Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Jo de är tvingade om de ska ha jobbet idag.
Man är inte tvingad att arbeta i Stockholm.
Du borde öppna dig för den häpnadsväckande tanken på att folk faktiskt vill bo där. Och i andra storstäder.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Utvecklingen är tydlig, twitter har exempelvis sagt att deras anställda aldrig behöver komma tillbaka till kontoret utan kan jobba hemifrån för evigt, och fler följer efter. Tekniken är här för att jobba hemifrån, företagen spara pengar på dyra lokaler etc och de anställda blir mer nöjda och lojala.. Det kanske inte sker över en natt även om pandemin påskyndar det, men den utvecklingen går nog inte att stoppa oavsett vad du tycker om det. Sedan om det sker nu eller om 20 år låter jag vara osagt.
Möten kan man ha digitalt.
Tekniken har funnits länge. Det är inget argument.
Anställda blir inte mer nöjda. Samtliga mina kollegor, som jag berört saken med, vill tillbaka till kontoret.
Men corona kan säkert leda till att några fler jobbar mer hemifrån. Vi får se hur många det blir. Jag ser inte att de blir så många. Att arbeta hemifrån har inte varit någon kioskvältare hittills.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Finns säkert de som gärna betalar 10 gånger mer för bo i storstaden, men att tro att det inte kommer påverka priserna då man tar bort jobben ifrån storstäderna är ganska så naivt.
Det är så det är. Bara sluta förneka verkligheten.