2020-06-29, 19:09
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lustigt, eller olustigt kanske att höra generaldirektören för fhm säga att det var frustrerande att immuntestet visade att så få hade immunitet och att han är glad att höra den nya rapporten om att det kan vara fler som är immuna än man tidigare trott. Verkligen för att visa att man vill få människor smittade.
Citera
2020-06-29, 19:12
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Lustigt, eller olustigt kanske att höra generaldirektören för fhm säga att det var frustrerande att immuntestet visade att så få hade immunitet och att han är glad att höra den nya rapporten om att det kan vara fler som är immuna än man tidigare trott. Verkligen för att visa att man vill få människor smittade.

Det är värre än så, ingen är bevisat immun. Antikroppar är varken ett bevis för det eller att man inte smittar andra. Inte ens Tegnell kunde säga att personer med antikroppar kunde krama om mormor vid midsommar.
Citera
2020-06-29, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
https://www.msn.com/sv-se/nyheter/inrikes/200-elever-samlades-f%C3%B6r-stor-studentfest-mitt-i-pandemin-nu-%C3%A4r-flera-sjuka-i-corona/ar-BB165ANG?ocid=ob-fb-svse-1583836103585&fbclid=IwAR3NS3n9Oj_Klimr0NZs9SIFwo_ wCvMwuq7CPbPlPatGL2T_8TNckcNstCs

Innan alla Tegnellhatare brakar loss ännu en gång så vill jag säga att såväl Tegnell som regeringen förbjöd studentflak precis i god tid innan studenten. Så kom för fan inte och beskyll Tegnell för detta fall också era idioter
Varför stoppade då inte Tegnell festerna? Visste han inte att det kunde bli mer smitta?
Citera
2020-06-29, 19:25
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Varför stoppade då inte Tegnell festerna? Visste han inte att det kunde bli mer smitta?
Hur skulle han göra det? Skulle han personligen stå vakt vid alla skolor och mota bort folk som ville studentfesta? Mig veterligen var både fhm och regeringen tydliga med att det inte skulle vara studentfester. Går väl knappast och skylla på tegnell om enskilda individer ignorerar det. Den makten har varken han eller fhm. Polisen i landet är för mesiga för att våga ta tag i detta. Mer politikernas fel än någon annan.
Citera
2020-06-29, 19:29
Medlem
Citat:
Hur skulle han göra det? Skulle han personligen stå vakt vid alla skolor och mota bort folk som ville studentfesta? Mig veterligen var både fhm och regeringen tydliga med att det inte skulle vara studentfester. Går väl knappast och skylla på tegnell om enskilda individer ignorerar det. Den makten har varken han eller fhm. Polisen i landet är för mesiga för att våga ta tag i detta. Mer politikernas fel än någon annan.
Genom att uppmana att inte ha studentfester helt enkelt.
Citera
2020-06-29, 19:43
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Genom att uppmana att inte ha studentfester helt enkelt.
Det har man väl gjort och uppmanat folk att inte ha stora samlingar och ha studentflak. Att då vissa idioter väljer att ha en studentfest på typ 200 pers kan knappast han beskyllas för. Mycket har han och fhm gjort fel men så mycket makt har dom inte att dom kan bestämma över om individer väljer att ignorera deras rekommendationer. Samma sak med BLM demonstrationerna. Hade fhm och tegnell fått bestämma hade dom aldrig ägt rum. Men nu har dom inte så mycket makt.
Citera
2020-06-29, 19:46
Medlem
Citat:
Det har man väl gjort och uppmanat folk att inte ha stora samlingar och ha studentflak. Att då vissa idioter väljer att ha en studentfest på typ 200 pers kan knappast han beskyllas för. Mycket har han och fhm gjort fel men så mycket makt har dom inte att dom kan bestämma över om individer väljer att ignorera deras rekommendationer. Samma sak med BLM demonstrationerna. Hade fhm och tegnell fått bestämma hade dom aldrig ägt rum. Men nu har dom inte så mycket makt.
Han har ju sagt att runt 50 personer är ok det kunde han ju ändrat till 5 10 stycken.
Citera
2020-06-29, 20:38
Avslutad
Citat:
Vilken allmänbildning? Regetingen och FHM ska alltså bära hundhuvudet för att danskar som reser in i landet och bär med sig smitta? Ja jösses vilka galningar det finns tamigfan Den här tråden får mig att tappa allt hopp om mänskligheten

Seriöst, det svenska högmodet når tamejfan helt nya höjder varje dag.

Insinuerar du på allvar att det skulle vara danskarnas fel att det dukat under 10 ggr fler i Sverige än i Danmark?!

Det här var fanimej helt absurt att läsa. Jag får typ cancer av sånna som du.
Citera
2020-06-29, 20:42
Avslutad
Citat:

Jo, man kan förbjuda det med rättsliga påföljder som i andra länder.

Det står nu tämligen klart att svenskar inte är speciellt lojala. Då måste regeringen ta krafttag. Det är mycket enkelt.
Citera
2020-06-29, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Seriöst, det svenska högmodet når tamejfan helt nya höjder varje dag.

Insinuerar du på allvar att det skulle vara danskarnas fel att det dukat under 10 ggr fler i Sverige än i Danmark?!

Det här var fanimej helt absurt att läsa. Jag får typ cancer av sånna som du.
Om du släpper din egen förvrängda världsbild och faktiskt läser artikeln så kanske även du förstår vad jag menar. Många inlägg som vissa skriver i denna tråd är ju för fan rent förtal och rena osanningar. Jag förstår varför det här landet går åt helvete när folk enbart tar till sig den fakta som enbart passar deras världsbild. Inget sunt förnuft eller logiskt tänkande alls. Börjar seriöst tro att Flashback är ett gnällforum för bittra SD-anhängare
Citera
2020-06-29, 20:56
Avslutad
Citat:
Om du släpper din egen förvrängda världsbild och faktiskt läser artikeln så kanske även du förstår vad jag menar. Många inlägg som vissa skriver i denna tråd är ju för fan rent förtal och rena osanningar. Jag förstår varför det här landet går åt helvete när folk enbart tar till sig den fakta som enbart passar deras världsbild. Inget sunt förnuft eller logiskt tänkande alls. Börjar seriöst tro att Flashback är ett gnällforum för bittra SD-anhängare

Du får kalla det vad du vill, men du insinuerade om danskar som tog in smittan till Sverige.

Det spelar ingen roll hur du vrider och och vänder på det eller vilken förklaringsmodell du använder dig av men Sverige strategi är totalt misslyckad:

Antal döda

Hela övriga Norden: 1 192

Sverige: 5 280 + (jag skriver plus eftersom det är alltid jävla massa eftersläpningar i Sverige, dåligt uppdaterat och forfarande inte presenterat helgens dödsfall som vanligt.)

Regeringen bär det yttersta ansvaret, precis som i alla andra länder. Det finns inga som helst bortförklaringar.
Citera
2020-06-29, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Ja det är klart det är regeringens och Tegnells fel att smittan obehindrat kunde sprida sig till Sverige.

Och det vet du utan att veta NÄR denna smitta kom in i Sverige via danskarna...?

Om den kom in vid t ex årsskiftet när världen nästan inte ens visste vad Covid-19 var, så menar du att regeringen och Tegnell redan skulle ha agerat och stängt gränserna etc...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in