2020-06-01, 17:24
Medlem
Hello.

Undrar om nån upplever en radikal konditionsförsämring av dessa piller?

Jag vet inte om min försämrade kondition beror på tabletterna eller nåt annat, men jag vill tro att det har med dem att göra.

Mvh Vlaad D
Citera
2020-06-01, 21:06
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VlaadDracuu
Hello.

Jag vet inte om min försämrade kondition beror på tabletterna eller nåt annat, men jag vill tro att det har med dem att göra.

Mvh Vlaad D
Jag märkte det på abilify ,fick för mig att jag fick lägre blodtryck
Citera
2020-06-01, 22:47
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Citat:
Hello.

Mvh Vlaad D

Har Du gått upp i vikt under tiden? Jag menar, det kan också göra att konditionen blir sämre. Viktuppgång är vanligt på denna skitmedicin. Har ätit den och tro mig, biverkningarna var alldeles för många. Prata med Din läkare om Du kan få något annat.

Lycka till!

Citera
2020-06-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Har Du gått upp i vikt under tiden? Jag menar, det kan också göra att konditionen blir sämre. Viktuppgång är vanligt på denna skitmedicin. Har ätit den och tro mig, biverkningarna var alldeles för många. Prata med Din läkare om Du kan få något annat.

Lycka till!

Tackar!

Jag har bara gått upp c:a 4 kg....det förklarar tyvärr inte den markanta förändringen av kondition tyvärr.

Vad kände du för biverkningar, om man får vara nyfiken?
Citera
2020-06-02, 22:18
Medlem
Anderson.Coopers avatar
Citat:
Tackar!

Jag har bara gått upp c:a 4 kg....det förklarar tyvärr inte den markanta förändringen av kondition tyvärr.

Vad kände du för biverkningar, om man får vara nyfiken?

Då är det nog inte därför du upplever sämre kondition. De biverkningar jag fick var alldeles för många tyvärr;

Yrsel
Lågt blodtryck
Maniskt beteende
Svåra sömnsvårigheter
och det värsta:
Kramper

Fick ett allvarligt krampanfall, blev tur till sjukhuset, långsam utsättning av medicinen och mådde genast bättre. Hade dessutom gått upp 8 kilo på kort tid. Allt blev normalt. Klandrar kanske inte så mycket medicinen som den okunnige läkaren som förskrev den. Men var försiktig, ställ frågor till Din läkare och kanske det finns något annat som kan hjälpa Dig.

Ta hand om Dig - och kom ihåg: en "second opinion" skadar aldrig...

Citera
2020-06-03, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anderson.Cooper
Då är det nog inte därför du upplever sämre kondition. De biverkningar jag fick var alldeles för många tyvärr;

Yrsel
Lågt blodtryck
Maniskt beteende
Svåra sömnsvårigheter
och det värsta:
Kramper

Fick ett allvarligt krampanfall, blev tur till sjukhuset, långsam utsättning av medicinen och mådde genast bättre. Hade dessutom gått upp 8 kilo på kort tid. Allt blev normalt. Klandrar kanske inte så mycket medicinen som den okunnige läkaren som förskrev den. Men var försiktig, ställ frågor till Din läkare och kanske det finns något annat som kan hjälpa Dig.

Ta hand om Dig - och kom ihåg: en "second opinion" skadar aldrig...

Ojoj, det lät ju bedrövligt.
Skönt att det ordnade upp sig.

Långsam utsättning, det låter som det enda rätta.
Har rätt många nya egenheter som jag inte gillar. De beror säkert på medicinen.

Tack för att du tog dig tid, ha de fint.
Citera
2020-06-03, 14:37
Medlem
Quetiapin är ju ett neuroleptikum som dels blockerar dopamin som är viktig för muskelkraft och ork. Sänker även testosteron. Även en stark antihistamin och antikolinergika. Slutsatsen är ju att det är ett jävla gift för kroppen och konditionen.
Citera
2020-06-08, 19:33
Medlem
rightclaws avatar
Jag har börjat få lite kol på morgonen, jätte obehagligt, jag är rökare & tar kvetiapin så ja.
Citera
2020-06-29, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
Quetiapin är ju ett neuroleptikum som dels blockerar dopamin som är viktig för muskelkraft och ork. Sänker även testosteron. Även en stark antihistamin och antikolinergika. Slutsatsen är ju att det är ett jävla gift för kroppen och konditionen.

Missade ditt svar.

Det du skriver förklarar ju en hel del. Tackar!!
Citera
2020-06-29, 13:51
Medlem
Jag tycker inte min kondition har blivit sämre sedan jag börjat äta Quetiapin dock tycker jag att musklerna känns "sega" och kroppen typ "tung". Ibland blir jag yr, ofta när jag reser mig upp. Har inte gått upp något i vikt snarare tvärt om. Vilken dos äter ni?
Citera
2020-06-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lostwithme
Jag tycker inte min kondition har blivit sämre sedan jag börjat äta Quetiapin dock tycker jag att musklerna känns "sega" och kroppen typ "tung". Ibland blir jag yr, ofta när jag reser mig upp. Har inte gått upp något i vikt snarare tvärt om. Vilken dos äter ni?

Ok...de symptomen har jag oxå. Känner mig klumpig.

Låg på 150 mg till natten, har trappat ner till 50 mg på 3 veckor cirka. Nu gäller det bara att ta steget till noll
Vad ligger du på för dos?
Citera
2020-06-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ok...de symptomen har jag oxå. Känner mig klumpig.

Låg på 150 mg till natten, har trappat ner till 50 mg på 3 veckor cirka. Nu gäller det bara att ta steget till noll
Vad ligger du på för dos?

Okej. Ligger på 150 mg nu, tanken är att jag ska öka till 200 mg. Känns som den har hjälpt mig väldigt mycket psykiskt men som sagt så har den ju en rad biverkningar som inte är roliga och nu är ju hela psykiatrin typ på semester
Ska du ta någon annan medicin istället?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in