2020-06-18, 21:30
Medlem
Ja är väl så att det endast dyker upp på flashback. Ja det med droger och väder har jag ingen koll på, ja visst är det mycket

Mofasti. Det är lugnt tack att du ber om ursäkt
Citera
2020-06-20, 14:41
Medlem
Inget nytt i tråden?
Citera
2020-06-21, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xylor
Inget nytt i tråden?

Käre Xylor,

Tror inte det finns så mycket mer att säga i detta ämne förutom "skvaller"

Jag har inte instagram så har inte koll på vad som händer där. Tror kirunaborna är upptagna med att fira midsommar i tornedalen nu under dessa dagar. Annars är snacket mest gällande coronautrbrottet i gällivare.

Jag uppdaterar tråden när jag får ny kunskap. Men jag tror inte vi har så mycket mer att diskutera om detta mord.

Kanske flashback hade tillåtit en allmän tråd om Kiruna?
Citera
2020-06-21, 02:44
Medlem
Nä det är nog sant Mofasti. Ja denna tusans corona.. Om du skulle höra nåt om herrarna skriv för har med mitt intresse som jag förklarat sen skoltiden av kriminalhistoria och då även nya fall..
Citera
2020-06-21, 20:45
Medlem
slickadkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det har inte blossat upp utan folket här ser möjligheten att sprida hat och det är därför man börjar få ursäkter för att dra upp alla möjliga med "missbruk"

Droger är extremt ovanligt i Kiruna och är nog ett av landets områden med lägst capita med drogmissbrukare.

Så tro inte att folket här talar sanning. vi har här pratat totalt i tråden om 10 personer max på en befolkning på 25 000.

så det går 2500 personer utan missbruk på varje missbrukare. Det är ändå väldigt bra värden.

Menar du att det var 14st missbrukare innan detta fall eller menar du att det var 10st med dessa inräknade så nu är Kiruna nere på 6st missbrukare iom att en är avliden och 3st sitter inne?

I Kiruna tätort bodde det 2019 ca 16700 personer
I Kiruna kommun bor det 2020 ca 22800 personer
Citera
2020-06-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slickadkatt
Menar du att det var 14st missbrukare innan detta fall eller menar du att det var 10st med dessa inräknade så nu är Kiruna nere på 6st missbrukare iom att en är avliden och 3st sitter inne?

I Kiruna tätort bodde det 2019 ca 16700 personer
I Kiruna kommun bor det 2020 ca 22800 personer

Är många som reser in och arbetar på entreprenad, sedan är det tusentals tornedalare som arbetar i gruvan och skriver sig där för att göra massa avdrag. Är nog snarare 35- 40 000 personer i kiruna vanligtvis så blir en 40-50 styckcen totalt då
Citera
2020-06-27, 07:54
Medlem
Det stämmer rätt dåligt om man ser till hur många beroendebehandlare som är anställda inom kommunen.
Citera
2020-06-29, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Är många som reser in och arbetar på entreprenad, sedan är det tusentals tornedalare som arbetar i gruvan och skriver sig där för att göra massa avdrag. Är nog snarare 35- 40 000 personer i kiruna vanligtvis så blir en 40-50 styckcen totalt då
Du har rätt i att många vecko pendlar hit och jobbar,men att det skulle vara upp till tusentals från Tornedalen som arbetar i gruvan är absolut fel!
Antalet anställda i LK i Kiruna håller sig runt 2200 och det är i hela bolaget och fördelade på många ställen,så ytterligare en ren gissning av dig.
Citera
2020-06-29, 10:53
Medlem
Ingen som hört nåt om grabbarna var dom sitter? Som ni ser det ja skrivit ovan har det med mitt intresse sen skolåldern då vi studerade och skrev uppsatsatser om krimminalitet.
Citera
2020-06-29, 10:56
Medlem
För då det gällde alden, krille hansson & rasmus enmarks mord skrevs det direkt i nsd, kuriren, piteåtidningen, vilken anstalt dom hamnade på om dessa 3 idioter ingenting väldigt märkligt då även detta är ett mord på högnivå..
Citera
2020-06-29, 11:35
Medlem
Citat:
Ingen som hört nåt om grabbarna var dom sitter? Som ni ser det ja skrivit ovan har det med mitt intresse sen skolåldern då vi studerade och skrev uppsatsatser om krimminalitet.
Jag tror helt ärligt inte någon kommer tala om för dig vart de sitter, du är bara jättekonstig! Om det nu är som du säger att ditt intresse för kriminalhistoria gör att du absolut vill veta vart de sitter så ta kontakt med kriminalvården och hör dig för istället för att sitta här och tjata!
Citera
2020-06-29, 15:46
Medlem
Citat:

Du lurar ingen med ditt påstådda intresse. Varför skulle en person som är intresserad av kriminalitet enbart rikta in sina frågor på var tre specifika grabbar sitter?
I mina ögon talar inte det för ett intresse för kriminalitet, utan ett intresse av att komma åt just dessa grabbar.
Om jag har fel, så berätta gärna vad som intresserar dig inom kriminalitet? Än så länge har du visat noll intresse för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in