2020-06-30, 17:40
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Nej, jag är så jävla lite troende det bara går, och jag blir förbannad när andra råkar ut för efterblivenheter som är till följd av religion, detta fallet islam.

Kristendomen och islam är samma skit, bara olika namn, men en religiös fanatiker kommer aldrig begripa det.
Jag tycker mig begripa att islam och kristendom är samma religion, jo.
Citera
2020-06-30, 17:44
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deepwww89
Men på den tiden levde man annorulda. Det vanligt hos arbetarklassen att gifta sig i unga år. Heliga birgitta gifte sig när hon var 13. Man såg dem vi anser är barn idag som små vuxna. Dem jobbade och gjorde vuxna sysslor. Idag är det annorlunda.

Idag är det 18 år i många länder. Då ansåg man att giftermål med unga inte var pedofili som idag.

Tiderna utvecklar samhällen. 1500år bakåt var en lång tid sen.

Kungar på den tiden gifte sig inom familjerna för att behålla sitt arv och status. Mu skulle man aldrig kunna göra det.
En flicka som leker med dockor och inte får ta egna beslut är inte vuxen, och det var hon inte "på den tiden" heller.
Citera
2020-06-30, 17:57
Medlem
LadySwedens avatar
Ett exempel på hur en annan Guds profet inte var felfri:
" Och HERREN sände Natan till David. När han kom in till honom, sade han till honom: »Två män bodde i samma stad; den ene var rik och den andre fattig. 2. Den rike hade får och fäkreatur i stor myckenhet. 3. Men den fattige hade icke mer än ett enda litet lamm, som han hade köpt; han uppfödde det, och det växte upp hos honom och hans söner, tillsammans med dem: det åt av hans brödstycke och drack ur hans bägare och låg i hans famn och var för honom såsom en dotter. 4. Så kom en vägfarande till den rike mannen; då nändes han icke taga av sina får och fäkreatur för att tillreda åt den resande som hade kommit till honom, utan han tog den fattige mannens lamm och tillredde det åt mannen som hade kommit till honom.» 5. Då upptändes Davids vrede storligen mot den mannen, och han sade till Natan: »Så sant HERREN lever: dödens barn är den man som har gjort detta. 6. Och lammet skall han ersätta fyradubbelt, därför att han gjorde sådant, och eftersom han var så obarmhärtig.» 7. Men Natan sade till David: »Du är den mannen. Så säger HERREN, Israels Gud: Jag har smort dig till konung över Israel, och jag har räddat dig ur Sauls hand. 8. Jag har givit dig din herres hus och lagt din herres hustrur i din famn; ja jag har givit dig Israels hus och Juda. Och om detta skulle vara för litet, så vore jag villig att ytterligare giva dig både ett och annat. 9. Varför har du då föraktat HERRENS ord och gjort vad ont är i hans ögon? Hetiten Uria har du låtit slå ihjäl med svärd, och hans hustru har du tagit till hustru åt dig själv; ja, honom har du dräpt med Ammons barns svärd. 10. Så skall nu icke heller svärdet vika ifrån ditt hus till evig tid, därför att du har föraktat mig och tagit hetiten Urias hustru till hustru åt dig. 11. Så säger HERREN: Se, jag skall låta olyckor komma över dig från ditt eget hus, och jag skall taga dina hustrur inför dina ögon och giva dem åt en annan, och han skall ligga hos dina hustrur mitt på ljusa dagen. Ty väl har du gjort sådant i hemlighet, men jag vill låta detta ske inför hela Israel, och det på ljusa dagen.»

13. Då sade David till Natan: »Jag har syndat mot HERREN.» Natan sade till David: »Så har ock HERREN tillgivit dig din synd; du skall icke dö."
(2 Samuel 12)
Citera
2020-06-30, 18:24
Medlem
Hehe vilka sjuka människor det finns. Alla muslimer som stödjer sharia stödjer pedofili. Alla människor som tror att alla religioner är samma skit har gått i en störd kulturmarxistisk skola. Alla som stödjer nuvarande invandringspolitik stödjer pedofili det är väl därför hbtq rörelsen är som den är. Spelar ingen roll att dessa personer senare kommer avrättas. Världen o människan är fullständigt galen.
Citera
2020-06-30, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Nej, Koranen lär inte ut attMuhammed är den siste profeten. Det är en tolkning människor gör, eftersom de inte lärt av Skriften vad Guds sigill är.

Koranen lär inte att folk ska göra allt Muhammed gör i allt. Tvärtom säger Koranen att Muhammed inte är felfri, något som inte heller det finns frågetecken kring om man läser Skriften- alla profeterna begick felsteg.
Jo koranen lär ut att mohamed är den sista "profeten".
Han var inte det överhuvudtaget!
Den upphöjer även mohamed i allt.
Du ljuger och förleder grovt!
Citera
2020-06-30, 20:30
Medlem
Citat:
Jag tycker mig begripa att islam och kristendom är samma religion, jo.
Skitsnack.
Du sprider så mycket felaktigheter och det är ditt "jobb".
Men en del vet mer för att inte bli lurade av dig.
Citera
2020-06-30, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hakro807
Mitt argument är att det är en skillnad mellan att gifta sig med ett barn för att man är en pedofil och att gifta sig av politiska skäl. Vi kan givetvis anse bägge handlingarna förkastliga. Men motiven bakom är väldigt olika och därför blir det fel att anklaga Mohammed för pedofili.

Jag förstår vad du menar.
Problemen uppstår när män i dagens värld lever efter de exempel som i grunden var politiska på 600-talet.

Eller?
Citera
2020-06-30, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Nej, jag är så jävla lite troende det bara går, och jag blir förbannad när andra råkar ut för efterblivenheter som är till följd av religion, detta fallet islam.

Kristendomen och islam är samma skit, bara olika namn, men en religiös fanatiker kommer aldrig begripa det.
Du har en uppfattning beroende på vad du lärt dig och dragit slutsats därav.
Men du har nog ingen kunskap om djupet riktigt här...
Du tänker "religion" och att "det" är ett "gift".
Det är vad du har lärt dig.
Och du får ju tycka så.
Men om man varit med om saker personligen och så kommit till tro, och har bara positiva intryck av Jesus och tron på honom så är det inget "gift"..... Tvärtom.
Ja organiserad och "påtvingad" trosutövning kan vara dåligt.
Men du ser väldigt enkelspårigt....
Citera
2020-06-30, 20:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Jo koranen lär ut att mohamed är den sista "profeten".
Han var inte det överhuvudtaget!
Den upphöjer även mohamed i allt.
Du ljuger och förleder grovt!
Nej, att vara sigill på en profetlängd är inte att vara den siste profeten. Det är helt enkelt att vara en profet.
Citera
2020-06-30, 21:00
Avslutad
Citat:
Nej, att vara sigill på en profetlängd är inte att vara den siste profeten. Det är helt enkelt att vara en profet.

Tror du verkligen att Muhammed var en profet? Han var sitt eget vittne.
Citera
2020-06-30, 21:07
Medlem
Citat:
"Sigill på en profetlängd"???!
Släng dig i väggen!
Han var rätt och slätt en av satan lurad människa!
Det ondas sätt att motarbeta Guds Son.
Citera
2020-07-01, 02:05
Medlem
Citat:
Nej, Koranen lär inte ut attMuhammed är den siste profeten. Det är en tolkning människor gör, eftersom de inte lärt av Skriften vad Guds sigill är.

Koranen lär inte att folk ska göra allt Muhammed gör i allt. Tvärtom säger Koranen att Muhammed inte är felfri, något som inte heller det finns frågetecken kring om man läser Skriften- alla profeterna begick felsteg.

Du har helt fel

Ingen tvekan att Profeten Muhammad(saw) ÄR Guds sista profet. Detta framgår av både Koranen där Gud säger:

[33:40] Troende! Muhammad är inte fader till någon av era män. Han är Guds Sändebud och Profetlängdens Sigill. Gud har kunskap om allt.
"Profetlängdens Sigill" på arabiska språket som är originalet betyder som i Hadithen ned att profeternas linje avstängdes med Profeten Muhammad vilket innebär att Han är sista profeten.

Och i en autentisk Hadith:

Abu Huraira rapporterade att Allahs budbärare (må Allahs fred vara vid honom) sa:
Jag har fått överlägsenhet över de andra profeterna i sex avseenden: Jag har fått ord som är kortfattade men omfattande i mening; Jag har fått hjälp av skräck (i fiendernas hjärtan): byten har blivit tillåtna(lagligt)för mig: jorden har gjorts för mig ren och en plats för tillbedjan; Jag har skickats till hela mänskligheten och profeternas linje är stängd med mig

I en annan autentisk Hadith sa Profeten (saw) to Ali (hans kusin):

Du är i samma position för mig som Aaron- (Harun) var i förhållande till Moses men med (denna uttryckliga skillnad) att det inte finns någon profet efter mig.
Eftersom både Aaron och Moses var profeter.

Samtidigt uppmanas muslimer i Koranen förstås att följa Profeten Muhammad (saw) och att han är vår förebild Gud säger:

[33:21] I GUDS Sändebud har ni ett gott föredöme för alla som [med bävan och hopp] ser fram mot [mötet med] Gud och den Yttersta dagen och som ständigt har Gud för ögonen.

[3:31] Säg [Muhammad]: "Om ni älskar Gud, följ mig och Gud skall älska er och förlåta er era synder. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig."

[8:20] Troende! Lyd Gud och Hans Sändebud och vänd er inte bort när ni hör [honom tala],
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in