The way it would beat this virus back a second time is by reproducing these antibodies. This is where the immunity to a virus comes from, as antibodies do naturally wane in the blood over time (although this varies from virus to virus).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in