Citat:
Ursprungligen postat av
Mackan111
Haha läser att vissa tyckte att det var en bra strategi att inte ha Lockdown. Dra åt HELA HELV*TE säger jag. Titta nu, medan äldre och unga i våra grannländer börjat gå ut ska våra äldre behöva leva med detta virus i 2 år. Detta är något som aldrig någonsin kommer förlåtas mot de makthavare som tog de här beslutet som slog hål i hjärtat på svensk medborgarna. De tog masstals med svenska liv i onödan och förändrade hela Sveriges världsbild internationellt. Fyfan! Hade Löfven haft en smula moral hade han sagt upp sig och inte börja planera för fyra år till. Detta land är skrot och vill bara håva in skattepengar. Skäms!
+1
Så många rätt! Bara fetar några punkter som även slagit hål i mitt hjärta. 💔😢 Blev så rörd när jag läste ditt inlägg. Har också undrat just över moralfrågor och Löfvén, har aldrig uppfattat honom som direkt ond, innan? Wtf, liksom?
Ja, jag använder sådana ord som du gör också, för detta är fasen en ren skandal, något som sliter sönder vårt land.
Jag är fullkomligt i chock, fortfarande, över att detta har fått pågå, med fri smitta i vårt land.
Min mamma, äldre, måste fortfarande vara oerhört försiktig, spara på sina dyra kvalitets-munskydd för när hon verkligen måste gå ut. Hon har flera riskfaktorer bl.a. problem med hjärta och lungor, skulle dö 99% säkert om hon fick corona...
Saknar debatten om vad gör man för alla dessa äldre som fortfarande är livrädda för tunnelbana, tåg, affärer, osv? Genom att inte ha lockdown i typ 6 veckor dömde vi alla äldre och riskgrupper (typ miljoner människor) till en egen lockdown utan slut...