2020-06-25, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Mamman är ett gyllene exempel på lögnande, manipulerande psykopat. På en sida i FUP:en så ser man hur hon manipulerar sin farfar att låna ut 10k till "skulder, buuhuu". Några dagar senare ser man hur hon(med största sannolikhet) köper droger för flera tusen av denna summa. Den här människan skulle sälja sitt barn för knark och ljuger så mycket att hon själv tror på sina lögner.

Denna människa ska oavsett straff aldrig få vara i närheten av ett barn igen. Hon och hennes sambo har prioriterat att bli hög före sitt eget barn och hur dem har behandlat ungen har styrts av hur de själva mår. Vid abstinens kom knytnävarna fram, osv. Jävla psykopater!

Hon lånade pengar av P:s pappa E*smeralda och S*las farfar. Så det var ju inte ens hennes släkt
Citera
2020-06-25, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minus1234
Hon lånade pengar av P:s pappa E*smeralda och S*las farfar. Så det var ju inte ens hennes släkt
Det gör ju bara saken ännu värre. Sin egen familj har hon väl redan blåst så mycket att dem förstår vad pengarna går till och att dem inte kommer ett öre av dessa pengar i framtiden.
Citera
2020-06-25, 20:53
Medlem
Ni som talar nedvärderande om Melindas medverkan i Sofias änglar har nog inte riktig koll på programmets syfte;

”Johnnie Krigström, Mattias Särnholm och Sofia Wistam hjälper familjer som hamnat i svåra situationer i livet. Med sina olika kunskaper ordnar de praktikaliteter som gör livet lite enklare.”

Det handlar inte om att exploatera sig själv utan om att få hjälp i en svår livssituation. Säkerligen har Melinda varit oförmögen att förvärvsarbeta i all chock och bearbetande av trauma, vilket leder till en än mer utsatt situation. Säkert har det fattats pengar och ork till att underhålla hus, socialt liv och all annan vardag samtidigt som hon bearbetar sin sorg och stöttar sina barn i detta. Kom ihåg att denna process (att mista E) varit väldigt lång och utdragen, för att sedan kulminera i att barnet plötsligt dör och nu en plågsam rättegång.

Melinda har all rätt i världen att unna sig hjälp på vägen, tv eller ej. Hon verkar vara en god medmänniska och det värmer i hjärtat att hon får stöd!
Citera
2020-06-25, 21:09
Medlem
OroligLantiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Ni som talar nedvärderande om Melindas medverkan i Sofias änglar har nog inte riktig koll på programmets syfte;

”Johnnie Krigström, Mattias Särnholm och Sofia Wistam hjälper familjer som hamnat i svåra situationer i livet. Med sina olika kunskaper ordnar de praktikaliteter som gör livet lite enklare.”

Det handlar inte om att exploatera sig själv utan om att få hjälp i en svår livssituation. Säkerligen har Melinda varit oförmögen att förvärvsarbeta i all chock och bearbetande av trauma, vilket leder till en än mer utsatt situation. Säkert har det fattats pengar och ork till att underhålla hus, socialt liv och all annan vardag samtidigt som hon bearbetar sin sorg och stöttar sina barn i detta. Kom ihåg att denna process (att mista E) varit väldigt lång och utdragen, för att sedan kulminera i att barnet plötsligt dör och nu en plågsam rättegång.

Melinda har all rätt i världen att unna sig hjälp på vägen, tv eller ej. Hon verkar vara en god medmänniska och det värmer i hjärtat att hon får stöd!

Jag håller med!

O jag är övertygad om att Melinda med glädje skulle byta bort allt eventuellt ”kändisskap” mot att få tillbaka Esmeralda, eller ens få krama henne en sista gång.

Så jag tror inte för ett ögonblick att M såg/ser detta som sin möjlighet till ”15 minutes of fame”, utan att hon verkligen vill göra skillnad.
Citera
2020-06-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee

Jag är helt övertygad om att Lex Esmeralda kanske aldrig hade skapats om det inte vore för den massmediala uppståndelsen som uppstod när Melinda blev publik som fosterhemsmamman, i DN intervjun https://www.dn.se/nyheter/sverige/hon-fick-inte-fylla-fyra/

Nej precis. All styrka till Melinda. Glöm inte stötta henne o skriva under ni som glömt.....Dela på facebook mm
https://www.skrivunder.com/lexesmeralda__vi_kraven_en_lagandring_omgaende

Tillägg: Reagerar på att endast ca 4048 personer från Norrköping hitintills skrivit under. Snälla knyt inte näven under bordet visa ert engagemang ni som har det, vad jag förstått så har detta fall upprört många många fler i Norrköping....
https://www.skrivunder.com/stats.php?id=253889
Citera
2020-06-26, 14:16
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av italrossi
Går inte att läsa? Behöver va inne på en annan telefon eller dator. Just min ip är den spärrad på. Därför jag inte kunnat läsa.
Det är bara din användare som är spärrad du kan ju gå in på sidan utan att logga in, gjorde jag när jag blev avstängd. Trodde alla visste det?
Behöver inte vara medlem för att läsa.
Citera
2020-06-26, 19:29
Medlem
Kan inte släppa det här med att domstolen friat i frågan om misshandel. Följer de egna barnen som springer, klättrar, ramlar. Blåmärken och skrapsår, men långt ifrån 50 märken per barn. Rättsläkaren i E:s fall konstaterar att hon har skador orsakade av annan och åtminstone i fup sägs det att det finns skadorn som inte kommer från lek pga placeringen (vet inte om det sades även i domstolen? ). Ändå struntar domstolen i det. Om det är P som orsakat skadorna finns inget ansvar hos R att skydda sitt barn? Finns inga i domstolen med ngn erfarenhet av små barn som kan se det orimliga? Ju längre detta ärende går undrar man om det ens är någon idé att tro att någon rättvisa är att vänta.
Citera
2020-06-27, 05:30
Medlem
Seus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Kan inte släppa det här med att domstolen friat i frågan om misshandel. Följer de egna barnen som springer, klättrar, ramlar. Blåmärken och skrapsår, men långt ifrån 50 märken per barn. Rättsläkaren i E:s fall konstaterar att hon har skador orsakade av annan och åtminstone i fup sägs det att det finns skadorn som inte kommer från lek pga placeringen (vet inte om det sades även i domstolen? ). Ändå struntar domstolen i det. Om det är P som orsakat skadorna finns inget ansvar hos R att skydda sitt barn? Finns inga i domstolen med ngn erfarenhet av små barn som kan se det orimliga? Ju längre detta ärende går undrar man om det ens är någon idé att tro att någon rättvisa är att vänta.

Hela grejen att hon dels säger att hon inte vet hur de kommit dit och att hon inte sett några blåmärken fastän hon alltså badade E precis innan hon dog är så genomskinligt. Förhörsledarna säger, när R inte vill titta på obduktionsbilderna, att det är blåmärken man inte kan missa öht. R säger då att E kanske fått blåmärkena i lekparken eftersom hon är så klumpig. Men även om man är klumpig, vilket M säger att E inte var, hur lyckas man få ens ett blåmärke om man leker i overall?! Förhörsledarna lämnar sedan blåmärksfrågan öppen när de fått Rs osannolika förklaring.
Lägg här till att R några dagar innan öppna förskolan besöket googlade hur man får bort blåmärken snabbt.
Citera
2020-06-28, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seu
Hela grejen att hon dels säger att hon inte vet hur de kommit dit och att hon inte sett några blåmärken fastän hon alltså badade E precis innan hon dog är så genomskinligt. Förhörsledarna säger, när R inte vill titta på obduktionsbilderna, att det är blåmärken man inte kan missa öht. R säger då att E kanske fått blåmärkena i lekparken eftersom hon är så klumpig. Men även om man är klumpig, vilket M säger att E inte var, hur lyckas man få ens ett blåmärke om man leker i overall?! Förhörsledarna lämnar sedan blåmärksfrågan öppen när de fått Rs osannolika förklaring.
Lägg här till att R några dagar innan öppna förskolan besöket googlade hur man får bort blåmärken snabbt.

Borde inte Melindas uttalande i frågan väga ganska tungt? Att flickan inte tvinnat med håret som R påstår? Att tvinna med håret kan vara tecken på stress t ex. Melinda borde kunna intyga huruvida Esmeralda var klumpig och lätt fick blåmärken och om det var normalt att E hade 50 blåmärken pga klunpighet hela tiden...
Citera
2020-06-28, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla

Det är ofattbart att de bortser detta.
Spelar väldigt stor roll att E blivit misshandlad, drogad och neglerat som leder till död.
Hur kan det gå till så i rättsalarna??!
Citera
2020-06-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OroligLantis
Jag håller med!

O jag är övertygad om att Melinda med glädje skulle byta bort allt eventuellt ”kändisskap” mot att få tillbaka Esmeralda, eller ens få krama henne en sista gång.

Så jag tror inte för ett ögonblick att M såg/ser detta som sin möjlighet till ”15 minutes of fame”, utan att hon verkligen vill göra skillnad.

Absolut helt rätt.
M började inte bry sig eller komma ihåg E pga att hon dog utan hon var ledsen redan E togs ifrån deras hem.
M älskade E verkligen.
Det var en äkta mamma och dotter relation och det är jag så glad för att E fått uppleva i sitt korta liv.

Mitt hjärta brister att tänka på M och hennes familjs sorg.
Det är så sorgligt
Citera
2020-06-29, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmzita
Det är ofattbart att de bortser detta.
Spelar väldigt stor roll att E blivit misshandlad, drogad och neglerat som leder till död.
Hur kan det gå till så i rättsalarna??!

R:s manipulativa drag, offerkofta och sk minnesförlust verkar både polis och domstol köpa. Vi får se vad rätten sedan motiverar sitt ställningstagande med. Det är ju ingen annan av de som faktiskt träffat E dom säger att hon verkar klumpig och ramlar ofta (fostermamman, bvc-sköterska, julaftonsdeltagarna) och ramla i lekparken i dec-jan då barnet borde ha full vintermundering med tjocka kläder och få massa blåmärken? Orimligt och inte realistiskt. Och R vägrar titta på bilderna på E både i polisförhör och rättegången och kan ändå trots sin selektiva minnesförlust komma ihåg att det är fall i lekparken eller katten som orsakat skadorna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in