2020-06-29, 14:53
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Upp 180% idag! Allt är relativt, en fantastisk affär om man köpte i fredags...
Kan nog vara bra att nöja sig med 180 % och lämna skeppet.
Citera
2020-06-29, 15:16
Medlem
TheRiddle-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Kan nog vara bra att nöja sig med 180 % och lämna skeppet.
Har inte själv köpt. Har hållt koll på Wirecard för att antingen gå kort eller lång korta perioder, men dalarna har inte riktigt varit långt nog upp eller ner för att jag ska ha sett några självklara lägen. Nu är det väl för sent, egentligen bara intressant att göra den sortens affär antingen första studsen upp eller första nergången efter det första initiala raset.
Citera
2020-06-29, 15:20
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRiddle-
Upp 180% idag! Allt är relativt, en fantastisk affär om man köpte i fredags...

100% givet att den skulle upp dock, den större frågan var när och hur mycket.
Kan garantera att få till ingen köpte i fredags. :)

Det är samma sak med folk som gör köp här i tråden efter det konstaterats att något gått upp. Ungefär som att de äger en tidsmaskin och kan göra bra beslut i efterhand. Det är något svårt att bli imponerad av sådant.

Däremot blev man som vanligt sugen att putta in lite till (dvs småpengar) när man såg så många inlägg om hur korkat det var. Men... det räcker med 1 idiotbolag för egen del.

Andra i samma kategori är t ex Oscar Properties, men blir något för hög slagsida mot rena förhoppningar med sådana bolag för tittar man på 5 år finns inte ett uns av framgång om man ser till prisdatan. Det blir ren spekulation och gambling.
Citera
2020-06-29, 15:27
Medlem
sinewaves avatar
På radarn idag är S&P500 och SMA200 på dagliga.

I skrivande stund har S&P500 (SPX500USD) varit över SMA200 en period men sedan tryckts tillbaka under. Samtidigt är ES (S&P500 mini futures) något under från att ha varit över.

Dagliga, S&P500 (SPX500USD):
https://i.imgur.com/FCldPz3.png

Annat som är mer intressant än ej är negativt kryss för EMA10/21 (lila linjer på skärmdumpen) som också kan ses ovan. Samt givetvis att vi fortfarande tar kliv mot guldkors för SMA50/200 (gula linjer på skärmdumpen). Där krävs något av ett rejält fall för att det inte ska inträffa.

Den amerikanska börsen öppnar om 3 minuter.
Citera
2020-06-29, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Så du vet alltså när marknader kraschar? Det är ju fantastiskt isf.

Nej, inte på dagen naturligtvis. Jag har inte heller alla ägg i samma korg. Men det var inte så svårt att se var det skulle ta vägen när man hörde talas om Covid-19. Varför åka med ner då? Det var heller inte så svårt att förstå vilka brancher och bolag som bara åkte med ner, utan egentligen någon annan anledning än panik, och att de skulle återhämtas snabbt. Jag är inget finans-proffs, men detta är väl inte så svårt att greppa....?
Citera
2020-06-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Du ser signaler??

Är du dum eller psykotisk?

Du får nog förklara lite mer vad du menar, om jag ska svara dig. Dåliga affärer idag eller?
Citera
2020-06-29, 16:51
Medlem
Boeing goes Brrrrrrrrrrrrrr
Citera
2020-06-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Du får nog förklara lite mer vad du menar, om jag ska svara dig. Dåliga affärer idag eller?

Nej, men om du får signaler om marknaden så du kan market-tima med framgång så är du en unik människa.
Citera
2020-06-29, 17:36
Medlem
Gick ur det mesta imorse tyvärr och nu är det upp en procent sedan dess naturligtvis.

Det enda jag har nu är 25 amazonaktier och lite i Visa i princip.

Är fruktansvärt trött på marknaden nu som i princip utan anledning kan falla 3% på en dag och andra dagar rusa uppåt trots skenande coronafall i världen.

Just nu lutar jag åt att gradvis köpa in mig under ungefär ett års tid. Rimligen borde ju börsen falla när demokraterna tar över i USA och Corona exploderar i vinter men fan vet.
Citera
2020-06-29, 18:57
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Nej, inte på dagen naturligtvis. Jag har inte heller alla ägg i samma korg. Men det var inte så svårt att se var det skulle ta vägen när man hörde talas om Covid-19. Varför åka med ner då? Det var heller inte så svårt att förstå vilka brancher och bolag som bara åkte med ner, utan egentligen någon annan anledning än panik, och att de skulle återhämtas snabbt. Jag är inget finans-proffs, men detta är väl inte så svårt att greppa....?
Jo. Börsen är inte logisk och omöjlig att tajma med skicklighet. Förutspådde du megauppgången sen direkt efter också?
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Gick ur det mesta imorse tyvärr och nu är det upp en procent sedan dess naturligtvis.

Det enda jag har nu är 25 amazonaktier och lite i Visa i princip.

Är fruktansvärt trött på marknaden nu som i princip utan anledning kan falla 3% på en dag och andra dagar rusa uppåt trots skenande coronafall i världen.

Just nu lutar jag åt att gradvis köpa in mig under ungefär ett års tid. Rimligen borde ju börsen falla när demokraterna tar över i USA och Corona exploderar i vinter men fan vet.
Har du 25 aktier i Amazon? Det är värt $68 000.
Citera
2020-06-29, 22:05
Medlem
sinewaves avatar
Stark stängning av SPY (S&P500 ETF), +1.47%.
+0.86% över SMA200 på dagliga.

Men en bättre stängning hade dock varit att ta ut den föregående röda dagen, så blev inte riktigt fallet.
Senast redigerad av sinewave 2020-06-29 kl. 22:10.
Citera
2020-06-29, 23:12
Medlem
Glossuss avatar
Köper och säljer i favoritbolagen, Elkem och LUG. Det går fett bra, men LUG går knackiigt på TSX. Borde stå betydligt högre med tanke dagens guldpris per uns..

Guldpriset är ju högre nu än när LUG toppade, den 20:e maj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in