2020-06-30, 23:35
Medlem
https://www.expressen.se/debatt/skjutningarna-ar-en-kollektiv-sorg-for-alla/

Amnesty har skrivit en debattartikel om att vi ska vara ledsna för skjutningarna och att samhället måste satsa mer pengar för att motverka att unga killar skjuter varandra. Att skjutningarna tillåts äga rum bryter mot barnkonventionen, hävdar man. Att problemet kan kopplas till invandringen nämns dock inte, eftersom Amnesty samtidigt stödjer fri invandring.

Ska vi verkligen känna en kollektiv sorg över att kriminella individer skjuter varandra över drogkonflikter? Finns det inte ett eget ansvar här? Om man väljer att vara en del problemet får man skylla sig själv om man även drabbas av konsekvenserna av det. Det finns en teori som heter självlikvidering. Eftersom staten inte klarar av att lagföra de kriminella kan det vara samhällsnyttigt att de tar kol på varandra själva istället. Det är ungefär som när man håller nere en vildvinsstam så att den inte blir för stor.

Vad tycker ni? Känner ni en kollektiv sorg när ni läser om en skjutning?
Senast redigerad av JeppeNil 2020-06-30 kl. 23:39.
Citera
2020-06-30, 23:38
Medlem
Tarrous avatar
Som med alla debattartiklar bör man börja med att kolla vem/vilka som signerat.
Därefter vet man deras ståndpunkt och vad de vill åstadkomma - oavsett vad de skriver. Gäller särskilt intressegrupper som Amnesty.
Citera
2020-06-30, 23:41
Medlem
Amazon-mannens avatar
Nä. Varför då?
Alla är ansvariga för sina handlingar, så även Alby-Mehmet & co.
Citera
2020-06-30, 23:43
Medlem
Nej, att ligister mördar varandra är bra, det är bara sorgligt för oskyldiga skötsamma offer.
Citera
2020-06-30, 23:49
Medlem
Dofternas avatar
"Att skjutningarna tillåts äga rum bryter mot barnkonventionen, hävdar man."

Tillåts äga rum? Mig veterligt är det enligt svensk lag förbjudet att skjuta på varandra oavsett ålder i Sweden. Missar jag något?
Citera
2020-07-01, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Tillåts äga rum? Mig veterligt är det enligt svensk lag förbjudet att skjuta på varandra oavsett ålder i Sweden. Missar jag något?

Inte en kotte bryr sig om dessa skjutningar. Inte i en villaföror, radhus lägenhet och för övrigt Politiker.

F!,Mp S inte ens polisen är intresserade.

Så ja, ingen bryr sig ar barn skjuter ihjäl varandra. Kan vara hudfärg, eller dess levende, men ingen bryr sig.
Citera
2020-07-01, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Att det inte satsas mer pengar = att de tillåts äga rum, menar man.
Citera
2020-07-01, 00:16
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil
Det satsas oerhörd mkt pengar i de sk utanförskapsområdena och dess skolor. Det är alltså inte en ekonomisk faktor som spelar in utan de kriminellas egna oförmåga att fungera i ett normalt sammanhang.
Citera
2020-07-01, 00:18
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeppeNil

Fler dör i trafiken. Bryr sig inte Sverige, bryter vi mot nån konvention.
Trams är vad det är.
Citera
2020-07-01, 00:49
Medlem
Romuhs avatar
Det de Amnesty egentligen menar är:
"Skjutningarna är en kollektiv sorg för alla antiseniorer".
Detta eftersom antiseniorer lever på hatet mot de äldre svenskar som representerar det gamla Sverige, och på hoppet att folkutbytet ska ske i snabbast möjliga takt.
Det är alltså en sorg att det är folkersättarna som dör istället för de gamla svenskarna, i Amnestys rasistiska ögon.

Enligt antiseniorers hatmoraliska kompass är det värre att ett hundratal i de flesta fallen grovt kriminella människor skjuts ihjäl av andra kriminella än att tusentals äldre dör efter att svenska staten inte gjort tillräckligt för att mota Covid-19 i grind.

En dag hoppas jag att svenskarna vaknar upp ur hjärntvätten och vågar ifrågasätta varför grupper som Amnesty vänt sig mot deras förfäder, tradition och historia.
Citera
2020-07-01, 01:13
Medlem
DeviatorXs avatar
Amnesty diskvalificerade sig för länge sedan att delta i någon seriös samhällsdiskussion. De för vänsterns efterblivna "öppna gränser" politik eller ska man kalla det aktivismen? Alla människor ska få komma till Sverige om de vill. Man kan fråga sig om det bara är okunnigt och naivt eller en sjuklig vanföreställning? Amnesty har med sin aktivismen större ansvar för skjutningarna än många andra.
Citera
2020-07-01, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Det satsas oerhörd mkt pengar i de sk utanförskapsområdena och dess skolor. Det är alltså inte en ekonomisk faktor som spelar in utan de kriminellas egna oförmåga att fungera i ett normalt sammanhang.
Det kan alltid satsas mer pengar. För det finns ingen gräns för hur mycket som kan satsas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in