[quote=FrankIsBack|72113822]
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
- Vi går de facto ner i både IVA-fall och antal döda. En mycket tydlig trend.
IVA säger ju inte så mycket med tanke på hur Sverige har bortprioriterat en hel del äldre människor som fick palliativ vård istället. Att döda minskar märks, men det är fortfarande eftersläpning.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
- Vi är utifrån vår strategi självfallet ett av de mest flockimmuna länderna i världen.
Vilka mer länder satsar på flockimmunitet? Hela Sverige hade runt 5% immunitet i Juni och det krävs runt 60-80%, så vad menas att vi är bland de mest flockimmuna när i överlag inte gör någon större skillnad?
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
- Vi har utan tvekan varit lugna och sansade under denna covid-kris. Det gäller såklart inte den ytterlighet som skriver här, men det var inte dessa jag syftade på utan samhället för övrigt. Man drar inte generella slutsatser utifrån anomalier.
Svenskar är världskända för att extremt troende till staten.
Lugn är en hyperbol. Det har kokats på sociala medier och det brukar dock avspegla samhället i stort. Att det sedan media har lobbat för regeringen har väl gett ett sken av att ingen har brytt sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
-- Att vi blir bland de lägst antal döda/IVA-vårdade per dag i Europa eller inte, är en prognos jag gör vilken du såklart kan bedöma annorlunda, men knappast att det motstrider fakta.
Vi har haft flest döda per capita flertalet veckor nu?
Citat:
Ursprungligen postat av
FrankIsBack
Jag hyser en mycket stor förvissning om att nästan alla i Sverige, liksom världen för övrigt, sinom tid kommer att imponeras av den svenska strategin.
Det är bara Tegnell, Löfven och dess gelikar som tycker det.
Övriga världen och dess befolkningen, not so much.