2020-06-29, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Precis, fick ett litet genombrott förra säsongen. Det är nog endast vi i söder som uppmärksammat det.

Jäklar vad det går bra för er. Imponerande, kul att det går så bra för Jocke Persson.

Exakt. Helsingborg har ju 2 juveler i Gigo och Svensson men jag tror knappast de får behålla dem tills nästa säsong faktiskt. Sen har de ju Timossi på lån med som ska vara vass. Inte sett så mycket av honom själv.

Ja jättekul! Gillar ju Jocke skarpt så det är roligt. Han är rätt flexibel med vilket är kul. Sen att han agerar sportchef samtidigt är stöddigt haha

Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Du har helt missat att de torskade hemma mot Göteborg efter att ha haft typ 35% av bollinnehavet, eller?

Ja den är var inte vacker. Var dock inte långt ifrån ett kryss! haha
Citera
2020-06-29, 20:27
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Lite Glenn över det ja.

Kollade på blåvitts gamla CL matcher för ett tag sedan och där är han ren och skär klass.

Nu är jag inte Örebro-supporter, annars kanske den biten varit irriterande.

Men som neutral tycker jag att han sköter sig mycket bra, kanske ett av de bästa exemplen på en nypensionerad spelare som sköter expertrollen på ett bra sätt. Han har ett naturligt och behagligt sätt att prata, har ett bra fotbollsöga, och att han nyligen spelat med AIK och Elfsborg och mot de flesta lagen tillför bara imo. Han var inte helt okritisk mot sina gamla lagkamrater heller.
Citera
2020-06-29, 20:27
Medlem
Citat:
Max Svensson ser oerhört intressant ut. Klart bäst i Helsingborg.

Tyckte han var rätt så bra förra året också, han gjorde väl en del poäng också?

Ganska jämn match spelmässigt av det jag sett(har ett öga på den). HIF brände ett bra läge precis innan Häcken gjorde mål, det är sådana lägen dom måste sätta om dom vill börja plocka lite mer poäng.
Citera
2020-06-29, 20:31
Medlem
TheJackets avatar
Känns som att Varberg kommer att klara kontraktet med ganska god marginal i år
Citera
2020-06-29, 20:32
Avslutad
Citat:

Ganska jämn match spelmässigt av det jag sett(har ett öga på den). HIF brände ett bra läge precis innan Häcken gjorde mål, det är sådana lägen dom måste sätta om dom vill börja plocka lite mer poäng.

Mmm, var väl deras främsta poängspelare förra säsongen om jag inte minns fel. Han har ett skönt flyt i steget.

Håller med, slutar det oavgjort så kan ingen av lagen klaga direkt. Undrar ifall Mix twittrar att det är gött att tre poäng hamnar i Göteborg om resultatet står sig.
Citera
2020-06-29, 20:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Ja han var bra åtminstone under hösten och jag skulle gärna ha honom till MFF.

Falkenberg måste hitta en målvakt innan det är försent. Nilsson i fjol, Brattberg och Norings utvisning förra matchen. Risk för nedflyttning annars.
Citera
2020-06-29, 20:35
Medlem
Citat:
Mmm, var väl deras främsta poängspelare förra säsongen om jag inte minns fel. Han har ett skönt flyt i steget.

Håller med, slutar det oavgjort så kan ingen av lagen klaga direkt. Undrar ifall Mix twittrar att det är gött att tre poäng hamnar i Göteborg om resultatet står sig.

Kollade och det var 7 mål och 3 assist, med tanke på hur laget presterade får man väl säga att det var väldigt bra.

haha...
Citera
2020-06-29, 20:39
Medlem
Glorkass avatar
Helsingborg har onekligen en hel del att fundera över...
Citera
2020-06-29, 20:39
Medlem
Fofana i Varberg har sett riktigt pigg ut varenda inhopp han haft. Snabb och teknisk som satan
Citera
2020-06-29, 20:41
Avslutad
Citat:
Kollade och det var 7 mål och 3 assist, med tanke på hur laget presterade får man väl säga att det var väldigt bra.

haha...

Inte alls illa för en debutsäsong i ett ganska risigt lag.
Citera
2020-06-29, 20:44
Medlem
Smerchs avatar
Det är kul att se Varberg, de liknar lite Jannes landslag eller Klopps Liverpool i hur de är så trygga i sitt system och med varandra att de, trots att de inte är ute efter att skönspela, ständigt kommer i lägen där de tvingas hitta kreativa lösningar - och gör det. Varje spelare verkar överprestera, eftersom de vet att en lagkamrat täcker upp när de misslyckas. De visar den shining som Hamrén ville få fram men som han började i helt fel ända för att skapa.
Citera
2020-06-29, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Det är kul att se Varberg, de liknar lite Jannes landslag eller Klopps Liverpool i hur de är så trygga i sitt system och med varandra att de, trots att de inte är ute efter att skönspela, ständigt kommer i lägen där de tvingas hitta kreativa lösningar - och gör det. Varje spelare verkar överprestera, eftersom de vet att en lagkamrat täcker upp när de misslyckas. De visar den shining som Hamrén ville få fram men som han började i helt fel ända för att skapa.

Lite så ja. Småfult fysiskt spel blandat med övertro och 110% arbetsvilja. Det är skador som kan döda momentumet väldigt lät dock.

Men truppen / nyförvärven ser ut att vara över förväntan även dem.

Senaste matcherna har man inte ens spelat med bästa spelaren, Seljmani. Som är otroligt bra målgörare och presspelare.

Kul!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in