2020-07-01, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fast 38000 var under ett år. Det var 8000 i Asiaten 1958. Då fanns inga migranter som drog upp statistiken och det var färre invånare totalt sett.

Vi har rn hel del restriktioner i Sverige som väl gett resultat. Utan restriktioner hade dödsfallen varit betydligg högre. Vi hade bäl inga resrintioner i Sverige för soanska sjukan? Hade varit väldigt intressant om media gjort repotage om det.
Citera
2020-07-01, 01:32
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
När Spanska sjukan var över började man att räkna och fick en summa av döda. De som har dött av Covid-19 är nu ca 500 000 människor och det är INTE över än, tyvärr så kan den siffran mångdubblas som det ser ut just nu.
Nej, det är inte över, siffran kommer mångdubblas.

Nu slår sjukdomen hårt mot Amerika och Sydostasien och när det lugnat sig där kan det bli kina-italien-Frankrike igen.
Citera
2020-07-01, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det var skrämmande siffror du uppvisar här. Jag har inte studerat Danmark, Norge och Finland så ingående måste jag erkänna. Bra att dom lyckats begränsa sjukdomen.
Men testar dom övriga länderna lika mot viruset som vi gör här i Sverige?
Citera
2020-07-01, 01:36
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Cancer har ett långsamt förlopp så den jämförelsen är fullkomligt ointressant.

Var plockar du dessa 200000 från och vad innebär »långvarigt sjuka«?
Långvarigt->10 veckor = kroniskt.
Enligt vad jag lärt mig här på Flashback.

Men 200k låter otroligt högt, tror vi skulle läst fler artiklar i såna fall. Var någon här som sa att 20-25% blev långtidssjuka, baserat på 1M smittade stämmer det men jag vet inte var procentsatsen kommer från, om det ens finns färdig statistik på detta?
Citera
2020-07-01, 01:39
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpiralenSpiralen
Vi har rn hel del restriktioner i Sverige som väl gett resultat. Utan restriktioner hade dödsfallen varit betydligg högre. Vi hade bäl inga resrintioner i Sverige för soanska sjukan? Hade varit väldigt intressant om media gjort repotage om det.

Fast nu är siffrorna som de är och inte några hypotetiska antaganden. Det verkar som om det är viktigt för dig att till varje pris hävda C19:s farlighet.
Citera
2020-07-01, 01:40
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Det här är ingenting jämfört med Spanska sjukan och »räknandet« är mycket mer uppdaterat än det var 1918. Det talas om 20-50 miljoner döda i Spanska sjukan. Det här har inte märkts om man betraktar detta i relief mot det.

Vi får båda vänta kanske 10år så vi ser vad summan blev.
Citera
2020-07-01, 01:41
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Nej, det är inte över, siffran kommer mångdubblas.

Nu slår sjukdomen hårt mot Amerika och Sydostasien och när det lugnat sig där kan det bli kina-italien-Frankrike igen.

Jag är mest orolig för Indien.
Citera
2020-07-01, 01:42
Medlem
Citat:
Det här är ingenting jämfört med Spanska sjukan och »räknandet« är mycket mer uppdaterat än det var 1918. Det talas om 20-50 miljoner döda i Spanska sjukan. Det här har inte märkts om man betraktar detta i relief mot det.

Du verkar nästan upprörd över att fler inte dött i viruset, är inte en halv miljon bekräftade dödsfall plus ett relativt stort mörkertal tillräckligt högt för dig?

Sedan tillkommer alla långvarigt sjuka och kroniskt sjuka, kvinnor som fått hjärnskador och män med månader av rehabilitering framför sig.

Pandemin är långt ifrån över dessutom.
Citera
2020-07-01, 01:42
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Långvarigt->10 veckor = kroniskt.
Enligt vad jag lärt mig här på Flashback.

Men 200k låter otroligt högt, tror vi skulle läst fler artiklar i såna fall. Var någon här som sa att 20-25% blev långtidssjuka, baserat på 1M smittade stämmer det men jag vet inte var procentsatsen kommer från, om det ens finns färdig statistik på detta?

Faktum är att begreppet långvarigt sjuk är mycket längre än så. Ofta talar man om år eller till och med livsvarigt.
Citera
2020-07-01, 01:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckligagatanden
Vi får båda vänta kanske 10år så vi ser vad summan blev.

Jag tror att vi kommer att ha en bra bild om 12 månader.
Citera
2020-07-01, 01:47
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av argeneau
Jösses vilket dravel du skriver i den här tråden. Men humor på hög nivå när du krampaktigt försvarar strategin.

Det sjunker i alla europeiska länder. Det kommer kluster av utbrott i alla europeiska länder. Inklusive Sverige. Det sjunker inte på grund av Sveriges strategi, mycket märkligt antagande. Vi hade chansen att bromsa detta, men det gjorde vi inte. Det sjunker ja, men skulle aldrig blivit så högt. Experimentet är i full gång.

Antikropparna räcker inte på lång väg, enbart vissa områden i Stockholm kan vara delvis skyddade när semestrarna tar slut. Du killgissar friskt om antikroppar och immunitet trots att till och med Tengil har uttalat sig om att antikropparna troligtvis inte är något bestående. Resten av landet har absolut inget att sätta emot den totalt okontrollerade smittspridningen som vi har här i Sverige.

Men shit vad intressanta ni är. Kommer följa dig, för det är makalöst intressant att analysera er som att hejar fram Sveriges dödsstrategi. Wow.

Håller med dig och bra skrivet. Kommer också att med stort intresse följa dessa försvarstrådar för Sveriges väldigt ovanliga pandemistrategi.
Citera
2020-07-01, 01:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen
Då har du missat t-cellerna. Har du sovit under en sten senaste dagarna?

Det är en forskare/läkare som påstår det. Det är inte ens peer-reviewed. Jag hoppas dock det stämmer, det vore väldigt goda nyheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in