2020-06-30, 01:48
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Precis. Hatten av för Anders Tegnell och Johan Giesecke. Förvisso höll de flesta epidemiologer med våra, men ändå. Ett bevis för att experter och inte politiker ska sköta sånt här. Hysteriska kvinnor i Danmark, Norge, och Finland kände ett behov att köra över deras expterter ifrågan. Säkert mindervärdeskomplex.

Så att vi har fler döda än Norge, Finland, Danmark, Island och hela Baltikum tillsammans är en framgång? Shit då måste Sovjetunionen ha varit väldigt framgångsrika under andra världskriget med 10 600 000 döda. Kvinnorna i de länderna du nämner har faktiskt gjort ett kanonjobb, hatten av för dem! Synd att vi inte har sådana kvinnor i Sverige, här har vi bara feminister.
Citera
2020-06-30, 01:54
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Ja verkligen en effektiv strategi om man vill att ens landsmän dör.

Dagens siffror

Sweden 30 källa svt.se/texttv

Denmark 1
Norway 0
Finland 0
källa https://www.worldometers.info/coronavirus/

Sverige slutat rapportera till worldometers?

Inget att visa omvärlden kanske ... noll ser bättre ut?

Tyskland 12 dödsfall, ett 8 ggr större land än Sverige

Gemene man är tyvärr matematiskt illitterat, sorgligt men sant.
Citera
2020-06-30, 01:54
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Skyddar munskydd mot covid?

I Tjeckien ruttnade befolkningen på sin regering och sydde egna munskydd,

se här

Hur bromsar man viruset betydligt? #masks4all
https://www.youtube.com/watch?v=HhNo_IOPOtU
Senast redigerad av gloffgloff 2020-06-30 kl. 01:59.
Citera
2020-06-30, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Sverige stänger aldrig landet vid en influensa säsong vilket jag antar att du borde märkt om du levde i Sverige.

I Sverige så erbjuder man oftast från november vaccinering för årets influensa till vårdpersona, skyddsgrupper, eller vem som nu vill bli vaccinerad.

Just vaccineringen medför att den totala befolkningen inte blir så sjuka, därav att man inte behöver stänga ner Sverige.

Har du förstått att COVID-19 inte är en influensa utan en pandemi? Eftersom det inte finns något vaccin idag mot COVID-19 så måste man stänga ner Sverige om denna igen blommar ut till hösten/vintern "2020-2021"

Sedan om det kommer ett vaccin. Tror du då att den svenska befolkningen kommer att vara de första som blir vaccinerade i Europa?

Man måste inte alls stänga ner. Inte för ett harmfullt virus som detta, det skadar mycket mer än viruset självt. Nu får ni släppa sargen. All ny data pekar på att världen har gjort världens blunder med att estimera risken här. Vi kommer knappt ha någon överdödlighet. Största katastrofen är all ekonomisk skada som den yngre generationen kommer få betala för i decennier.
Citera
2020-06-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Så att vi har fler döda än Norge, Finland, Danmark, Island och hela Baltikum tillsammans är en framgång? Shit då måste Sovjetunionen ha varit väldigt framgångsrika under andra världskriget med 10 600 000 döda. Kvinnorna i de länderna du nämner har faktiskt gjort ett kanonjobb, hatten av för dem! Synd att vi inte har sådana kvinnor i Sverige, här har vi bara feminister.

Mät överdödlighet för 2020. Vi kommer inte ha någon.
Citera
2020-06-30, 02:00
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Intressant att kinesiska soldater får vaccin först. Kanske tänker man göra en erövring mot de kommande länderna som de har problem med. Exempelvis Taiwan.

Det tjafsas ju även en hel del i Kaschmir, låt oss bara hoppas att det här inte eskalerar. Vi klarar inte både en pandemi och ett världskrig samtidigt, eller jo det gör vi, men för många kommer det att bli jävligt jobbigt. Så håll tummarna för att det här inte eskalerar.

https://www.bbc.com/news/world-asia-53061476

Intressant att de höll på reglerna och inte använde skjutvapen, de slog alltså ihjäl varandra med stenar och pinnar samt kampsportare som Kina hämtade. Helt jävla sinnes!
Citera
2020-06-30, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
5300 själar och deras anhöriga håller nog inte med dig.

Hur många hade dött i år ändå tror du?
Citera
2020-06-30, 02:02
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av termozen

Om folk stannar hemma så kommer vi inte att ha någon överdödlighet. Det är ett matematiskt faktum! Mindre bilolyckor, mindre mord mm. Tyvärr kan jag inte mäta det då 2020 inte är över ännu.
Citera
2020-06-30, 02:03
Medlem
Citat:

Det kommer inte våra nordiska grannar heller ha. Men du applåderar varje död förstår jag. Makabert.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Hur många hade dött i år ändå tror du?

En hel del antar jag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan111
Haha läser att vissa tyckte att det var en bra strategi att inte ha Lockdown. Dra åt HELA HELV*TE säger jag. Titta nu, medan äldre och unga i våra grannländer börjat gå ut ska våra äldre behöva leva med detta virus i 2 år. Detta är något som aldrig någonsin kommer förlåtas mot de makthavare som tog de här beslutet som slog hål i hjärtat på svensk medborgarna. De tog masstals med svenska liv i onödan och förändrade hela Sveriges världsbild internationellt. Fyfan! Hade Löfven haft en smula moral hade han sagt upp sig och inte börja planera för fyra år till. Detta land är skrot och vill bara håva in skattepengar. Skäms!

+1

Så många rätt! Bara fetar några punkter som även slagit hål i mitt hjärta. 💔😢 Blev så rörd när jag läste ditt inlägg. Har också undrat just över moralfrågor och Löfvén, har aldrig uppfattat honom som direkt ond, innan? Wtf, liksom?

Ja, jag använder sådana ord som du gör också, för detta är fasen en ren skandal, något som sliter sönder vårt land.

Jag är fullkomligt i chock, fortfarande, över att detta har fått pågå, med fri smitta i vårt land.

Min mamma, äldre, måste fortfarande vara oerhört försiktig, spara på sina dyra kvalitets-munskydd för när hon verkligen måste gå ut. Hon har flera riskfaktorer bl.a. problem med hjärta och lungor, skulle dö 99% säkert om hon fick corona...

Saknar debatten om vad gör man för alla dessa äldre som fortfarande är livrädda för tunnelbana, tåg, affärer, osv? Genom att inte ha lockdown i typ 6 veckor dömde vi alla äldre och riskgrupper (typ miljoner människor) till en egen lockdown utan slut...
Citera
2020-06-30, 02:05
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silentzarathustra
Det är mycket intressant att försöka spekulera över de personer som tycker att Sverige gjort rätt under pandemin.
Varför tycker dessa människor att Sverige "gjort rätt"?
Vad är det som finns bakom?
Givet att vem som helst med lite vett i skallen samt en glimt av ärlighet måste ha insett sedan länge att strategin har misslyckats, vad är det som får dessa människor att fortsätta ljuga om att det sättet som Sverige använt sig av är rätt? För det finns ju inte längre några som helst argument för att det som Sverige gjort var rätt ju.

Minns att i början var det många som pratade om att Sverige gjorde rätt därför att denna strategi skulle "skona" ekonomin. Men dels var det ganska självklart att så inte hade varit fallet. Och dels finns det fler och fler tecken på att det inte är så och det inte kommer bli så. Snarare kommer Sverige straffas ekonomiskt troligtvis mer av de andra länderna.
Så varför "ljuger" dessa människor?
Notera att jag bortser ifrån de som istället, otroligt nog, anser att det var "rätt" att göra det som Sverige gjorde. För i detta fall pratar vi om personer med väldigt låg eller närmast obefintlig intellekt.
Dessa som alltså ljuger är enligt mig personer som matchar ett eller flera av nedanstående kännetecken:

- Personer som är känslomässigt avtrubbade. Folk som alltså inte vill andra väl. Närmast psykopater alltså.
- Personer som är väldigt rädda. En lockdown representerar för dem något som får deras mardrömmar att bli verklighet.
- Personer som räknar fel. De trodde att Sveriges strategi skulle gynnat ekonomin och de själva.
- Personer som har enormt svårt att erkänna att man hade fel. Folk som av ren prestige aldrig skulle klara av att erkänna att det dem trodde var rätt har visat sig vara fel.

Det handlar om egoism och jag, jag, jag. (Narcissism) Vi får det samhälle vi förtjänar helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in